Strona 7 z 10

Re: Co po Arteonie...

: 24.03.2024, 18:14
autor: Arty
markos17 pisze:
12.10.2021, 17:56
Zamówiłem Arteona, ale ciągle jeszcze rozglądam się za ew. alternatywami. Zależy mi na przestrzeni w środku, dużym bagażniku. W oko wpadł mi nawet Santa Fe. Podszedłem do salonu i nie można obecnie zamówić tego modelu, bo nie mają cennika na 2022. Nie wiadomo kiedy będzie 🙃
SantaFe to słaby kierunek, drogo i kiepsko. Z azjatyckich liczą się tylko japońskie.

Re: Co po Arteonie...

: 24.03.2024, 18:18
autor: Arty
mageek87 pisze:
18.01.2021, 18:23
Ciekawym autem jest Cupra Formentor, jestem bardzo zadowolony z Artka, ale przestali robić BiTdi więc pewnie będę wracać do Audi jakiś 3.0 diesel 300 +km. Mam jeszcze 2 latka na wybór więc czasu a czasu.
Bardzo ciekawe autko, ale trzeba dobrać sobie odpowiednie fotele. Silniki 2.0, nie mówiąc o 5-cylindrowym 2.5 to super wybór.

Re: Co po Arteonie...

: 27.03.2024, 16:41
autor: Koperek69
wmr pisze:
03.02.2023, 14:22
mogę tylko potwierdzić to co napisał @nok7 , DSG do ZF nie ma najmniejszego podejścia co do rozważań @Yan można zawsze kupić -5tke ( moje 4 walizki samolotowe w sedan wchodzą ) co do jakości , prowadzenia , wyciszenia VW tu nie ma najmniejszego podejścia , próbuje udawać premium ale niektóre elementy wręcz śmieszą wystarczy spojrzeć na zegary lub lusterko ... te lampeczki w obudowach lusterka od blis albo analogowe wskaźniki po bokach zegarów itd.
Nie wiem o jakim dokładnie modelu bmw 4 mówisz, ale często mam okazję jeździć 435i przed liftem to powiem szczerze że jakoś super suoer premium to ten środek nie jest, też lubi wydawać dzwieki i jest taki jakby smutny? 😁
Chyna że ty mówisz już o bobrze no to wiadomo, podejścia do Artka nie ma.

Re: Co po Arteonie...

: 27.03.2024, 17:04
autor: Piksel
A może wiecie do kiedy będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej Atreon SB? Przyjmują jeszcze zamówienia z konfiguracją w salonach? Z informacji prasowych wynika, że ostatnie liftbacki zjechały z taśmy w grudniu 2023 i faktycznie nie można ich już konfigurować w salonach, tylko gotowe egzemplarze z 2023 można kupić.

Re: Co po Arteonie...

: 27.03.2024, 21:42
autor: Koperek69
Arty pisze:
24.03.2024, 18:18
mageek87 pisze:
18.01.2021, 18:23
Ciekawym autem jest Cupra Formentor, jestem bardzo zadowolony z Artka, ale przestali robić BiTdi więc pewnie będę wracać do Audi jakiś 3.0 diesel 300 +km. Mam jeszcze 2 latka na wybór więc czasu a czasu.
Bardzo ciekawe autko, ale trzeba dobrać sobie odpowiednie fotele. Silniki 2.0, nie mówiąc o 5-cylindrowym 2.5 to super wybór.
Jeździłem że znajomym nowa cupra formentor z salonu dostał na jazdę próbną bo rozważał zakup i powiem tak, jakość wykonania środka to jest podobna polka do arteona, ale wydaje mi się że środek jest jeszcze bardziej skrzypiący, trzeszczący itp. Na prawde z ręką na sercu,nawet żona znajomego totalnie nie interesująca się motoryzacją stwierdziła że jej kilku letnia Corolla jest dużo lepiej wykonana w środku

Re: Co po Arteonie...

: 28.03.2024, 13:21
autor: Arty
Trzeszczenie a jakość wykończenia (materiały wykończeniowe) to są dwie różne rzeczy. Na polskich drogach co najmniej połowa samochodów trzeszczy :) :) A jeśli chodzi o jakość wykończenia Toyot to nigdy nie byłem nimi zachwycony, bardzo przeciętnie wypadają. Z japońskich popularnych marek jedynie Mazda i Honda są wykonane ponadprzeciętnie dobrze (ale to jest absolutny top wśród azjatyckich producentów).

Re: Co po Arteonie...

: 03.04.2024, 13:31
autor: swistak
A czy ktoś coś ciekawego może powiedzieć o Audi Q4 E-tron sportsback?
Planuję niedługo sprzedać mojego Artka z 2020 roku (ten 2021 zostanie na dużo dłużej).
Wiem wiem. Elektryk...
Świadom jestem jego wad. Ale jestem też świadom jego zalet.
Jeszcze jazdy próbnej nie odbyłem. Rozglądam się powoli.
Z głupich rzeczy - dopłata za Android Auto i nadal (jeszcze) kochane "przyciski" na kierownicy.

Re: Co po Arteonie...

: 03.04.2024, 14:21
autor: Arty
Nie jeździłem Audi Q4 E-tron, ale to jeden z niewielu elektryków który mi się podoba :) Sam bym nie kupił elektryka i nie tylko dlatego, że nie mam garażu.

Audi Q4 E-tron jest sensowny, ale to .....elektryk :) BTW. sporo się mówi o odejściu od elektryków i powróceniu do hybryd oraz wprowadzeniu pojazdów zasilanych amoniakiem. Prezes firmy Toyota, największego producenta aut na świecie, w jednym z wywiadów powiedział, że całkowity ślad węglowy aut elektrycznych jest dużo większy od aut spalinowych! Chodzi o cały cykl życia produktu oraz pozyskanie prądu dla EV oraz paliwa dla spalinowych aut. W jednym zdaniu: Elektryczne są znacznie bardziej szkodliwe od spalinowych!

To pokazuje też z jakim euro-szwindlem mamy do czynienia w UE.

Re: Co po Arteonie...

: 04.04.2024, 07:27
autor: swistak
Tak tak wszystko się zgadza. Rozchodzi się o te nieszczęsne baterie. Ale myślę, że ten problem zostanie w niedalekiej przyszłości rozwiązany.
Można się też zastanowić - które auto zostawi większy ślad węglowy. Opel Corsa 1.2 czy Arteon 2.0 (i nie chodzi tylko o silnik)?
A jednak cieszymy się Arteonami :).
W mojej ocenie - auta elektryczne są przyszłością tak czy inaczej. Ale nie na hurra jak to się dzieje w tej chwili.

Re: Co po Arteonie...

: 04.04.2024, 13:08
autor: Arty
Nie wiadomo co jest przyszłością - nikt tego nie wie, Toyoda (CEO Toyoty) twierdzi, że elektryki nie będą stanowić więcej niż ok. 30% wszystkich aut w sprzedaży. Przyszłością mogą być auta na amoniak lub zasilane wodorem lub elektryczne z zasilaniem z silnika na wodór... W najbliższych latach najrozsądniej byłoby rozwijać hybrydy.

W EV jest taki problem, że produkcja a później utylizacja baterii jest bardzo szkodliwa dla środowiska, przez co EV nie należą wcale do "zielonych pojazdów" jak się powszechnie mówi, to wielka ściema, obłuda, pic i fotomontaż :)