Przesiadka z Mondeo do Arteon
: 28.06.2020, 08:00
Witam , opiszę kilka spostrzeżeń po jeździe testowej okiem trochę bardziej obiektywnym niż pseudo recenzenci, ytberzy , którzy chyba złego słowa nie powiedzą byleby nie wypaść z grona zaprzyjaźnionych "dziennikarzy" zapraszanych na testy ...
Co mnie tu przywiało ... kończący się leasing i brak informacji o następcy Mondeo MK5 lub jego koniec a jeździć kolejne lata tym samym autem też nie chce i teraz z perspektywy posiadacza wspomnianego Mondeo MK5 2.0 TDCI 180 km w wersji Vignale na 19" 235 ( czemu to podkreślam później ) alternatywnie brany pod uwagę Arteon r line tsi 190 km , niestety na jeździe testowej trafił się elegance 2.0 TDi też na 19stach z DCC ale niestety bez pakietu wygłuszającego ( o tym też za chwilę )
Wrażenia:
Na plus:
- stylistyka to jest to co wielu tu wspomina arteona kupuje się wyglądem wizualny z zewnątrz ta bryła nadwozia poprostu im się udała
- systemy wspomagające i nazwyjmy to ogólnie info-rozrywka wygląda to nowocześnie choć śledząc forum przycinki i błedy też się zdarzają , niestety fordowski Sync 3 trąci myszą a wirtualne zegary czy też nowa grafika pojawi się w Sync 4 .. tylko przyszłość mondeo stoi pod znakiem zapytania
- ilość miejsca z tyłu ( przód i bagażnik porównywalne )
- pozycja za kierownicą zbliżona do tej z forda nie szoruje się dupskiem po asfalcie jak w Volvo S60
- spalanie tdci/tdi porównywalne
- na pewno spalanie tsi 190km , ford nie posiada tak efektywny/oszczędnych silników benzynowych z porównywalnymi osiągami
- siedzenia o porównywalnym komforcie
- można też zamówić grzaną przednią szybę
Na minus: (i to niestety grube rozczarownia )
- poziom hałasu , oczywiście naczytałem się o szybach/ uszczelkach i może nawet nie świstało ale duuuuuuużo głośniej , można powiedzieć , że byłem nastawiony negatywnie ale powtórzę to co napisałem w innym wątku żona po wyjściu z auta - jechała z tyłu , pierwsze stwierdzenie "jezu jak głośno" w mondeo przy 150 km/h można rozmawiać szeptem w dodatku vignale ma klejone szyby , dodatkowe wyciszenie i system redukcji hałasu , więc tutaj można powiedzieć nieuczciwe porównanie ale "zwykłe" mondeo nadal pozostaje sporo cichsze , poszukuję demówki z tym pakietem
- prowadzenie , w czasie jazdy sprzedawca pyta się jak wrażenie i tu nastąpiła konsternacja bo nieodparte wrażenie pływania po drodze i gumowatego układy kierowniczego , na co kliknięty tryb jazdy ... tylko , że już był wybrany sport , bez regulowanego zawieszenia mondek pewność prowadzenia przepaść ( tą samą drogą prędkościami mocno autostradowymi jechałem o 20-30 km/h więcej ) - mondeo bez reg zawieszenia - przypominam obydwa auta koła 19" cali ale może r line na rossario prowadzi się poprawniej - więc coś może jednak jest na rzeczy , że grupa VAG tak fatalnie wypada w testach łosia proponuje choćby zestawić superb z klocem pod tytułem ford edge lub całą furą aut z tego samego segmentu 508 itd.
- blis czy nie wiem jak to się nazywa w vw , generalnie te diody/ lampki w lusterkach informujące o pojeździe obok wyglądają zwyczajnie ohydnie wielu producentów robi to ładniej/subtelniej
- o samej skrzyni już napisano tak dużo , że nie ma co wspominać ma swoje wady i zalety a świat poszedł w hydrokinetyki
- wykończenie drzwi/deski/grzana kierownica w vignale są to elementy obszyte skórą i to zawsze lepiej wygląda niż tworzywo ale faclifting może to zmieni
- poziom usterkowości doczytany tu na forum , przez prawie 3 lata w fordzie wymieniona pompka od płynu spryskiwacza , która gdzieś tam rozszczelniła się
Neutralnie : układ deski / szyba typowy vag z fortepianem ale to kwestia gustu na szczęście vw kastruje w polifcie te antyk w postaci zegarka
To takie pierwsze wrażenia
ps. z pytaniem o tarcze z tyłu sprzedawca zaczął snuć na starcie bajki o hamowaniu z dużych prędkości po czym zdawało mu się , że ten element został już poprawiony ..ktoś wie jak jest naprawdę czy dalej serwisy uważają klientów za idiotów
Co mnie tu przywiało ... kończący się leasing i brak informacji o następcy Mondeo MK5 lub jego koniec a jeździć kolejne lata tym samym autem też nie chce i teraz z perspektywy posiadacza wspomnianego Mondeo MK5 2.0 TDCI 180 km w wersji Vignale na 19" 235 ( czemu to podkreślam później ) alternatywnie brany pod uwagę Arteon r line tsi 190 km , niestety na jeździe testowej trafił się elegance 2.0 TDi też na 19stach z DCC ale niestety bez pakietu wygłuszającego ( o tym też za chwilę )
Wrażenia:
Na plus:
- stylistyka to jest to co wielu tu wspomina arteona kupuje się wyglądem wizualny z zewnątrz ta bryła nadwozia poprostu im się udała
- systemy wspomagające i nazwyjmy to ogólnie info-rozrywka wygląda to nowocześnie choć śledząc forum przycinki i błedy też się zdarzają , niestety fordowski Sync 3 trąci myszą a wirtualne zegary czy też nowa grafika pojawi się w Sync 4 .. tylko przyszłość mondeo stoi pod znakiem zapytania
- ilość miejsca z tyłu ( przód i bagażnik porównywalne )
- pozycja za kierownicą zbliżona do tej z forda nie szoruje się dupskiem po asfalcie jak w Volvo S60
- spalanie tdci/tdi porównywalne
- na pewno spalanie tsi 190km , ford nie posiada tak efektywny/oszczędnych silników benzynowych z porównywalnymi osiągami
- siedzenia o porównywalnym komforcie
- można też zamówić grzaną przednią szybę
Na minus: (i to niestety grube rozczarownia )
- poziom hałasu , oczywiście naczytałem się o szybach/ uszczelkach i może nawet nie świstało ale duuuuuuużo głośniej , można powiedzieć , że byłem nastawiony negatywnie ale powtórzę to co napisałem w innym wątku żona po wyjściu z auta - jechała z tyłu , pierwsze stwierdzenie "jezu jak głośno" w mondeo przy 150 km/h można rozmawiać szeptem w dodatku vignale ma klejone szyby , dodatkowe wyciszenie i system redukcji hałasu , więc tutaj można powiedzieć nieuczciwe porównanie ale "zwykłe" mondeo nadal pozostaje sporo cichsze , poszukuję demówki z tym pakietem
- prowadzenie , w czasie jazdy sprzedawca pyta się jak wrażenie i tu nastąpiła konsternacja bo nieodparte wrażenie pływania po drodze i gumowatego układy kierowniczego , na co kliknięty tryb jazdy ... tylko , że już był wybrany sport , bez regulowanego zawieszenia mondek pewność prowadzenia przepaść ( tą samą drogą prędkościami mocno autostradowymi jechałem o 20-30 km/h więcej ) - mondeo bez reg zawieszenia - przypominam obydwa auta koła 19" cali ale może r line na rossario prowadzi się poprawniej - więc coś może jednak jest na rzeczy , że grupa VAG tak fatalnie wypada w testach łosia proponuje choćby zestawić superb z klocem pod tytułem ford edge lub całą furą aut z tego samego segmentu 508 itd.
- blis czy nie wiem jak to się nazywa w vw , generalnie te diody/ lampki w lusterkach informujące o pojeździe obok wyglądają zwyczajnie ohydnie wielu producentów robi to ładniej/subtelniej
- o samej skrzyni już napisano tak dużo , że nie ma co wspominać ma swoje wady i zalety a świat poszedł w hydrokinetyki
- wykończenie drzwi/deski/grzana kierownica w vignale są to elementy obszyte skórą i to zawsze lepiej wygląda niż tworzywo ale faclifting może to zmieni
- poziom usterkowości doczytany tu na forum , przez prawie 3 lata w fordzie wymieniona pompka od płynu spryskiwacza , która gdzieś tam rozszczelniła się
Neutralnie : układ deski / szyba typowy vag z fortepianem ale to kwestia gustu na szczęście vw kastruje w polifcie te antyk w postaci zegarka
To takie pierwsze wrażenia
ps. z pytaniem o tarcze z tyłu sprzedawca zaczął snuć na starcie bajki o hamowaniu z dużych prędkości po czym zdawało mu się , że ten element został już poprawiony ..ktoś wie jak jest naprawdę czy dalej serwisy uważają klientów za idiotów