Kodowanie Travel Assista w Arteonie
Kodowanie Travel Assista w Arteonie
Cześć!
Pytanie do speców od kodowania/hackowania systemów/asystentów pokładowych. Liczę się z faktem, że na ten moment możemy nie posiadać takiej wiedzy - jednakże już otwieram temat dla potomnych, który przechował by taką dyskusję.
Niebawem (stan na 07.07.2020) Volkswagen ma ogłosić ceny nowego Arteona R / Shooting Brake, który dostarczać w opcji będzie system "Travel Assist" (dostępny również w Passacie B8 po faceliftcie z 2019 roku w pakiecie IQ.Drive).
Tutaj prezentacja:
https://youtu.be/s7HCI33KVHA?t=242
Moje pytanie brzmi, czy mając Arteona z ACC + Lane Assist + Traffic Jam Assist + systemem odczytywania znaków + pakietem nawigacji Discovery Pro => jesteśmy w stanie włączyć Travel Assista? Czy może jest on technicznie niedostępny w firmware komputera pokładowego?
Jeśli nie jest dostępny, to interesuje mnie czy bylibyśmy w stanie wpływać na parametry asystentów Lane Assist i Traffic Jam Assist by:
a) zmienić zakres prędkości w jakich aktywuje się TJA (zwiększyć ponad 60km/h)
b) zmienić parametry odbijania Lane Assista by bardziej trzymał się środka pasa?
c) zmienić jakiekolwiek parametry związane z tolerancją łuku przy których Lane Assist utrzymuje pas na zakręcie?
d) zmienić parametry operacyjne ACC by zwalniał przed łukami i sam przyspieszał po pokonaniu łuku
Celem takiego tuningu w/w parametrów by uzyskać quasi-Travel Assista.
Stoję niebawem przed decyzją zakupu VW bryki i nie ukrywam, zależałoby mi na tym systemie. Zwolnienie mnie przed kontrolą prędkości na zakrętach, rondach, w mieście i wyłącznie operowanie kierownicą byłoby świetnym smaczkiem na długich trasach. Stąd rozważam:
1) zakup VW Passata B8 2019+ po fl
2) Arteona 2020+ z Travel Assistem
3) lub stłumienia w sobie tej potrzeby i zakupu Arteona bez Travel Assista.
Wołam forumowego guru @Eldar :-)
Pozdrawiam,
Mariusz.
Pytanie do speców od kodowania/hackowania systemów/asystentów pokładowych. Liczę się z faktem, że na ten moment możemy nie posiadać takiej wiedzy - jednakże już otwieram temat dla potomnych, który przechował by taką dyskusję.
Niebawem (stan na 07.07.2020) Volkswagen ma ogłosić ceny nowego Arteona R / Shooting Brake, który dostarczać w opcji będzie system "Travel Assist" (dostępny również w Passacie B8 po faceliftcie z 2019 roku w pakiecie IQ.Drive).
Tutaj prezentacja:
https://youtu.be/s7HCI33KVHA?t=242
Moje pytanie brzmi, czy mając Arteona z ACC + Lane Assist + Traffic Jam Assist + systemem odczytywania znaków + pakietem nawigacji Discovery Pro => jesteśmy w stanie włączyć Travel Assista? Czy może jest on technicznie niedostępny w firmware komputera pokładowego?
Jeśli nie jest dostępny, to interesuje mnie czy bylibyśmy w stanie wpływać na parametry asystentów Lane Assist i Traffic Jam Assist by:
a) zmienić zakres prędkości w jakich aktywuje się TJA (zwiększyć ponad 60km/h)
b) zmienić parametry odbijania Lane Assista by bardziej trzymał się środka pasa?
c) zmienić jakiekolwiek parametry związane z tolerancją łuku przy których Lane Assist utrzymuje pas na zakręcie?
d) zmienić parametry operacyjne ACC by zwalniał przed łukami i sam przyspieszał po pokonaniu łuku
Celem takiego tuningu w/w parametrów by uzyskać quasi-Travel Assista.
Stoję niebawem przed decyzją zakupu VW bryki i nie ukrywam, zależałoby mi na tym systemie. Zwolnienie mnie przed kontrolą prędkości na zakrętach, rondach, w mieście i wyłącznie operowanie kierownicą byłoby świetnym smaczkiem na długich trasach. Stąd rozważam:
1) zakup VW Passata B8 2019+ po fl
2) Arteona 2020+ z Travel Assistem
3) lub stłumienia w sobie tej potrzeby i zakupu Arteona bez Travel Assista.
Wołam forumowego guru @Eldar :-)
Pozdrawiam,
Mariusz.
Re: Kodowanie Travel Assista w Arteonie
Nie wiem jak ten system ma wyglądać w nowej wersji, ale mój Arteon MY2020 tak się właśnie próbował na drodze zachowywać - zwalniając przed rondami, zakrętami itd. Wydaje mi się, że skutecznie udało mi się to wyłączyć. Jeśli chodzi o moją kontrolę jazdy, to już zbyt duża ingerencja była.
Re: Kodowanie Travel Assista w Arteonie
a) przecież działa Lane Assist powyżej 60km/h
b) nie
c) nie, założenie VW to żeby auto przejechało łuk R=250m i przyłożyło maksymalną siłę 4 Nm do kierownicy.
d) nie
Arteon posiada identyczne systemy tylko nie nazywają się tak fajnie "Travel Assist".
Wystarczy włączyć w opcjach żeby utrzymywał prędkość według navi + znaków.
Poza tym uważam że jest to dziadostwo i warto wyłączyć od razu i kierować własnym rozumem
b) nie
c) nie, założenie VW to żeby auto przejechało łuk R=250m i przyłożyło maksymalną siłę 4 Nm do kierownicy.
d) nie
Arteon posiada identyczne systemy tylko nie nazywają się tak fajnie "Travel Assist".
Wystarczy włączyć w opcjach żeby utrzymywał prędkość według navi + znaków.
Poza tym uważam że jest to dziadostwo i warto wyłączyć od razu i kierować własnym rozumem
Re: Kodowanie Travel Assista w Arteonie
Dokładnie, ja to traktuje jako systemy wspomagające i bezpieczeństwa. Co do lane assist, to mnie 9 na 10 razy wyprowadza w bandę na robotach drogowych i żółtych liniach a raz pomaga realnie.
Lane assist ma dodatkową opcję "adaptacyjne" czy coś takiego i wtedy bardzo trzyma się środka pasa - uważałem to za super opcję, po czym wyłączyłem po 5km bo się nie dało jeździć.
Re: Kodowanie Travel Assista w Arteonie
Zawsze powtarzam że jeśli zamiast poduszki powietrznej z kierownicy wystawałoby ostrze noża to ludzie jeździli by dużo bardziej bezpiecznie.
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )
Re: Kodowanie Travel Assista w Arteonie
Co takiego specjalnego jest na tym filmiku czego nie ma w obecnych Arteonach? Przecież tak to działa od początku, czyli jak jedziesz z ACC to auto samo zwalnia na ograniczeniach, przed terenem zabudowanym, przed zakrętami (na podstawie danych z nawigacji) oraz rondami. Więc czego brakuje? Przy czym jedna uwaga - to działa całkiem dobrze jeśli dane nawigacji są aktualne, natomiast jeśli w nawigacji nie ma ograniczenia tylko wykryje je kamerka to działa to tak sobie, tzn. bardzo późno.
IMO ten Travel Assist to po prostu marketingowa nazwa na wszystko co już było.
Co do pytań:
To wszystko w MY 2018.
Osobiście cenię sobie te wszystkie systemy i uważam, że zwiększają bezpieczeństwo na drodze oraz zmniejszają zmęczenie kierowcy, ale trzeba poznać i zaakceptować ograniczenia tych systemów, tzn. nic nie działa idealnie. Szczególnie przestrzeganie prędkości przez ACC nie działa zbyt dobrze, czasem dane są nieaktualne, czasem złapie ograniczenie z pasa do zjazdu, no i brakuje opcji "przepisowa +10" (która jest zdaje się w BMW ), bo zwolnienie do 50km/h w terenie zabudowanym w Polsce często niestety wiąże się z ostentacyjnym wyprzedzaniem na najbliższej podwójnej ciągłej...
IMO ten Travel Assist to po prostu marketingowa nazwa na wszystko co już było.
Co do pytań:
Czyli żeby asystent jazdy w korku działał powyżej 60km/h? Powyżej 60km/h wszystko działało także w starszych autach, TJA polega na tym, że teraz działa także właśnie przy mniejszych prędkościach.
Tak, wystarczy włączyć "adaptacyjne prowadzenie po pasie ruchu", wtedy LA nie "odbija sie" od linii tylko właśnie jedzie środkiem pasa. Mam zawsze włączone i uważam to za jedną z lepszych opcji (zaraz obok asystenta martwego pola, który "reaguje" kierownicą kiedy zignorujesz lampkę ostrzegawczą), ale to subiektywna opinia.
Nie i myślę, że to nigdy nie będzie możliwe.
Tak, jest taka opcja, a właściwie dwie opcje - żeby przestrzegał ograniczeń i żeby dostosowywał prędkość do przebiegu drogi (tzn. do danych z nawigacji, które mogą być nieaktualne, zwłaszcza w Polsce). Dodatkowo ACC zwalnia przed rondami (jeśli są na mapach, co nie zawsze ma miejsce).
To wszystko w MY 2018.
Osobiście cenię sobie te wszystkie systemy i uważam, że zwiększają bezpieczeństwo na drodze oraz zmniejszają zmęczenie kierowcy, ale trzeba poznać i zaakceptować ograniczenia tych systemów, tzn. nic nie działa idealnie. Szczególnie przestrzeganie prędkości przez ACC nie działa zbyt dobrze, czasem dane są nieaktualne, czasem złapie ograniczenie z pasa do zjazdu, no i brakuje opcji "przepisowa +10" (która jest zdaje się w BMW ), bo zwolnienie do 50km/h w terenie zabudowanym w Polsce często niestety wiąże się z ostentacyjnym wyprzedzaniem na najbliższej podwójnej ciągłej...
Re: Kodowanie Travel Assista w Arteonie
TJA
Z tego co rozumiem różnicę, TA przyspiesza po zakrętach, LA jedynie zwalnia przed. To jest ta różnica. Mając TA załączonego, jedyne co kierowcy pozostaje to wesołe obracanie kierownicą. Naturalnie przy założeniu, że nawigacja jest aktualna i zna trasę / bądź system sczyta znaki.Salvatore pisze: ↑08.07.2020, 11:10Co takiego specjalnego jest na tym filmiku czego nie ma w obecnych Arteonach? Przecież tak to działa od początku, czyli jak jedziesz z ACC to auto samo zwalnia na ograniczeniach, przed terenem zabudowanym, przed zakrętami (na podstawie danych z nawigacji) oraz rondami. Więc czego brakuje?
Z tego co się dowiedziałem, TA łączy w sobie rozszerzony system TJA. TJA potrafi wysłać impuls do silnika "jedziemy" i na usprawnieniu tego systemu bazuje Travel Assist który po pokonaniu łuku z powrotem rozpędza się do dozwolonej prędkości.
Moje upodobania motoryzacyjne dążą do zdobycia w pełni autonomicznego pojazdu, a że budżet na razie na Teslę nie pozwala stąd szukam asystentów w tańszych modelach.
Z góry dzięki za Wasze odpowiedzi! :-)
Re: Kodowanie Travel Assista w Arteonie
Arteon też przyspiesza za zakrętem.
Re: Kodowanie Travel Assista w Arteonie
Hmmm jeśli tak, to doprawdy przestaję rozumieć co dodatkowego wnosi zatem ten Travel Assist?
Wybaczcie pytania, nie jestem jeszcze posiadaczem Arteona.
Wybaczcie pytania, nie jestem jeszcze posiadaczem Arteona.
Re: Kodowanie Travel Assista w Arteonie
Fajnie i nowocześnie brzmi