Co po Arteonie...

Arty
Junior Member
Posty: 42
Rejestracja: 12.03.2024, 20:01

Re: Co po Arteonie...

Post autor: Arty » 10.04.2024, 13:26

smvrf2 pisze:
08.04.2024, 23:23
Ja po długich namysłach zdecydowałam zamówić x6 w dieslu z pneumatyka.
To dobry zakup - pozazdrościć ! :)

X6 to genialny SUV, cudo na kołach, ale osobiście bardziej odpowiada mi design klasyczny, czyli X5. Tak samo GLE i GLE coupe - wolę SUV niż mercedesowskie coupe. Jedynie w Porsche Cayenne coupe im się naprawdę udało designersko. Oczywiście to tylko kwestia gustu, własnych preferencji, itd. - nie mówię, że kupiłeś zły samochód ;) :) X6 też lubię, widuje na Bemowie jedno bardzo ładne, na super szerokich "kapciach" 21 cali :) Fajne!

Ogólnie SUVy są bardzo trendy - chyba już z ćwierć wieku trwa boom na SUVy. Mnie by wystarczył Macan S - bardzo dobrze skrojony dla mnie SUV, niemal optymalny. Z popularnych marek od lat moim jedynym faworytem jest Touareg, śmigałem takim krótko i jeszcze czasami mi się śni po nocach :)
2024 Arteon 2.0 TSI 190 KM DSG Elegance Liftback

Remix by Arty: https://www.youtube.com/watch?v=hzo1_maqV_w

rmn121
Junior Member
Posty: 21
Rejestracja: 09.11.2023, 00:32

Re: Co po Arteonie...

Post autor: rmn121 » 10.04.2024, 19:41

Wymiary to nie wszystko. Ja bym artka jednak nie pozycjonował obok E-klasy czy A6. Powiedzmy że to takie D+ :)
R-Line, 2.0 TSI, 190KM, 2024 r.

Awatar użytkownika
Osfald
Senior Member
Posty: 574
Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED

Re: Co po Arteonie...

Post autor: Osfald » 10.04.2024, 23:53

rmn121 pisze:
10.04.2024, 19:41
Wymiary to nie wszystko. Ja bym artka jednak nie pozycjonował obok E-klasy czy A6. Powiedzmy że to takie D+ :)
Zdecydowanie klasa to nie tylko wymiary choć wielu tak twierdzi sądząc, że wymiar to większa wygoda/luksus. Obecnie poruszam się klasą F, która ma wymiar 5,25m i blisko 400KM ale w środku ma mniej miejsca niż Arteon. Ze względu na wyposażenie nie ma możliwości złożenia oparć i powiększenia bagażnika, a sam bagażnik jest symboliczny bo połowę tylnego podwozia zajmuje zawieszenie pneumatyczne i wielki zbiornik paliwa. Materiały, resorowanie, cisza biją Arteona na głowę ale np. systemy wspomagające Arteon ma już dalece lepsze. Klasa to poczucie obcowania z czymś indywidualnym/"lepszym" ale jak tę lepszość oceniamy to już osobna sprawa. Nie tak dawno uważaliśmy, że samochody podchodzące pod 5m to luksus. Dziś te wymiary czy 20calowe felgi stały się prawie standardem w klasie D. Jak dla mnie Arteon za wymiary to być może nawet D+ ale minus daję za unifikację z passatem oraz materiały/jakość wnętrza i zostaje mi czyste bardzo ładnie narysowane D :D
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem :D

Arty
Junior Member
Posty: 42
Rejestracja: 12.03.2024, 20:01

Re: Co po Arteonie...

Post autor: Arty » 11.04.2024, 11:00

rmn121 pisze:
10.04.2024, 19:41
Wymiary to nie wszystko. Ja bym artka jednak nie pozycjonował obok E-klasy czy A6. Powiedzmy że to takie D+ :)


Segmenty A do F to nic innego właśnie jak wymiary.
To że Arteon jest w segmencie E nie oznacza, że jest konkurentem E klasy, A6 i serii 5. Tamte należą do segmentu E-premium (marki premium).

Zresztą to że samochód AAA należy do segmentu np. C i inny samochód BBB należy do segmentu C to nie oznacza od razu że AAA i BBB są konkurentami, tylko, że mają podobną długość. Nic więcej.

Gdyby segment zależał od "klasy auta" (które lepsze, które gorsze) a nie wymiarów, to Kia (nie pamiętam oznaczenia) która ma ponad 5 metrów i jest dlatego w segmencie F, to co dostała by segment B bo jest słaba (rzeczywiście jest cienka) i tylko należy jej się poziom Fiata Punto :). To by było zabawne.

Segmenty A do F oznaczają wymiary, z kolei G, H i I, zależą od typu / przeznaczenia auta: G (auta sportowe), H (terenowe i SUVy i crossovery), I (vany / MPV). Ostatni segment I jest już prawie wymarły.

Segmenty generalnie odnoszą się tylko do auta marek wielkoseryjnych (popularnych i premium), marki egzotyczne (niskoseryjne) rządzą się innymi prawami, bo tam są właściwie tylko limuzyny, auta sportowe i SUVy.

Wyższy segment nie oznacza że auto jest lepsze, tylko po prostu większe (seg. A-F). Często dobry kompakt np. Golf GTI czy Audi RS3 (auta segmentów C i C-premium) są dużo lepsze pod względem technicznym i jakościowym od aut seg. F z Korei czy Chin czy Tajlandii.

Poza tym co kraj to obyczaj - istnieje kilka podziałów na segmenty, ale ten który podaje jest najpopularniejszy w Europie.
Ostatnio zmieniony 11.04.2024, 11:21 przez Arty, łącznie zmieniany 1 raz.
2024 Arteon 2.0 TSI 190 KM DSG Elegance Liftback

Remix by Arty: https://www.youtube.com/watch?v=hzo1_maqV_w

Awatar użytkownika
Osfald
Senior Member
Posty: 574
Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED

Re: Co po Arteonie...

Post autor: Osfald » 11.04.2024, 11:15

Ten niby europejski podział operuje wymiarami ale tylko w klasach od A do D, potem zaczynają się klasa Prestiżowa i Luksusowa. Jest to stary, nigdzie nie sformalizowany podział, coś jak rasy ludzi. Zdecydowanie podział ten nie przystaje do poczucia klasy w sensie potocznym.
Gdyby segment zależał od "klasy auta" (które lepsze, które gorsze) a nie wymiarów, to Kia (nie pamiętam oznaczenia) która ma ponad 5 metrów i jest dlatego w segmencie F, to co dostała by segment B bo jest słaba (rzeczywiście jest cienka) i tylko należy jej się poziom Fiata Punto :). To by było zabawne.
W pewnym sensie to jest zabawne, że ktoś wsadza Kię do klasy F :D Kiedyś VW próbował tam wsadzić Phaetona i tylko Chińczycy w to uwierzyli mimo, że sam pojazd technicznie tam się odnajdywał. Stąd klasa to zdecydowanie NIE tylko wymiary.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem :D

Arty
Junior Member
Posty: 42
Rejestracja: 12.03.2024, 20:01

Re: Co po Arteonie...

Post autor: Arty » 11.04.2024, 11:25

Phaeton był w segmencie F, bo miał ponad 5 metrów. W segmencie F był też Daewoo Chairman, obecnie są jeszcze różne pojazdy segmentu F takich producentów jak Kia, Hyundai, Genesis oraz kilku marek z Chin, Tajlandii (Vietnam też coś ma :D ).

Z kolei A8, seria 7, S klasa, Panamera, XJ, LS (nie wiem czy o czymś zapomniałem) to są auta segmentu F-premium.
2024 Arteon 2.0 TSI 190 KM DSG Elegance Liftback

Remix by Arty: https://www.youtube.com/watch?v=hzo1_maqV_w

ODPOWIEDZ