Kodowanie Travel Assista w Arteonie
: 07.07.2020, 23:08
Cześć!
Pytanie do speców od kodowania/hackowania systemów/asystentów pokładowych. Liczę się z faktem, że na ten moment możemy nie posiadać takiej wiedzy - jednakże już otwieram temat dla potomnych, który przechował by taką dyskusję.
Niebawem (stan na 07.07.2020) Volkswagen ma ogłosić ceny nowego Arteona R / Shooting Brake, który dostarczać w opcji będzie system "Travel Assist" (dostępny również w Passacie B8 po faceliftcie z 2019 roku w pakiecie IQ.Drive).
Tutaj prezentacja:
https://youtu.be/s7HCI33KVHA?t=242
Moje pytanie brzmi, czy mając Arteona z ACC + Lane Assist + Traffic Jam Assist + systemem odczytywania znaków + pakietem nawigacji Discovery Pro => jesteśmy w stanie włączyć Travel Assista? Czy może jest on technicznie niedostępny w firmware komputera pokładowego?
Jeśli nie jest dostępny, to interesuje mnie czy bylibyśmy w stanie wpływać na parametry asystentów Lane Assist i Traffic Jam Assist by:
a) zmienić zakres prędkości w jakich aktywuje się TJA (zwiększyć ponad 60km/h)
b) zmienić parametry odbijania Lane Assista by bardziej trzymał się środka pasa?
c) zmienić jakiekolwiek parametry związane z tolerancją łuku przy których Lane Assist utrzymuje pas na zakręcie?
d) zmienić parametry operacyjne ACC by zwalniał przed łukami i sam przyspieszał po pokonaniu łuku
Celem takiego tuningu w/w parametrów by uzyskać quasi-Travel Assista.
Stoję niebawem przed decyzją zakupu VW bryki i nie ukrywam, zależałoby mi na tym systemie. Zwolnienie mnie przed kontrolą prędkości na zakrętach, rondach, w mieście i wyłącznie operowanie kierownicą byłoby świetnym smaczkiem na długich trasach. Stąd rozważam:
1) zakup VW Passata B8 2019+ po fl
2) Arteona 2020+ z Travel Assistem
3) lub stłumienia w sobie tej potrzeby i zakupu Arteona bez Travel Assista.
Wołam forumowego guru @Eldar :-)
Pozdrawiam,
Mariusz.
Pytanie do speców od kodowania/hackowania systemów/asystentów pokładowych. Liczę się z faktem, że na ten moment możemy nie posiadać takiej wiedzy - jednakże już otwieram temat dla potomnych, który przechował by taką dyskusję.
Niebawem (stan na 07.07.2020) Volkswagen ma ogłosić ceny nowego Arteona R / Shooting Brake, który dostarczać w opcji będzie system "Travel Assist" (dostępny również w Passacie B8 po faceliftcie z 2019 roku w pakiecie IQ.Drive).
Tutaj prezentacja:
https://youtu.be/s7HCI33KVHA?t=242
Moje pytanie brzmi, czy mając Arteona z ACC + Lane Assist + Traffic Jam Assist + systemem odczytywania znaków + pakietem nawigacji Discovery Pro => jesteśmy w stanie włączyć Travel Assista? Czy może jest on technicznie niedostępny w firmware komputera pokładowego?
Jeśli nie jest dostępny, to interesuje mnie czy bylibyśmy w stanie wpływać na parametry asystentów Lane Assist i Traffic Jam Assist by:
a) zmienić zakres prędkości w jakich aktywuje się TJA (zwiększyć ponad 60km/h)
b) zmienić parametry odbijania Lane Assista by bardziej trzymał się środka pasa?
c) zmienić jakiekolwiek parametry związane z tolerancją łuku przy których Lane Assist utrzymuje pas na zakręcie?
d) zmienić parametry operacyjne ACC by zwalniał przed łukami i sam przyspieszał po pokonaniu łuku
Celem takiego tuningu w/w parametrów by uzyskać quasi-Travel Assista.
Stoję niebawem przed decyzją zakupu VW bryki i nie ukrywam, zależałoby mi na tym systemie. Zwolnienie mnie przed kontrolą prędkości na zakrętach, rondach, w mieście i wyłącznie operowanie kierownicą byłoby świetnym smaczkiem na długich trasach. Stąd rozważam:
1) zakup VW Passata B8 2019+ po fl
2) Arteona 2020+ z Travel Assistem
3) lub stłumienia w sobie tej potrzeby i zakupu Arteona bez Travel Assista.
Wołam forumowego guru @Eldar :-)
Pozdrawiam,
Mariusz.