Pytanie o wycenę Arteona

mariuszbg
Junior Member
Posty: 14
Rejestracja: 03.10.2019, 20:55

Re: Pytanie o wycenę Arteona

Post autor: mariuszbg » 18.11.2020, 14:03

kakadzamba pisze:
18.11.2020, 13:50
Cześć,
ze swojej strony mogę powiedzieć, że:
Dzięki za merytoryczną odpowiedź! :)
kakadzamba pisze:
18.11.2020, 13:50
Mi przy easy drive wyszło ok 106%, przy easy buy dostałem 100,01
Pozwól że spytam, auto nowe? Czy używane?

Po konfrontancji telefonicznej uzyskałem odpowiedź, że jeśli wyślę im moją korzystniejszą ofertę, oni przedłożą ją centrali, będą w stanie przygotować mi kontrofertę. Wątpię jednak by z wstępnej propozycji 120+% zeszli do 105%. Przecież to jest kilkadziesiąt tysięcy w okresie 4 lat.

Też właśnie nieufnie podchodzę do wersji po lift'cie, zwłaszcza że wrzucili do niej nowy (stary) silnik 200-konny, gdzie do tej pory 190-tki uchodziły za sprawdzone. Nie ufam także haptycznym przyciskom na kierownicy/klimie pod kątem ich odporności na eksploatacje (telefony, mikrofalówki, czy inne piloty z tym rozwiązaniem lubią sobie nie chwycić nacisku lub "przykleić" się do podstawy przycisku i utrzymywać włączony stan przez >1 sekundę -> na pewno mieliście kiedyś takie odczucia w podobnych interfejsach).

mariuszbg
Junior Member
Posty: 14
Rejestracja: 03.10.2019, 20:55

Re: Pytanie o wycenę Arteona

Post autor: mariuszbg » 18.11.2020, 14:06

Inne pytanie -> braliście pakiet przeglądów może?

3-5 tysięcy za 3-4 lata przeglądów (ulotka: https://bit.ly/32RbLQA ) brzmi sporo, nie orientuję się jednakże ile kosztuje w ASO jednorazowo taka przyjemność? Czy faktycznie jeden przegląd zamyka się w cenie 1-1,5 tys. zł w ASO?

GAPa wycenili mi na 6tys (dostałem kontrofertę na 3800), zaś Carprotecta wydłużoną gwarancję o 3 lata ekstra (do 2025 łącznie) na 11tys., w sumie 17 tys. do kwoty finansowania leasingiem. Wciąż jednak nie tłumaczy to tak wysokiej marży w racie.

kakadzamba
Junior Member
Posty: 35
Rejestracja: 30.06.2020, 11:54

Re: Pytanie o wycenę Arteona

Post autor: kakadzamba » 18.11.2020, 14:42

Auto nowe.
Piszę z mojej strony, bo ile masz osób, tyle opinii. Jak przesiadałem się z peugeota z 20 letniego na 2 letnią starą insignię , to był jak przeskok ze średniowiecza w nowoczesność, później przyszła nowa insignia, i też była spora różnica, teraz arteon i też jest sporo lepszy od nowej insignii, choć insignię miałem golasa, a arteon już ma jakieś pakiety, ale mimo wszystko 190 koni i automatyczna skrzynia, składane lusterka itd w podstawie arteona były na duży plus względem podstawy insignii. Może to i szczęście, że nie miałem okazji prowadzić nowego auta premium, bo i znów może bym poczuł "różnicę" względem arteona ;) apetyt rośnie w miarę jedzenia :)
odnośnie wyceny, to mi się wydaje, że cena spora za "używkę" - stan może być dobry, ale kto go wie jak go "poprzedni" właściciel używał :), ale ja jestem laik jeśli chodzi o auta (kilka lat temu pytałem się żony czy jej firmowego diesla tankuje się dieslem 95 czy 98 :D), więc jak wiesz co kupujesz, to śmiało.

Odnośnie przycisków, silników to już kwestia gustu - ja się bałem o trwałość rozwiązań - w insignii po 2 tys juz kontrolka sie swiecila i musialem jechac na serwis, więc kto co lubi :)

Yan
Member
Posty: 113
Rejestracja: 20.07.2020, 12:41

Re: Pytanie o wycenę Arteona

Post autor: Yan » 18.11.2020, 14:53

Moim zdaniem niewiele osób wybierających EasyDrive ma świadomośc istnienia lepszej oferty niż ED: Volkswagen BusinessCare.

+ wyższa wartość rezydualna. Ja na przedliftowy model mialem wartośc końcową 69% vs około 55% przy EasyDrive. Aczkolwiek tu była zaszyta promocja, poniewać BusinessCare nie ma rabatów kwotowych i zawsze do kalkulacji jest brana cena katologowa. A różnica jest znaczna. Samochód o wartości 212k brutto (katalogowo). Rata w BusinessCare to 2300 brutto. Ten sam samochód w EasyDrive (wtedy cena 186 brutto, bo nalicozne rabaty klwotowe) -> 2800 brutto. Oba przypadki na 3 lata, bez wpłaty. różnica 500zł brutto a w dodatku:

+ Business care ma wliczony serwis i przeglądu a także ceny częsci (także eksploatacyjnych), także nie trzeba dokupywac przedłużonej gwarancji ani pakietu przeglądów, ani martwić się o hamulce i tym czy uwzglednia na gwagarancji czy nie. Cena za pełen serwis to około 240zł brutto (3 lata, przebieg 25 tys rocznie). Zaletą też jest tu rozliczanie szkód z AC miezy VVFS a ASO - tj. płatnikiem VAT jest leasigodawca i na niego wystawiane są faktury dot VAT za naprawy z AC.

Można tez dobrać opony (140zł netto za 19' klasy premium) i w tej cenie jest i zakup, przechowywanie i wymiana.

Minus jak wspomniałęm jest taki, że nie ma rabatów kwotowych - rabaty sa w samym finansowaniu. I w BusinessCare można wziac tylko smaochód nowy.
Polecam oczywiscie nie dac wcisnac sobie volkswagenwoskiego RTI do raty tylko kupić osobno.

O model poliftowy również się dowiadywałem, i tam już wartość rezydualna jest niższa, ale nadal sporo większa niż w EasyDrive. Dla polifta za 207 tys brutto wynosi ona 64%. Ale to nadal 10% mniej ceny smaochodu do spłaty niż w ED + korzyści z serwisu i części. Jak dla mnie EasyDrive nie ma żadnych zalet w porównaniu z BusinessCare i jestem zdumiony jego niską popularnością - ale może to działania sprzedaców.

mariuszbg
Junior Member
Posty: 14
Rejestracja: 03.10.2019, 20:55

Re: Pytanie o wycenę Arteona

Post autor: mariuszbg » 18.11.2020, 15:59

^up: Wnioskuję zatem, że BusinessCare jest kierowany do osób zainteresowanych długoterminowym wynajmem, EasyDrive do niezdecydowanych, EasyBuy zaś do chętnych wykupić auto po leasingu.

Mnie osobiście interesuje wykup, więc wartość rezydualna nie ma dla mnie takiego znaczenia jak całkowity koszt finansowania. Faktycznie kwoty przeglądów, części, kół wyglądają bardzo atrakcyjnie w BusinessCare.

Cenny komentarz, na pewno komuś w przyszłości pomoże.

Ad moje przeboje - spływają do mnie kolejne wyceny kolejnych towarzystw. Wszędzie 105-106% całkowitego kosztu, z grubsza podobne warunki i "korzyści". Zainteresowały mnie dotąd oferty Alior Leasing i ING Leasing - ktoś ma jakieś doświadczenia, opinie na ich temat?

Pozdrawiam,
M.

ODPOWIEDZ