Wibracje [ANKIETA]
: 27.12.2019, 13:14
Hej,
Dostałem dziś zapytanie od klienta, właściciela dwóch VW Golfów GTD z 2018 i GTI z 2016.
Klient szuka nowych felg z powodu wibracji jakie wysapują w dwóch autach wyposażonych w seryjne felgi VW.
Koła wielokrotnie wyważane w tym na urządzeniu Hunter z testem drogowym, poprawa tylko chwilowa.
Współpraca z ASO VW oraz BOK VW nie rozwiązała problemu, VW nie widzi problemu.
Zdesperowanym Klient sprawdził średnice otworu centrującego oraz kołnierza piasty na precyzyjnych urządzeniach pomiarowych.
O ile średnica otworu felgi faktycznie była prawidłowa 57,1 o tyle kołnierz piasty już nie do końca tylko 56,8
Dla porównania zrobili również pomiar kołnierza piasty w innym VW w którym problem nie wytypuje i w nim średnica kołnierza ma 57,05
Sprawa wylądowała u prawnika.
W moim Arteonie wyposażonym w 20" Rosario Również zauważyłem taki problem, problemu nie ma przy zimówkach z pierścieniami centrującymi.
Troszkę to bagatelizowałem, myślałem że to przez Pirelki seal inside które mają dojść niechlujnie przyklejoną wkładkę uszczelniającą
Problem podobno szerzej opisany na forach DE i USA.
Pozdrawiam,
Michał
Dostałem dziś zapytanie od klienta, właściciela dwóch VW Golfów GTD z 2018 i GTI z 2016.
Klient szuka nowych felg z powodu wibracji jakie wysapują w dwóch autach wyposażonych w seryjne felgi VW.
Koła wielokrotnie wyważane w tym na urządzeniu Hunter z testem drogowym, poprawa tylko chwilowa.
Współpraca z ASO VW oraz BOK VW nie rozwiązała problemu, VW nie widzi problemu.
Zdesperowanym Klient sprawdził średnice otworu centrującego oraz kołnierza piasty na precyzyjnych urządzeniach pomiarowych.
O ile średnica otworu felgi faktycznie była prawidłowa 57,1 o tyle kołnierz piasty już nie do końca tylko 56,8
Dla porównania zrobili również pomiar kołnierza piasty w innym VW w którym problem nie wytypuje i w nim średnica kołnierza ma 57,05
Sprawa wylądowała u prawnika.
W moim Arteonie wyposażonym w 20" Rosario Również zauważyłem taki problem, problemu nie ma przy zimówkach z pierścieniami centrującymi.
Troszkę to bagatelizowałem, myślałem że to przez Pirelki seal inside które mają dojść niechlujnie przyklejoną wkładkę uszczelniającą
Problem podobno szerzej opisany na forach DE i USA.
Pozdrawiam,
Michał