Skrzypienie / drżenie kolumny kierownicy

landryn
Junior Member
Posty: 5
Rejestracja: 25.10.2019, 10:39

Skrzypienie / drżenie kolumny kierownicy

Post autor: landryn » 25.10.2019, 10:44

Drodzy forumowicze,

Czy ktoś z Was spotkał się z problem skrzypiącej osłony lub całej kolumny kierowniczej?
Problem powstaje w wyniku lekkiego skrętu kierownicą w prawo lub lewo - odgłos strasznie wkurzający, nie pasuje do auta "tej klasy".

Z góry dzięki za Wasze zdanie i opinie.

Pozdrawiam

masahuku
Junior Member
Posty: 3
Rejestracja: 24.06.2021, 09:12

Re: Skrzypienie / drżenie kolumny kierownicy

Post autor: masahuku » 24.06.2021, 09:18

Hej,

Witam pierwszym postem i od razu się podpinam pod historyczny temat, może ktoś coś doświadczył takiego w między-czasie. Mam autko po-demonstracyjne (7k przebiegu, świeżo odebrane, wersja 2.0 190KM, shooting break) i kierownica przy standardowych ruchach wydaje z siebie takie "skrzypiące" dźwięki (coś jakby "strzelanie skóry", albo delikatne naciąganie plastiku). Niby ledwo słyszalne, ale wpienia jak już raz usłyszysz... :). Zastanawiam się, czy spróbować psiknąć jakimś smarowidłem między kierownicą, a kolumną, ale nie wiem czy to nie jest kwestia "samej" kierownicy. Jak ją mocno "ciągnę" do siebie przy manewrach dźwięk znika. Może coś można tam próbować dokręcić? Czy lepiej od razu do ASO?

Awatar użytkownika
Osfald
Senior Member
Posty: 571
Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED

Re: Skrzypienie / drżenie kolumny kierownicy

Post autor: Osfald » 24.06.2021, 09:53

W innych samochodach wystarczyło psiknąć smarowidłem między kolumnę i gumę, która ją uszczelniała przy przejściu przez ścianę grodziową. W Arteonach nie doświadczyliśmy problemów w tym zakresie.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem :D

masahuku
Junior Member
Posty: 3
Rejestracja: 24.06.2021, 09:12

Re: Skrzypienie / drżenie kolumny kierownicy

Post autor: masahuku » 29.06.2021, 00:14

Może komuś się przyda: piszczenie spowodowane było „czyszczeniem” samochodu przed wydaniem i zbyt pieczałowitemu dokreceniu elementow. Klakson (ten duzy plastik) tarł przy delikatnym odgieciu po tych plastikach z guzikami. Mozna albo delikatnie to smarnąć albo dać na regulacje :).

ODPOWIEDZ