Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272
: 24.04.2020, 11:18
Dzień dobry,
Disclaimer: wiem że na forum przewinęły się już przynajmniej dwa tematy o zbliżonej tematyce lecz albo mają już swoje lata przez co zawarte w nich informacje się zdezaktualizowały albo dyskusja w nich zawarta poszła w innym kierunku niż początkowy przez co nie odpowiadają na moje pytania.
Przyszedł i dla mnie czas kiedy okoliczności przyrody wymagają większego samochodu. Na obecną chwilę marki premium nie wchodzą w rachubę - nie tyle ze względu na różnicę w racie leasingowej która jest zbliżona, co na dużą wartość samochodu i lecący na łeb na szyję współczynnik wliczania w koszty co winduje faktyczny koszt leasingu.
Należę do osób "lepszy full midclass niż biedo highclass", lubię gadżety, systemy wspomagania, wentylację czterech liter i potrzebuję haka do wygodnego przewożenia rowerów (aka z placu raczej nie będzie).
Szukam więc dużego samochodu klasy średniej do ceny ~210k brutto.
Jest parę opcji/cech samochodu które znacząco wpływają na mój wybór:
* napęd 4x4 ze względów bezpieczeństwa
* wspomaganie parkowania - nie jestem przyzwyczajony do tak dużych samochodów
* więcej mocy = lepiej (koszt paliwa jest dla mnie pomijalny, chciałbym nie poruszać go w dyskusji)
* carplay, najlepiej wireless (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* head-up display (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* wentylowane fotele
* ogrzewana szyba i kierownica
* hak
* duży bagażnik z wygodnym dostępem
* dużo miejsca dla kierowcy (mam 2m wzrostu) i żeby ktoś się za mną zmieścił
* z racji na profil jazdy tylko benzyna
* nie combi
Chciałbym przedstawić wam moją listę plusów i minusów poniższych opcji:
Opcja 1. VW Arteon Elegance 190KM FWT - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego - z uwagi na duży skok cenowy 50k względem wersji 272KM 4x4, kod konfiguracji VKE4EUZE
+ przepiękny design
+ opcja dodatkowego wyciszenia
+ wireless carplay
+ head-up display
+ podobno jedne z wygodniejszych zawieszeń (raczej nie 'pływa')
+ wyższa jakość całości samochodu
- 190km - słabszy silnik w połączeniu z napędem na przednią oś jest chyba największą wadą tej opcji (tak mi się wydaje)
- FWD - mam teraz w obecnym samochodzie i tej 'niby zimy' często zdarzało mi się pośliznąć ruszając spod świateł rano jadąc do pracy, a nie mam nawet 100km. nie wiem, może XDS by wystarczył?
- brak aktywnego tempomatu, tego co sam hamuje przed zakrętami (podobno) jednak jest aktywny tempomat
- mniejszy i (chyba) mniej ustawny bagażnik
- mało opcji lakieru, podszedł mi tylko Mangan
Opcja 2. Skoda Superb L&K 272KM 4x4 - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego, ID konfiguracji C6R2Y0FG
+ 272km
+ 4x4
+ ogólna praktyczność: większego bagażnika chyba się nie da w tej bryle, tak samo miejsca z tyłu
+ aktywny tempomatu jednak jest w obu samochodach
+ lakier blue race
- brak wireless carplay
- brak head-up display
- może trochę 'pływać' nawet z dcc
To chyba wszystko co udało mi się znaleźć. W moim odczuciu jest impas między opcjami bo:
* niby Arteon piękny, wystarczający ze 190km, ale potrafi się pośliznąć, ma mniejszą moc i ma trochę przestarzałe systemy, w tym brak aktywnego tempomatu, systemy oba mają chyba takie same albo bardzo zbliżone, poza tym ogólnie wydaje się być trochę mniej praktyczny
* niby Superb ma wszystko, w tym pakę jak dostawczak, praktyczność 110%, ale jednak brak mu wireless carplay, head-up, ma trochę bezpłciową bryłę i nie dostaje Arteonowi w wyciszeniu i materiałach, co może odbić się na komforcie, szczególnie w trasie
Ciekaw jestem Waszych komentarzy. Jak Wy byście wybrali?
Ktoś mógłby potwierdzić jak to jest z tym aktywnym tempomatem - czy faktycznie go nie ma w Arteonie? Miał ktoś go w skodzie (czy innym) i mógłby powiedzieć czy ma to sens/czy działa/czy korzysta się z tego na co dzień?
A jak z funkcjonalnością HUD w Arteonie? Czy np. wyświetlanie tylko aktualnej prędkości na szybie (ew aktualnego ograniczenia prędkości) zwiększa jakoś komfort jazdy że nie trzeba odrywać oczu od drogi (nawigację i tak bym używał z carplay)?
Czy połączenie wireless carplay w Arteonie jest stabilne i da się go używać na co dzień? Czy też wystarczy 'podrapać się za uchem' a już zrywa zasięg i koniec końców i tak lepiej wpiąć kabel?
Disclaimer: wiem że na forum przewinęły się już przynajmniej dwa tematy o zbliżonej tematyce lecz albo mają już swoje lata przez co zawarte w nich informacje się zdezaktualizowały albo dyskusja w nich zawarta poszła w innym kierunku niż początkowy przez co nie odpowiadają na moje pytania.
Przyszedł i dla mnie czas kiedy okoliczności przyrody wymagają większego samochodu. Na obecną chwilę marki premium nie wchodzą w rachubę - nie tyle ze względu na różnicę w racie leasingowej która jest zbliżona, co na dużą wartość samochodu i lecący na łeb na szyję współczynnik wliczania w koszty co winduje faktyczny koszt leasingu.
Należę do osób "lepszy full midclass niż biedo highclass", lubię gadżety, systemy wspomagania, wentylację czterech liter i potrzebuję haka do wygodnego przewożenia rowerów (aka z placu raczej nie będzie).
Szukam więc dużego samochodu klasy średniej do ceny ~210k brutto.
Jest parę opcji/cech samochodu które znacząco wpływają na mój wybór:
* napęd 4x4 ze względów bezpieczeństwa
* wspomaganie parkowania - nie jestem przyzwyczajony do tak dużych samochodów
* więcej mocy = lepiej (koszt paliwa jest dla mnie pomijalny, chciałbym nie poruszać go w dyskusji)
* carplay, najlepiej wireless (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* head-up display (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* wentylowane fotele
* ogrzewana szyba i kierownica
* hak
* duży bagażnik z wygodnym dostępem
* dużo miejsca dla kierowcy (mam 2m wzrostu) i żeby ktoś się za mną zmieścił
* z racji na profil jazdy tylko benzyna
* nie combi
Chciałbym przedstawić wam moją listę plusów i minusów poniższych opcji:
Opcja 1. VW Arteon Elegance 190KM FWT - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego - z uwagi na duży skok cenowy 50k względem wersji 272KM 4x4, kod konfiguracji VKE4EUZE
+ przepiękny design
+ opcja dodatkowego wyciszenia
+ wireless carplay
+ head-up display
+ podobno jedne z wygodniejszych zawieszeń (raczej nie 'pływa')
+ wyższa jakość całości samochodu
- 190km - słabszy silnik w połączeniu z napędem na przednią oś jest chyba największą wadą tej opcji (tak mi się wydaje)
- FWD - mam teraz w obecnym samochodzie i tej 'niby zimy' często zdarzało mi się pośliznąć ruszając spod świateł rano jadąc do pracy, a nie mam nawet 100km. nie wiem, może XDS by wystarczył?
- brak aktywnego tempomatu, tego co sam hamuje przed zakrętami (podobno) jednak jest aktywny tempomat
- mniejszy i (chyba) mniej ustawny bagażnik
- mało opcji lakieru, podszedł mi tylko Mangan
Opcja 2. Skoda Superb L&K 272KM 4x4 - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego, ID konfiguracji C6R2Y0FG
+ 272km
+ 4x4
+ ogólna praktyczność: większego bagażnika chyba się nie da w tej bryle, tak samo miejsca z tyłu
+ aktywny tempomatu jednak jest w obu samochodach
+ lakier blue race
- brak wireless carplay
- brak head-up display
- może trochę 'pływać' nawet z dcc
To chyba wszystko co udało mi się znaleźć. W moim odczuciu jest impas między opcjami bo:
* niby Arteon piękny, wystarczający ze 190km, ale potrafi się pośliznąć, ma mniejszą moc i ma trochę przestarzałe systemy, w tym brak aktywnego tempomatu, systemy oba mają chyba takie same albo bardzo zbliżone, poza tym ogólnie wydaje się być trochę mniej praktyczny
* niby Superb ma wszystko, w tym pakę jak dostawczak, praktyczność 110%, ale jednak brak mu wireless carplay, head-up, ma trochę bezpłciową bryłę i nie dostaje Arteonowi w wyciszeniu i materiałach, co może odbić się na komforcie, szczególnie w trasie
Ciekaw jestem Waszych komentarzy. Jak Wy byście wybrali?
Ktoś mógłby potwierdzić jak to jest z tym aktywnym tempomatem - czy faktycznie go nie ma w Arteonie? Miał ktoś go w skodzie (czy innym) i mógłby powiedzieć czy ma to sens/czy działa/czy korzysta się z tego na co dzień?
A jak z funkcjonalnością HUD w Arteonie? Czy np. wyświetlanie tylko aktualnej prędkości na szybie (ew aktualnego ograniczenia prędkości) zwiększa jakoś komfort jazdy że nie trzeba odrywać oczu od drogi (nawigację i tak bym używał z carplay)?
Czy połączenie wireless carplay w Arteonie jest stabilne i da się go używać na co dzień? Czy też wystarczy 'podrapać się za uchem' a już zrywa zasięg i koniec końców i tak lepiej wpiąć kabel?