Strona 1 z 3

Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272

: 24.04.2020, 11:18
autor: Nordar
Dzień dobry,

Disclaimer: wiem że na forum przewinęły się już przynajmniej dwa tematy o zbliżonej tematyce lecz albo mają już swoje lata przez co zawarte w nich informacje się zdezaktualizowały albo dyskusja w nich zawarta poszła w innym kierunku niż początkowy przez co nie odpowiadają na moje pytania.

Przyszedł i dla mnie czas kiedy okoliczności przyrody wymagają większego samochodu. Na obecną chwilę marki premium nie wchodzą w rachubę - nie tyle ze względu na różnicę w racie leasingowej która jest zbliżona, co na dużą wartość samochodu i lecący na łeb na szyję współczynnik wliczania w koszty co winduje faktyczny koszt leasingu.
Należę do osób "lepszy full midclass niż biedo highclass", lubię gadżety, systemy wspomagania, wentylację czterech liter i potrzebuję haka do wygodnego przewożenia rowerów (aka z placu raczej nie będzie).
Szukam więc dużego samochodu klasy średniej do ceny ~210k brutto.

Jest parę opcji/cech samochodu które znacząco wpływają na mój wybór:
* napęd 4x4 ze względów bezpieczeństwa
* wspomaganie parkowania - nie jestem przyzwyczajony do tak dużych samochodów
* więcej mocy = lepiej (koszt paliwa jest dla mnie pomijalny, chciałbym nie poruszać go w dyskusji)
* carplay, najlepiej wireless (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* head-up display (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* wentylowane fotele
* ogrzewana szyba i kierownica
* hak
* duży bagażnik z wygodnym dostępem
* dużo miejsca dla kierowcy (mam 2m wzrostu) i żeby ktoś się za mną zmieścił
* z racji na profil jazdy tylko benzyna
* nie combi

Chciałbym przedstawić wam moją listę plusów i minusów poniższych opcji:

Opcja 1. VW Arteon Elegance 190KM FWT - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego - z uwagi na duży skok cenowy 50k względem wersji 272KM 4x4, kod konfiguracji VKE4EUZE

+ przepiękny design
+ opcja dodatkowego wyciszenia
+ wireless carplay
+ head-up display
+ podobno jedne z wygodniejszych zawieszeń (raczej nie 'pływa')
+ wyższa jakość całości samochodu

- 190km - słabszy silnik w połączeniu z napędem na przednią oś jest chyba największą wadą tej opcji (tak mi się wydaje)
- FWD - mam teraz w obecnym samochodzie i tej 'niby zimy' często zdarzało mi się pośliznąć ruszając spod świateł rano jadąc do pracy, a nie mam nawet 100km. nie wiem, może XDS by wystarczył?
- brak aktywnego tempomatu, tego co sam hamuje przed zakrętami (podobno) jednak jest aktywny tempomat
- mniejszy i (chyba) mniej ustawny bagażnik
- mało opcji lakieru, podszedł mi tylko Mangan

Opcja 2. Skoda Superb L&K 272KM 4x4 - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego, ID konfiguracji C6R2Y0FG

+ 272km
+ 4x4
+ ogólna praktyczność: większego bagażnika chyba się nie da w tej bryle, tak samo miejsca z tyłu
+ aktywny tempomatu jednak jest w obu samochodach
+ lakier blue race

- brak wireless carplay
- brak head-up display
- może trochę 'pływać' nawet z dcc

To chyba wszystko co udało mi się znaleźć. W moim odczuciu jest impas między opcjami bo:
* niby Arteon piękny, wystarczający ze 190km, ale potrafi się pośliznąć, ma mniejszą moc i ma trochę przestarzałe systemy, w tym brak aktywnego tempomatu, systemy oba mają chyba takie same albo bardzo zbliżone, poza tym ogólnie wydaje się być trochę mniej praktyczny
* niby Superb ma wszystko, w tym pakę jak dostawczak, praktyczność 110%, ale jednak brak mu wireless carplay, head-up, ma trochę bezpłciową bryłę i nie dostaje Arteonowi w wyciszeniu i materiałach, co może odbić się na komforcie, szczególnie w trasie

Ciekaw jestem Waszych komentarzy. Jak Wy byście wybrali?
Ktoś mógłby potwierdzić jak to jest z tym aktywnym tempomatem - czy faktycznie go nie ma w Arteonie? Miał ktoś go w skodzie (czy innym) i mógłby powiedzieć czy ma to sens/czy działa/czy korzysta się z tego na co dzień?
A jak z funkcjonalnością HUD w Arteonie? Czy np. wyświetlanie tylko aktualnej prędkości na szybie (ew aktualnego ograniczenia prędkości) zwiększa jakoś komfort jazdy że nie trzeba odrywać oczu od drogi (nawigację i tak bym używał z carplay)?
Czy połączenie wireless carplay w Arteonie jest stabilne i da się go używać na co dzień? Czy też wystarczy 'podrapać się za uchem' a już zrywa zasięg i koniec końców i tak lepiej wpiąć kabel?

Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272

: 24.04.2020, 11:37
autor: johnyPL
Nordar pisze:
24.04.2020, 11:18
Dzień dobry,

Disclaimer: wiem że na forum przewinęły się już przynajmniej dwa tematy o zbliżonej tematyce lecz albo mają już swoje lata przez co zawarte w nich informacje się zdezaktualizowały albo dyskusja w nich zawarta poszła w innym kierunku niż początkowy przez co nie odpowiadają na moje pytania.

Przyszedł i dla mnie czas kiedy okoliczności przyrody wymagają większego samochodu. Na obecną chwilę marki premium nie wchodzą w rachubę - nie tyle ze względu na różnicę w racie leasingowej która jest zbliżona, co na dużą wartość samochodu i lecący na łeb na szyję współczynnik wliczania w koszty co winduje faktyczny koszt leasingu.
Należę do osób "lepszy full midclass niż biedo highclass", lubię gadżety, systemy wspomagania, wentylację czterech liter i potrzebuję haka do wygodnego przewożenia rowerów (aka z placu raczej nie będzie).
Szukam więc dużego samochodu klasy średniej do ceny ~210k brutto.

Jest parę opcji/cech samochodu które znacząco wpływają na mój wybór:
* napęd 4x4 ze względów bezpieczeństwa
* wspomaganie parkowania - nie jestem przyzwyczajony do tak dużych samochodów
* więcej mocy = lepiej (koszt paliwa jest dla mnie pomijalny, chciałbym nie poruszać go w dyskusji)
* carplay, najlepiej wireless (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* head-up display (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* wentylowane fotele
* ogrzewana szyba i kierownica
* hak
* duży bagażnik z wygodnym dostępem
* dużo miejsca dla kierowcy (mam 2m wzrostu) i żeby ktoś się za mną zmieścił
* z racji na profil jazdy tylko benzyna
* nie combi

Chciałbym przedstawić wam moją listę plusów i minusów poniższych opcji:

Opcja 1. VW Arteon Elegance 190KM FWT - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego - z uwagi na duży skok cenowy 50k względem wersji 272KM 4x4, kod konfiguracji VKE4EUZE

+ przepiękny design
+ opcja dodatkowego wyciszenia
+ wireless carplay
+ head-up display
+ podobno jedne z wygodniejszych zawieszeń (raczej nie 'pływa')
+ wyższa jakość całości samochodu

- 190km - słabszy silnik w połączeniu z napędem na przednią oś jest chyba największą wadą tej opcji (tak mi się wydaje)
- FWD - mam teraz w obecnym samochodzie i tej 'niby zimy' często zdarzało mi się pośliznąć ruszając spod świateł rano jadąc do pracy, a nie mam nawet 100km. nie wiem, może XDS by wystarczył?
- brak aktywnego tempomatu, tego co sam hamuje przed zakrętami (podobno)
- mniejszy i (chyba) mniej ustawny bagażnik
- mało opcji lakieru, podszedł mi tylko Mangan

Opcja 2. Skoda Superb L&K 272KM 4x4 - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego, ID konfiguracji C6R2Y0FG

+ 272km
+ 4x4
+ ogólna praktyczność: większego bagażnika chyba się nie da w tej bryle, tak samo miejsca z tyłu
+ aktywny tempomatu
+ lakier blue race

- brak wireless carplay
- brak head-up display
- może trochę 'pływać' nawet z dcc

To chyba wszystko co udało mi się znaleźć. W moim odczuciu jest impas między opcjami bo:
* niby Arteon piękny, wystarczający ze 190km, ale potrafi się pośliznąć, ma mniejszą moc i ma trochę przestarzałe systemy, w tym brak aktywnego tempomatu, poza tym ogólnie wydaje się być trochę mniej praktyczny
* niby Superb ma wszystko, w tym pakę jak dostawczak, praktyczność 110%, ale jednak brak mu wireless carplay, head-up, ma trochę bezpłciową bryłę i nie dostaje Arteonowi w wyciszeniu i materiałach, co może odbić się na komforcie, szczególnie w trasie

Ciekaw jestem Waszych komentarzy. Jak Wy byście wybrali?
Ktoś mógłby potwierdzić jak to jest z tym aktywnym tempomatem - czy faktycznie go nie ma w Arteonie? Miał ktoś go w skodzie (czy innym) i mógłby powiedzieć czy ma to sens/czy działa/czy korzysta się z tego na co dzień?
A jak z funkcjonalnością HUD w Arteonie? Czy np. wyświetlanie tylko aktualnej prędkości na szybie (ew aktualnego ograniczenia prędkości) zwiększa jakoś komfort jazdy że nie trzeba odrywać oczu od drogi (nawigację i tak bym używał z carplay)?
Czy połączenie wireless carplay w Arteonie jest stabilne i da się go używać na co dzień? Czy też wystarczy 'podrapać się za uchem' a już zrywa zasięg i koniec końców i tak lepiej wpiąć kabel?
Jest AKTYWNY TEMPOMAT w Artku to co bredził Pertyn to nieporozumienie. Zarówno zwalnia przed zakrętami tak jak i zwalnia widząc ograniczenia prędkości po czym sam przyspiesza widząc inne ograniczenie

Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272

: 24.04.2020, 11:41
autor: Nordar
johnyPL pisze:
24.04.2020, 11:37
Nordar pisze:
24.04.2020, 11:18
...
Jest AKTYWNY TEMPOMAT w Artku to co bredził Pertyn to nieporozumienie. Zarówno zwalnia przed zakrętami tak jak i zwalnia widząc ograniczenia prędkości po czym sam przyspiesza widząc inne ograniczenie
Przyznaję się bez bicia, że tym właśnie się sugerowałem. Dziękuję bardzo za informację i juz poprawiam posta.

EDIT: post już poprawiony

Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272

: 24.04.2020, 12:15
autor: johnyPL
Tak sie składa że mam oba pojazdy, nad którymi rozmyślasz.

Artek 190 TSI Rline, Superb 150TSI Sportline w DSG po lifice.

Co do miejsca wewnątrz to oba pojazdy mają go pod dostatkiem w żadnym nie będzie Ci go brakować bez dwóch zdań.

Porównując na plus Artka:
silnik 190TSI,
zapach materiałów bynajmniej na początku był odczuwalny,
bezprzewodowy AirPlay,
znacznie lepsze precyzyjne prowadzenie - mam w nim 20", DCC + sprężyny Eibach,
design,

Na plus Superb:
radio z gałkami,
nagłośnienie Canton,
lampy Matrix,
podwójne szyby,
większa panorama vs szyberdach Artka

Ogólnie Arteon sprawia więcej radości z jazdy, jest bardziej wytykany przez ludzi na drogach.

Obrazek

Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272

: 24.04.2020, 12:22
autor: johnyPL
Nordar pisze:
24.04.2020, 11:18
Dzień dobry,

Disclaimer: wiem że na forum przewinęły się już przynajmniej dwa tematy o zbliżonej tematyce lecz albo mają już swoje lata przez co zawarte w nich informacje się zdezaktualizowały albo dyskusja w nich zawarta poszła w innym kierunku niż początkowy przez co nie odpowiadają na moje pytania.

Przyszedł i dla mnie czas kiedy okoliczności przyrody wymagają większego samochodu. Na obecną chwilę marki premium nie wchodzą w rachubę - nie tyle ze względu na różnicę w racie leasingowej która jest zbliżona, co na dużą wartość samochodu i lecący na łeb na szyję współczynnik wliczania w koszty co winduje faktyczny koszt leasingu.
Należę do osób "lepszy full midclass niż biedo highclass", lubię gadżety, systemy wspomagania, wentylację czterech liter i potrzebuję haka do wygodnego przewożenia rowerów (aka z placu raczej nie będzie).
Szukam więc dużego samochodu klasy średniej do ceny ~210k brutto.

Jest parę opcji/cech samochodu które znacząco wpływają na mój wybór:
* napęd 4x4 ze względów bezpieczeństwa
* wspomaganie parkowania - nie jestem przyzwyczajony do tak dużych samochodów
* więcej mocy = lepiej (koszt paliwa jest dla mnie pomijalny, chciałbym nie poruszać go w dyskusji)
* carplay, najlepiej wireless (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* head-up display (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* wentylowane fotele
* ogrzewana szyba i kierownica
* hak
* duży bagażnik z wygodnym dostępem
* dużo miejsca dla kierowcy (mam 2m wzrostu) i żeby ktoś się za mną zmieścił
* z racji na profil jazdy tylko benzyna
* nie combi

Chciałbym przedstawić wam moją listę plusów i minusów poniższych opcji:

Opcja 1. VW Arteon Elegance 190KM FWT - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego - z uwagi na duży skok cenowy 50k względem wersji 272KM 4x4, kod konfiguracji VKE4EUZE

+ przepiękny design
+ opcja dodatkowego wyciszenia
+ wireless carplay
+ head-up display
+ podobno jedne z wygodniejszych zawieszeń (raczej nie 'pływa')
+ wyższa jakość całości samochodu

- 190km - słabszy silnik w połączeniu z napędem na przednią oś jest chyba największą wadą tej opcji (tak mi się wydaje)
- FWD - mam teraz w obecnym samochodzie i tej 'niby zimy' często zdarzało mi się pośliznąć ruszając spod świateł rano jadąc do pracy, a nie mam nawet 100km. nie wiem, może XDS by wystarczył?
- brak aktywnego tempomatu, tego co sam hamuje przed zakrętami (podobno) jednak jest aktywny tempomat
- mniejszy i (chyba) mniej ustawny bagażnik
- mało opcji lakieru, podszedł mi tylko Mangan

Opcja 2. Skoda Superb L&K 272KM 4x4 - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego, ID konfiguracji C6R2Y0FG

+ 272km
+ 4x4
+ ogólna praktyczność: większego bagażnika chyba się nie da w tej bryle, tak samo miejsca z tyłu
+ aktywny tempomatu jednak jest w obu samochodach
+ lakier blue race

- brak wireless carplay
- brak head-up display
- może trochę 'pływać' nawet z dcc

To chyba wszystko co udało mi się znaleźć. W moim odczuciu jest impas między opcjami bo:
* niby Arteon piękny, wystarczający ze 190km, ale potrafi się pośliznąć, ma mniejszą moc i ma trochę przestarzałe systemy, w tym brak aktywnego tempomatu, systemy oba mają chyba takie same albo bardzo zbliżone, poza tym ogólnie wydaje się być trochę mniej praktyczny
* niby Superb ma wszystko, w tym pakę jak dostawczak, praktyczność 110%, ale jednak brak mu wireless carplay, head-up, ma trochę bezpłciową bryłę i nie dostaje Arteonowi w wyciszeniu i materiałach, co może odbić się na komforcie, szczególnie w trasie

Ciekaw jestem Waszych komentarzy. Jak Wy byście wybrali?
Ktoś mógłby potwierdzić jak to jest z tym aktywnym tempomatem - czy faktycznie go nie ma w Arteonie? Miał ktoś go w skodzie (czy innym) i mógłby powiedzieć czy ma to sens/czy działa/czy korzysta się z tego na co dzień?
A jak z funkcjonalnością HUD w Arteonie? Czy np. wyświetlanie tylko aktualnej prędkości na szybie (ew aktualnego ograniczenia prędkości) zwiększa jakoś komfort jazdy że nie trzeba odrywać oczu od drogi (nawigację i tak bym używał z carplay)?
Czy połączenie wireless carplay w Arteonie jest stabilne i da się go używać na co dzień? Czy też wystarczy 'podrapać się za uchem' a już zrywa zasięg i koniec końców i tak lepiej wpiąć kabel?
Na marginesie konfiguracji dywaniki gumowe i siatkę bagażnika dostaniesz w gratisie od handlowca. HeadUp w Artku wg mnie jest poprzedniej epoki, nie warto dopłacać.

Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272

: 24.04.2020, 12:50
autor: Nordar
johnyPL pisze:
24.04.2020, 12:15
Porównując na plus Artka:
silnik 190TSI
W skodzie zakładałem tylko 272TSI
johnyPL pisze:
24.04.2020, 12:15
Porównując na plus Artka:
...
znacznie lepsze precyzyjne prowadzenie - mam w nim 20", DCC + sprężyny Eibach,
modyfikacji nie zamierzam wprowadzać ale precyzyjniejsze prowadzenie do mnie przemawia :) felgi jakie planuje to max 19", za dużo pokonuję kiepskich dróg żeby ze spokojnym sumieniem wziąć te cudne 20" rosario... :shy:
johnyPL pisze:
24.04.2020, 12:15
Na plus Superb:
...
nagłośnienie Canton
Canton jest lepszy od Dynaudio?
johnyPL pisze:
24.04.2020, 12:15
Na plus Superb:
...
lampy Matrix,
Sądziłem, że Arteon też ma matrixy, czyżby nie miał?
johnyPL pisze:
24.04.2020, 12:15
Ogólnie Arteon sprawia więcej radości z jazdy, jest bardziej wytykany przez ludzi na drogach.
noooooooooooo... jest do na pewno duży atut Arteona
mogę dopiewiedzieć żę w chwilach słabości oglądam się za StingeremGT, którego wiem że nie kupię, ale to V6...
johnyPL pisze:
24.04.2020, 12:22
Na marginesie konfiguracji dywaniki gumowe i siatkę bagażnika dostaniesz w gratisie od handlowca. HeadUp w Artku wg mnie jest poprzedniej epoki, nie warto dopłacać.
chociaż do negocjacji jeszcze daleko to info na pewno się przyda, dzięki :)


all in all, coraz bardziej przychylam się ku Arteonowi, dzięki johnyPL :cool:

Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272

: 24.04.2020, 13:01
autor: johnyPL
Nordar pisze:
24.04.2020, 12:50
johnyPL pisze:
24.04.2020, 12:15
Porównując na plus Artka:
silnik 190TSI
W skodzie zakładałem tylko 272TSI
johnyPL pisze:
24.04.2020, 12:15
Porównując na plus Artka:
...
znacznie lepsze precyzyjne prowadzenie - mam w nim 20", DCC + sprężyny Eibach,
modyfikacji nie zamierzam wprowadzać ale precyzyjniejsze prowadzenie do mnie przemawia :)
johnyPL pisze:
24.04.2020, 12:15
Na plus Superb:
...
nagłośnienie Canton
Canton jest lepszy od Dynaudio?
johnyPL pisze:
24.04.2020, 12:15
Na plus Superb:
...
lampy Matrix,
Sądziłem, że Arteon też ma matrixy, czyżby nie miał?
johnyPL pisze:
24.04.2020, 12:15
Ogólnie Arteon sprawia więcej radości z jazdy, jest bardziej wytykany przez ludzi na drogach.
noooooooooooo... jest do na pewno duży atut Arteona
mogę dopiewiedzieć żę w chwilach słabości oglądam się za StingeremGT, którego wiem że nie kupię, ale to V6...
johnyPL pisze:
24.04.2020, 12:22
Na marginesie konfiguracji dywaniki gumowe i siatkę bagażnika dostaniesz w gratisie od handlowca. HeadUp w Artku wg mnie jest poprzedniej epoki, nie warto dopłacać.
chociaż do negocjacji jeszcze daleko to info na pewno się przyda, dzięki :)


all in all, coraz bardziej przychylam się ku Arteonowi, dzięki johnyPL :cool:
Nie brałem pod uwagę 272 TSI z racji ceny i spalania.

Świadomie nie zamówiłem Dynaudio, w egzemplarzu testowy bym i żadnego wrażenia na mnie nie zrobił.

W Artku jest tylko FULL LED, Matrix pewnie pojawi się w wersji po lifcie tak samo jak ma to miejsce w Passacie B8 po lifcie.

Jeździłem Stingerem fajne auto, niemniej ilość miejsca rozczarowuje.

Otrzymałem 17% rabatu na Artka.

Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272

: 24.04.2020, 15:06
autor: Osfald
Gadanie, że Arteon ma dużo miejsca zgadza się ale tylko horyzontalnie :D
Nordar pisze:
24.04.2020, 11:18

* dużo miejsca dla kierowcy (mam 2m wzrostu) i żeby ktoś się za mną zmieścił
Odniosę się tylko do tego punktu... mam 201cm/120kg. Z przodu w Arteonie jest tak OK dla dwumetrowca o ile masz fotel półelektryczny. Fotel z kompletną elektryką i wentylacją (a takie mamy w Elegance) powoduje, że pasujesz do wnętrza (podsufitki) bez luzów :D Z tyłu natomiast 2m nie ma prawa bytu. Nawet jeśli zsuniesz się (bo przed kolanami miejsce jest) to długo tak nie pojedziesz. No i oczywiście raczej zapomnij o szyberdachu.

Ładny wygląd jest w tym przypadku okupiony niewygodą wysokich.

W Skodzie nie mam z tym najmniejszych problemów. No ale wygląd nie ten...

Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272

: 24.04.2020, 15:21
autor: Nordar
Osfald pisze:
24.04.2020, 15:06
Z przodu w Arteonie jest tak OK dla dwumetrowca o ile masz fotel półelektryczny. Fotel z kompletną elektryką i wentylacją (a takie mamy w Elegance) powoduje, że pasujesz do wnętrza (podsufitki) bez luzów :D
Mam 196cm i zwyczaj siedzieć tak bardzo w podłodze jak się da :cool: , plan był na brak okna dachowego i na pełną elektrykę fotela z wentylem. Będę się musiał przymierzyć w salonie.
Osfald pisze:
24.04.2020, 15:06
Z tyłu natomiast 2m nie ma prawa bytu. Nawet jeśli zsuniesz się (bo przed kolanami miejsce jest) to długo tak nie pojedziesz.
Z założenia w tym samochodzie siedzieć mam za kierownicą a na tylnej kanapie pasażerowie... cóż, przeżyją :)

Dzięki za info Osfald!

Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272

: 24.04.2020, 15:26
autor: Osfald
Kiedy Zachar mówi o sobie "dwumetrowiec" i robi pod tym kątem testy różnych samochodów, twierdząc, że jest OK to ja potem idę do salonu i weryfikuję te jego testy. W wielu przypadkach to co on nazywa dobrą pozycją czy wygodną dla dwumetrowca mija się z prawdą. Nie wiem czy on zaokrągla te swoje wymiary w górę albo mamy inne proporcje tułów/nogi :D To samo tyczy się tego co opowiadał testując Arteona naszego kolegi z forum.

Jeśli on zaokrągla swój wzrost w górę to może także w Twoim przypadku te 5 cm różnicy między nami zrobi istotną różnicę.