2020 Facelifting i Shooting Brake

Soli
Junior Member
Posty: 35
Rejestracja: 07.11.2019, 06:20
Lokalizacja: Kraków

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Soli » 11.01.2021, 19:49

Macevp pisze:
11.01.2021, 18:30
Soli pisze:
11.01.2021, 13:34
S90 nie wiem jakie to poziomy rabatowania i Volvo jest dla mnie dość egzotyczne - ale to zupełnie inne auto, tak jak i 530i (jak pisałem przez R-perfrormance torque vectoring to i bokiem Artek pójdzie). Volvo tak na szybko patrząc wyszło mi 350k i ta wersja 314KM jedzie 6,2 0-100, a ARTEON łamie 5...
Tutaj Cię wyprowadzę z błędu na temat Volvo. Pierwszy link to do ogłoszenia dealera. Mówimy o hybrydzie o oznaczeniu T8. Drugi link - test AS z danymi technicznymi. Jak widać T8 tez łamie 5 sekund.
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-s90 ... Dwceh.html
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/jgbb5j6
Natomiast Volvo przywołałem przypadkiem gdyż przed świętami jeździłem dwa dni i jest lepiej wykonany niż nasze arteony. Nie twierdzę, że to najlepszy wybór ale jest alternatywa. Chodzenie bokiem Rką? Serio? Może na torze ale nie w życiu codziennym. Poza tym to nie ta moc co w e53 czy e63 Amg żeby polatać na swobodzie

@Elvis_P 100% racji. Kiedy kupowałem rozważałem A5 i czuć było różnice w cenie i to przeważyło za Arteonem. Po zakończeniu leasingu tez kończę przygodę z VW. Albo zostanie Artek na rok dwa jeszcze po leasingu i zobaczę co dalej albo będzie od razu MB lub BMW. Skutecznie cenami VW zniechęca do zakupu. 200-400 złotych różnicy w racie to nie pieniądze a również można uzyskać dobre rabaty. Finansowanie niekoniecznie musi być bmw lub Mb.
Z tym wchodzeniem bokiem to bardziej kwestia możliwości samochodu niż chęci robienia tego, mocno dynamiczna jazda jakoś bardziej mi pasuje po prostu do Rki niż do czegoś co tutaj pada jako alternatywa.
Volvo ma inny charakter to limuzyna, ja chce dużego pseudosportowca i dlatego, wbrew pozorom ARTEON wciska się w tą lukę cenowa pomiędzy 250-300. Zgadzam się ze Volvo może być alternatywą, jechałem T8 w XC90 raz i ok ale i tak żadna forma hybrydy do mnie nie przemawia póki co, choć do wielu może. MB nie jest alternatywą dużo by mówić, dobrze skonfigurowana 540i przed rabatami to blisko 400k (często jest tak ze dostajesz 25% i finansowane zewnętrzne trzeba liczyć niecale 2% rocznie czyli jakieś 108% na 4 lata) i generalnie całkowity koszt samochodu to mniej więcej cena katalogowa minus 20%, gdzieś mi majaczy jeszcze Lexus na horyzoncie ale jutro biorę na dwa dni nowego shooting brake na testy, nienwiem czy ktoś z forumowiczów już ma ale w razie pytań mogę odpowiedzieć.
Na podsumowanie - owszem, polityka cenowa VW oczywiście oszalała ale stawiając sobie założenie -
Szybki sedan w okolicy 300k ARTEON jest cały czas wart rozważenia, myśle że będzie trzymał cenę całkiem rozsądnie, czy ktoś da za takiego 3latka 180k ? Bo w to bym celował w tej chwili - czas pokaże, dużo by dyskutować więc reasumując - Dostałem ofertę 268k na Rkę, katalogowo 302, finansowanie VW 35%/35 miesięcy / 15% wykup w klasycznym leasingu poniżej 101% - realnie 70k różnicy z 540i.
ARTEON R-LINE 2.0 TSI 190KM 2020 / BMW M140i / Abarth 500

Adonis
Junior Member
Posty: 11
Rejestracja: 27.11.2020, 15:26
Lokalizacja: POznań

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Adonis » 11.01.2021, 20:35

Wreszcie pada konkretny rabat raczej standardowy, jaki termin realizacji aktualnie?Ciekawe dlaczego wypadła z niemieckiego konfiguratora rka?Czekam jeszcze na cenę dla r line 280km w celu porównania cen, bodajże w lutym ma być dostępna.

Macevp
Member
Posty: 119
Rejestracja: 28.02.2019, 21:15

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Macevp » 11.01.2021, 22:35

Soli pisze:
11.01.2021, 19:49
Szybki sedan w okolicy 300k ARTEON jest cały czas wart rozważenia, myśle że będzie trzymał cenę całkiem rozsądnie, czy ktoś da za takiego 3latka 180k ? Bo w to bym celował w tej chwili - czas pokaże, dużo by dyskutować więc reasumując - Dostałem ofertę 268k na Rkę, katalogowo 302, finansowanie VW 35%/35 miesięcy / 15% wykup w klasycznym leasingu poniżej 101% - realnie 70k różnicy z 540i.
Czy ktoś da za 3 lata tyle pieniędzy za Arteona ? Szczerze w to wątpię aczkolwiek życzę jak najlepiej wszystkim (szczerze).
Odnosząc się do cen jakie są na OtoMoto.pl to za 3 letniego Arteona wołają w przedziale od 129 do 150kPLN. Te najdroższe chwile już stoją bo obserwuje temat (niebawem się mnie skończy leas). Średnia trzeba przyjąć 140.
To jest poziom około 63% wartości początkowej. Większość tych arteonow była za 220-240k. Srednia 230. Gdyby przyjąć te wskaźniki to raczej byłbym skłonny mówić o przedziale 160-170kPLN . Jeśli się okaże za 3 lata ze to koniec Arteona, wartość rezydualna może być mniejsza i oscylować może wokół 150k lub nawet mniej. A nawet gdyby było to 180 To: firma i tak w 99% kupi nowy samochód pracownikowi (słabiej wyposażony ale nowy), działalność gospodarcza będzie w tej kwocie patrzeć raczej na premium używane np z premium selection lub spoglądanie w kierunku SUV. Znajoma początkowo myślała ze odkupi ode mnie VW po leasingu a ja sądziłem, że będę miał kupca od ręki. Jak usłyszała ze cena będzie w okolicy 130k to stwierdziła ze woli dwu lub trzyletniego mercedesa. Dlatego też przy tych cenach jakie serwuje VW odejdę od nich ze względu na moje przypuszczenia. Aczkolwiek zawsze mogę być w błędzie.

EDIT: wyliczenia dla Arteonów dotyczą wersji 2.0 TSI 272/280PS. Pozostałych nie brałem pod uwagę. Najańsze Artki to cena na poziomie 100-110kPLN.

advantage
Junior Member
Posty: 3
Rejestracja: 23.12.2020, 15:12

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: advantage » 13.01.2021, 13:26

Adonis pisze:
11.01.2021, 20:35
Wreszcie pada konkretny rabat raczej standardowy, jaki termin realizacji aktualnie?Ciekawe dlaczego wypadła z niemieckiego konfiguratora rka?Czekam jeszcze na cenę dla r line 280km w celu porównania cen, bodajże w lutym ma być dostępna.
Na polski rynek nie jest przewidywany R-line z 280 KM silnikiem. Będzie jedynie R z 320 HP

advantage
Junior Member
Posty: 3
Rejestracja: 23.12.2020, 15:12

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: advantage » 13.01.2021, 13:29

Macevp pisze:
11.01.2021, 12:14
Ceny nowego Arteona przyprawiają trochę o ból głowy. Nie ta półka cenowa, nie ten prestiż i nie to postrzeganie na rynku.
Tak naprawdę za 300k można mieć choćby nawet VOLVO S90 w najmocniejszej specyfikacji (silnik+wyposażenie INSCRIPTION). Osiągi jak w Arteonie R.
Można mieć w zbliżonej cenie dobrze wyposażoną 530 lub za nieco większe pieniądze 540i. Audi A6 też się znajdzie w tym przedziale.
Wszystko zależy jak się jednak patrzy na pewne kwestie. Ja patrzę przez pryzmat utraty wartości i końcowej wartości rezydualnej. I tutaj siłą rzeczy zawsze lepiej wypadnie marka postrzegana jako premium. Ktoś może patrzyć przez pryzmat postrzegania przez społeczeństwo czy nawet klientów. "Spoko jeździ tylko VW". Nie jest to tajemnicą, że tak właśnie bywa. Nie mam nic do Arteona... nawet go lubię i o ile w czasie kiedy ja kupowałem swojego ceny były wysokie ale akceptowalne to teraz po 2 latach naprawdę przesadzili.
Skonfiguruj analogiczne wyposażenie w BMW 5, co jest w Arteonie za 300k. Nie ma szans, by model 530i XDrive był poniżej 375k. Za 300k, to masz 330i w XDrivie i tyle.

Adonis
Junior Member
Posty: 11
Rejestracja: 27.11.2020, 15:26
Lokalizacja: POznań

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Adonis » 13.01.2021, 16:14

advantage pisze:
13.01.2021, 13:26
Adonis pisze:
11.01.2021, 20:35
Wreszcie pada konkretny rabat raczej standardowy, jaki termin realizacji aktualnie?Ciekawe dlaczego wypadła z niemieckiego konfiguratora rka?Czekam jeszcze na cenę dla r line 280km w celu porównania cen, bodajże w lutym ma być dostępna.
Na polski rynek nie jest przewidywany R-line z 280 KM silnikiem. Będzie jedynie R z 320 HP
Ciekawe ostatnio rozmawiałem z handlowcem vw i na szkoleniu mieli infor że w okolicach 8 tygodnia ma być w wersji r line, no cóż życie pokaże ...
W DE nie ma tego problemu i jest dostępna...

Macevp
Member
Posty: 119
Rejestracja: 28.02.2019, 21:15

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Macevp » 13.01.2021, 16:21

Kolego Advantage. Jeśli odejmiesz od tych 375k rabaty (około 15-20%) to wyjdzie Ci ponad 300k. I to jest to co napisałem. Przy tych kwotach to są podobne pieniądz a w racie leasingowej nie aż tak bardzo odczuwalne. Poza tym sa inne samochody jak Lexus czy wspomniane Volvo, które mają takie same lub lepsze wyposażenie niż nasze VW. A z pewnością lepsze wykonanie i postrzeganie. Arteon nie ma cudownego wyposażenia.
Nie demonizuje i nie hejtuje Arteona (samochód jest fajny) ale całkiem poważnie mówimy tutaj o problemie ceny jaka dotyka ten samochód. nie popadajmy w uwielbienie marki i modelu bo nie jest ideałem (mój dzisiaj wylądował na serwisie bo zrobiło się zimno i wszystko trzeszczy w drzwiach pasażera a klapa bagażnika się nie dociąga tylko książce na nierównościach poprzecznych).
Każdy robi co uważa za stosowne. Forum jest od tego by wyrazić swoją opinie. I Twoją bardzo szanuje 😁. Gdyby polityka cenowa była inna w VW to pewnie i u mnie po leasingu byłaby Rka w garażu.

Soli
Junior Member
Posty: 35
Rejestracja: 07.11.2019, 06:20
Lokalizacja: Kraków

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Soli » 13.01.2021, 19:55

Macevp pisze:
13.01.2021, 16:21
Kolego Advantage. Jeśli odejmiesz od tych 375k rabaty (około 15-20%) to wyjdzie Ci ponad 300k. I to jest to co napisałem. Przy tych kwotach to są podobne pieniądz a w racie leasingowej nie aż tak bardzo odczuwalne. Poza tym sa inne samochody jak Lexus czy wspomniane Volvo, które mają takie same lub lepsze wyposażenie niż nasze VW. A z pewnością lepsze wykonanie i postrzeganie. Arteon nie ma cudownego wyposażenia.
Nie demonizuje i nie hejtuje Arteona (samochód jest fajny) ale całkiem poważnie mówimy tutaj o problemie ceny jaka dotyka ten samochód. nie popadajmy w uwielbienie marki i modelu bo nie jest ideałem (mój dzisiaj wylądował na serwisie bo zrobiło się zimno i wszystko trzeszczy w drzwiach pasażera a klapa bagażnika się nie dociąga tylko książce na nierównościach poprzecznych).
Każdy robi co uważa za stosowne. Forum jest od tego by wyrazić swoją opinie. I Twoją bardzo szanuje 😁. Gdyby polityka cenowa była inna w VW to pewnie i u mnie po leasingu byłaby Rka w garażu.
Dobra ale tak na podsumowanie, ile wg Ciebie powinna kosztować topowa wersja Arteona, żebyś powiedział, że jest rozsądnie ale wolisz BMW czy VOLVO? Mój 190KM katalogowo kosztował 194, dopłata do 280KM była około 45k (Zakładam że każdy z nas płacił podobnie minus rabat) i już zbliżamy się do ćwiartki, wiec po pierwsze - przez analogie nie widzę możliwości, żeby Rka kosztowała 210-230, po drugie topowy Peugeot 508 czy Mazda 6 tyle kosztują, za peugeota 207 (sic!) trzeba wyłożyć stówę. I covid i inflacja i inne czynniki spowodowały że „motoryzacja” podrożała, a jestem w temacie teraz dość mocno i podobnie skonfigurowane 540i po rabatach (kamery 360, easy open, panorama, hak, systemy asystujące itd) jest 60000 zł brutto droższe, jeśli 60k na 35 miesięcy czyli jakieś 1700 brutto na racie nie robi Ci różnicy w racie to znaczy, że stać Cię na BMW, po prostu, nie ma się nad czym zastanawiać ale teraz na lifta nie ma szans na rabat 25% chyba że demo. Pomijam już kwestie finansowania gdzie VW ma dużo lepsze, BMW dawało rabaty rzędu 25-30% na niektóre modele ale zawsze z zewnętrznym finansowaniem albo własnym bardzo drogim i i tak wychodziło realnie 20% max (kwestia rabatów to temat rzeka np. dlaczego pod jednym dachem salonu VAGa sprzedawca Audi może dać ot tak 25% a VW już nie ? :-)). I nie ma co porównywać 530i w kwestii doznań z jazdy mimo też 2 litrowego silnika jak w Arteonie, jej przy większej masie brakuje 70KM, to naprawdę dużo a mimo wszystko wychodzi nieco drożej.
ARTEON R-LINE 2.0 TSI 190KM 2020 / BMW M140i / Abarth 500

Macevp
Member
Posty: 119
Rejestracja: 28.02.2019, 21:15

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Macevp » 13.01.2021, 20:14

Odpowiem. Topowy Arteon nie powinien przekraczać kwoty 250kPLN (mowa o R a nie RLine).
Uważam, że 210kPLN za 272PS (tyle wyniósł ze wszystkimi pakietami serwisowymi) to jest uczciwa cena jak za pojazd tej klasy w mojej ocenie.
Od razu widać, że R jest droższy o 40kPLN. I to jest Ok. Rozumiem. Jakby miał 6 cylindrów to cena bliska 300k jest usprawiedliwiona (akcyza itp).
Teraz: co takiego Arteon ma niesamowitego, żeby BMW wyszło 375k. Dla mnie pewne pierdoly są zbędne jak np head up, którego użyłem raz.
Co do BMW:
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria ... D7GYp.html
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria ... DeP2v.html
Może i przed liftem. Nowe samochody, nie uważam żeby jakoś specjalnie im czegoś brakowało. Roczniki 2020. Arteona tez kupiłem ze stocku.
Jeszcze podrzucę MB.
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... DxufN.html

Jeszcze bracia w obrębie tego samego koncernu:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-a ... DsWAQ.html
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-a ... Dr1bI.html

Elvis_P
Junior Member
Posty: 27
Rejestracja: 18.06.2018, 22:45

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Elvis_P » 13.01.2021, 23:11

Soli pisze:
13.01.2021, 19:55
Macevp pisze:
13.01.2021, 16:21
Kolego Advantage. Jeśli odejmiesz od tych 375k rabaty (około 15-20%) to wyjdzie Ci ponad 300k. I to jest to co napisałem. Przy tych kwotach to są podobne pieniądz a w racie leasingowej nie aż tak bardzo odczuwalne. Poza tym sa inne samochody jak Lexus czy wspomniane Volvo, które mają takie same lub lepsze wyposażenie niż nasze VW. A z pewnością lepsze wykonanie i postrzeganie. Arteon nie ma cudownego wyposażenia.
Nie demonizuje i nie hejtuje Arteona (samochód jest fajny) ale całkiem poważnie mówimy tutaj o problemie ceny jaka dotyka ten samochód. nie popadajmy w uwielbienie marki i modelu bo nie jest ideałem (mój dzisiaj wylądował na serwisie bo zrobiło się zimno i wszystko trzeszczy w drzwiach pasażera a klapa bagażnika się nie dociąga tylko książce na nierównościach poprzecznych).
Każdy robi co uważa za stosowne. Forum jest od tego by wyrazić swoją opinie. I Twoją bardzo szanuje 😁. Gdyby polityka cenowa była inna w VW to pewnie i u mnie po leasingu byłaby Rka w garażu.
Dobra ale tak na podsumowanie, ile wg Ciebie powinna kosztować topowa wersja Arteona, żebyś powiedział, że jest rozsądnie ale wolisz BMW czy VOLVO? Mój 190KM katalogowo kosztował 194, dopłata do 280KM była około 45k (Zakładam że każdy z nas płacił podobnie minus rabat) i już zbliżamy się do ćwiartki, wiec po pierwsze - przez analogie nie widzę możliwości, żeby Rka kosztowała 210-230, po drugie topowy Peugeot 508 czy Mazda 6 tyle kosztują, za peugeota 207 (sic!) trzeba wyłożyć stówę. I covid i inflacja i inne czynniki spowodowały że „motoryzacja” podrożała, a jestem w temacie teraz dość mocno i podobnie skonfigurowane 540i po rabatach (kamery 360, easy open, panorama, hak, systemy asystujące itd) jest 60000 zł brutto droższe, jeśli 60k na 35 miesięcy czyli jakieś 1700 brutto na racie nie robi Ci różnicy w racie to znaczy, że stać Cię na BMW, po prostu, nie ma się nad czym zastanawiać ale teraz na lifta nie ma szans na rabat 25% chyba że demo. Pomijam już kwestie finansowania gdzie VW ma dużo lepsze, BMW dawało rabaty rzędu 25-30% na niektóre modele ale zawsze z zewnętrznym finansowaniem albo własnym bardzo drogim i i tak wychodziło realnie 20% max (kwestia rabatów to temat rzeka np. dlaczego pod jednym dachem salonu VAGa sprzedawca Audi może dać ot tak 25% a VW już nie ? :-)). I nie ma co porównywać 530i w kwestii doznań z jazdy mimo też 2 litrowego silnika jak w Arteonie, jej przy większej masie brakuje 70KM, to naprawdę dużo a mimo wszystko wychodzi nieco drożej.
Masz sporo racji w tym co piszesz, uważam tylko, że jest jedno "ale". Wszyscy w tej dyskusji porównujemy Artka do serii 5, V90 czy A6. A tak na prawdę przecież klasowo to auto jest konkurencją serii 4GT, V60, A5 mimo, że jest od nich trochę większe. Tutaj już nie ma takich różnic w cenach nawet tych katalogowych. Tak jak napisał kolega powyżej cena R-ki nie powinna wynosić więcej niż 250K ale to tylko moje skromne zdanie.

ODPOWIEDZ