Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika, falowanie obrotów

: 13.01.2021, 23:18
autor: Artxxx1
Pacjent
Arteon 2017 2.0tsi 280km dsg 4motion.
Samochód mam od kilku tygodni. Zauważyłem że na zimnym silniku po przejechaniu 1km może dwóch zatrzymuję się na światłach i obroty silnika falują od 800do 1200 obrotów. Silnik drży, po ponownym ruszeniu i zatrzymaniu objawy ustają. Zalany paliwem 98 z BP.
Panowie jakieś pomysły? Ktoś z Was miał podobne objawy?

Re: Nierówna praca silnika, falowanie obrotów

: 14.01.2021, 00:41
autor: vagart
Stawiałbym na układ zapłonowy - świece, przewody WN, cewka, prawdopodobnie coś z tych rzeczy (przy obecnej pogodzie, jeśli parkujesz na zewnątrz nagromadzona wilgoć może obniżać parametry pracy tych elementów jeśli są wyeksploatowane). Może być też, że gdzieś w silniku masz małą nieszczelność która się "przytyka" po wygrzaniu komory silnika i oleju. Przez internet to takie zgadywanki trochę, podjedź do mechanika, w razie większych kosztów zagadaj do sprzedawcy od którego kupiłeś auto.

Re: Nierówna praca silnika, falowanie obrotów

: 14.01.2021, 21:55
autor: misieqx
Po odpaleniu jeśli obroty silnika są wyższe przez ok 2 minuty i głośniejszy jest czemu tak może być? Mam wrażenie jakby dziwnie odpalał A potem cichutki twk na początki ni to zgrzyt nie wiem co

Re: Nierówna praca silnika, falowanie obrotów

: 14.01.2021, 22:34
autor: vagart
Na początku silnik jest na ssaniu dopóki trochę się nie wygrzeje i nasmaruje, więc komputer daje mu wyższe obroty, żeby mógł przepalić dodatkowe paliwo, każde auto tak ma. Jeśli hałasy nie są jakieś niepokojące, typu szuranie albo zgrzyty, to nic takiego.

Re: Nierówna praca silnika, falowanie obrotów

: 11.02.2021, 13:44
autor: Cudniak
Ja miałem podobne objawy i tak - to był układ zapłonowy. Ale no, bez pomocy mechanika to raczej nie ma co wyrokować.
http://meblekalwaria.eu

Re: Nierówna praca silnika, falowanie obrotów

: 09.05.2021, 14:10
autor: sub000
Cześć, problem możne leżeć po stronie lewego powietrza. Te silniki są bardzo wrażliwe na lewe powietrze. Zaczął bym od korka oleju ;) niby zakręcony ale jak się odkręci i jeszcze raz sie dokręcić to falowanie ustaje. Jak nie to, to zostaje już jakiś komputer... odczyt wartości lambda i psikanie zmywaczem do hamulców po newralgicznych miejscach. Taka mała sugestia, warto to sprawdzić. Pozdrawiam