Android Auto bezprzewodowo

k0s1
Junior Member
Posty: 6
Rejestracja: 16.06.2023, 14:47

Re: Android Auto bezprzewodowo

Post autor: k0s1 » 21.06.2023, 13:07

Sprawdzę może NFC jak odzyskam auto z akcji wyciszania. Chociaż wcześniej działało z NFC więc pewnie to nie to. Opcje Wifi zmieniałem ale bezskutecznie, nie widzę opcji przełączenia pasma 2,4/5GHz w telefonie. Telefon jak się przegrzewa to sygnalizuje i np przestaje się ładować. Raczej to nie to, szczególnie że zaczęło się jak jeszcze temperatury były znośne.

SebastianC
Member
Posty: 60
Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Android Auto bezprzewodowo

Post autor: SebastianC » 21.06.2023, 13:46

Wi-Fi 2.4GHz (czyli to domyślne) i Bluetooth korzystają z dokładnie tego samego pasma i są w stanie skutecznie się wzajemnie zagłuszać.
Natomiast AA bezprzewodowe działa tylko na paśmie 5GHz.

vagart
Member
Posty: 189
Rejestracja: 26.07.2020, 13:33

Re: Android Auto bezprzewodowo

Post autor: vagart » 21.06.2023, 13:59

Jeżeli zmiany w ustawieniach telefonu nic nie zmienią, to męczyłbym serwis (może jakaś aktualizacja softu jest potrzebna?).

Inna sprawa, choć to tylko moje przypuszczenia, ale możliwe że samochody produkowane w okresie problemów z dostępnością elektroniki mogą mieć komponenty, które fabryki wcześniej normalnie by odrzuciły, ale to już powinien zweryfikować serwis.

k0s1
Junior Member
Posty: 6
Rejestracja: 16.06.2023, 14:47

Re: Android Auto bezprzewodowo

Post autor: k0s1 » 22.06.2023, 14:17

Po problemie zgłosiłem się na serwis. Wgrali ostatnio najnowszy soft, który wymagał przywrócenia ustawień fabrycznych i jeszcze nie skończyłem konfigurować a błędy połączenia zaczęły się pojawiać. Mogę męczyć dalej serwis ale pierwsze co to kazali sprawdzić na innym telefonie. Na innym działa. Nie wiem czy to kwestia mojego modelu czy innych również ale nie mam więcej telefonów do testów. Poza tym działało na początku i każda z tych funkcji osobno działa prawidłowo, niestety nie działają za dobrze razem. Pytanie czy to Samsung czegoś nie popsuł w swoich aktualizacjach albo jakieś aplikacje w telefonie się zakłócają.

Kameleon7
Member
Posty: 57
Rejestracja: 08.04.2023, 19:32

Re: Android Auto bezprzewodowo

Post autor: Kameleon7 » 22.06.2023, 15:13

Miał ktoś może problem z BT. Codziennie rano przy uruchomieniu samochodu BT nie jest włączone w samochodzie. Nie można też go włączyć ponieważ nie reaguje przełącznik na wyświetlaczu.
Pomaga przytrzymanie przez 10 sekund przysicku włącz/wyłacz co powoduje restart.

Discovery PRO.

zorba
Junior Member
Posty: 5
Rejestracja: 10.06.2022, 20:25

Re: Android Auto bezprzewodowo

Post autor: zorba » 23.06.2023, 16:35

k0s1 pisze:
22.06.2023, 14:17
Po problemie zgłosiłem się na serwis. Wgrali ostatnio najnowszy soft, który wymagał przywrócenia ustawień fabrycznych i jeszcze nie skończyłem konfigurować a błędy połączenia zaczęły się pojawiać. Mogę męczyć dalej serwis ale pierwsze co to kazali sprawdzić na innym telefonie. Na innym działa. Nie wiem czy to kwestia mojego modelu czy innych również ale nie mam więcej telefonów do testów. Poza tym działało na początku i każda z tych funkcji osobno działa prawidłowo, niestety nie działają za dobrze razem. Pytanie czy to Samsung czegoś nie popsuł w swoich aktualizacjach albo jakieś aplikacje w telefonie się zakłócają.
Witam,
Od 3 miesięcy mam dokładnie taki sam problem z rozłączaniem zestawu głośnomówiącego.
Czy udało się w jakiś sposób ten problem rozwiązać?
MY 2020 TSI 190 kM

vagart
Member
Posty: 189
Rejestracja: 26.07.2020, 13:33

Re: Android Auto bezprzewodowo

Post autor: vagart » 23.06.2023, 19:34

Ja w przypadku jakichkolwiek problemów na ekranie "Media" (brak połączenia bluetooth, nie grająca muzyka z USB - "urzadzenie: usterka") przełączam na dowolną inna opcję (np. jak jestem na USB to przełączam na radio) chwilę odczekuję i wracam tam gdzie byłem i wszystko wraca do normy.

Przy przełączaniu z USB na bluetooth często ignoruje mnie za pierwszym razem (jak byłem na usb to wybranie urządzenia bluetooth po prostu zamyka menu i z powrotem wyświetla aktualnie grany utwór z USB). Dopiero za drugim razem mnie przełącza.

Jeżeli jest muzyka z USB a nie ma głosu rozmowy telefonicznej w takiej sytuacji sprawdziłbym czy na telefonie (w trakcie kiedy telefon jest połączony z samochodem) w szczegółach połączenia bluetooth jest zaznaczona opcja "dźwięk rozmowy telefonicznej", a nie tylko "dźwięk multimediów".

k0s1
Junior Member
Posty: 6
Rejestracja: 16.06.2023, 14:47

Re: Android Auto bezprzewodowo

Post autor: k0s1 » 26.06.2023, 07:41

zorba pisze:
23.06.2023, 16:35
Witam,
Od 3 miesięcy mam dokładnie taki sam problem z rozłączaniem zestawu głośnomówiącego.
Czy udało się w jakiś sposób ten problem rozwiązać?
Jaki masz model telefonu? Niestety nie rozwiązałem jeszcze tego problemu, jestem chwilowo bez auta i nie mam jak dalej testować.
vagart pisze:
23.06.2023, 19:34
Jeżeli jest muzyka z USB a nie ma głosu rozmowy telefonicznej w takiej sytuacji sprawdziłbym czy na telefonie (w trakcie kiedy telefon jest połączony z samochodem) w szczegółach połączenia bluetooth jest zaznaczona opcja "dźwięk rozmowy telefonicznej", a nie tylko "dźwięk multimediów".
Tak sprawdzałem to i jest poprawnie. U mnie problem polega na tym, że to połączenie się zrywa po czym po chwili się podłącza ponownie i tak w kółko. Nie podłączy się ponownie tylko wtedy gdy zacznę rozmawiać przez głośnomówiący. W czasie rozmowy rozepnie z głośnomówiącym i nie podepnie ponownie do momentu jak nie kliknę wyłącz i włącz bluetooth w telefonie. Wtedy podłącza się ponownie na jakiś czas.

vagart
Member
Posty: 189
Rejestracja: 26.07.2020, 13:33

Re: Android Auto bezprzewodowo

Post autor: vagart » 26.06.2023, 08:42

Ja miałem coś takiego w jednym laptopie, także obstawiam problem po stronie samochodu w takim razie. To może być też przyczyna zrywającego AA, skoro do połączenia AA jest potrzebny jednocześnie bluetooth i WiFi.

Awatar użytkownika
Osfald
Senior Member
Posty: 574
Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED

Re: Android Auto bezprzewodowo

Post autor: Osfald » 26.06.2023, 09:56

U mnie działa od czasów Galaxy Note8 (tak, z androidem 9), przez S21 aż po obecne S23ultra. Problemy jakie początkowo miałem związane były z:
1) włączoną optymalizacją baterii (wyłączyć)
2) brakiem uprawnień (nadać uprawnienia)
3) wyłączaniem aplikacji działającej w tle (wyłączyć tę funkcję dla Android Auto)
4) zestawieniem połączenia BT - w urządzeniach podłączonych po BT (lista) macie ikonki funkcjonalności jakie system infotajmentu wykrył w telefonie. Ikona android auto NIE MOŻE być szara

Oczywiście MUSI być włączone WiFi.
Spełnienie tych wymogów zawsze kończyło się działającym i stabilnym bezprzewodowym AA.

Bałem się też przegrzewania bo telefon leży w samochodowej ładowarce indukcyjnej ale wszystko śmiga jak należy.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem :D

ODPOWIEDZ