Nie wiem jak wychodzi 330 - mi wyszło 293 bez haka i foteli skórzanych z pamięcią (+15k), ale z panoramą, harmanem, na 20” i poza tym bez jakichś pieródł drobnych ze wszystkim. Nie neguje absolutnie kwestii wysokich cen, ale nie ma tragedii - 530i to zupełnie inne auto i jak doposażysz w kamery 360, harmana, rozsądne felgi, pakiet innowacji i tak wyjdzie drożej. Mam „jedynkę” z 2019 r i może jedynka to nie premium ale ilość drobnostek które irytują w stosunku do VW jest zatrważająca wbrew powszechnej opinii, poza tym 5tka jest tak oklepana, że wizualnie jestem za VW. Miałem E60, F10 i potem zamiast G30 wybrałem VW - nie powiem, że jest lepszy bo to uogólnienie zbyt daleko idące, ale nie czuję subiektywnie dużej przepaści in minus. Coś mnie podkusiło wziąć 190KM zamiast 280KM i tylko dlatego myślę o update na Rkę.
S90 nie wiem jakie to poziomy rabatowania i Volvo jest dla mnie dość egzotyczne - ale to zupełnie inne auto, tak jak i 530i (jak pisałem przez R-perfrormance torque vectoring to i bokiem Artek pójdzie). Volvo tak na szybko patrząc wyszło mi 350k i ta wersja 314KM jedzie 6,2 0-100, a ARTEON łamie 5, jeśli ktoś oczekuje mniej więcej tego poziomu i nie chce klekota (S6,S5), a przy okazji lubi w aucie coś modyfikować chociażby wizualnie to nie wiem jaka jest alternatywa, chyba tylko 540i bo silnikowo E300 odpada na starcie a E450 i E53 to już 350+ (merc daje w tej chwili 15-16% rabatu). Wiec ARTEON w okolicy 300 gdyby udało się zdobyć 12% rabat i finansowanie 101% jest mimo wszystko w mojej opinii Ok.
Kwestia wartości rezydualnej też jest ciekawa - będzie coraz drożej, im mniejszy popyt będzie na Rkę tym jej wartość w przyszłości nie powinna tak nurkować - zresztą to forum VW, bronię swojego toku myślenia
PS Golf R na wypasie też 280k i tutaj dopiero jest przeskok bo 7.5 kosztował około 230.