szarpniecie przy ruszaniu na autohold dsg

szeffo1978
Junior Member
Posty: 18
Rejestracja: 26.03.2018, 12:07

szarpniecie przy ruszaniu na autohold dsg

Post autor: szeffo1978 » 19.07.2021, 11:30

Witam jezdzilem wczesniej passatem b8 2.0 tdi dsg i tego problemu nie bylo i mamy tez dwa inne w rodzinie arteony 2019 w ktorych to szarpanie na autohold przy ruszaniu nie wystepuje a u mnie arteon 2020 dsg to wlasnie delikatne szarpniecie wystepuje jakby za pozno odpuszczal autohold hamulec a dsg chce ruszyc, przy wylaczonym autohold nie ma szarpania. Czy tez cos takiego u Was jest mowie o silniku 2.0 tdi wszystkie arteony u nas ten sam silnik i dsg ale tylko u mnie szarpie. W serwisie pan nie zauwazyl problemu regulacja autohold nie istnieje, z tego co slyszalem w nie ktorych modelach vw daje wieksza sile hamowania i to przez to moze tak byc nie ktorzy tak mowia na serwisie.

SebastianC
Member
Posty: 60
Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
Lokalizacja: Katowice

Re: szarpniecie przy ruszaniu na autohold dsg

Post autor: SebastianC » 21.07.2021, 15:05

To chyba tak działa trochę losowo. Co prawda u mnie Passat 1.8TSI DSG ale auto hold działał tak, że każde ruszanie odbywało się aż z przysiadaniem tyłu (tak późno hamulce odpuszczały). Musiałem zupełnie zrezygnować z tej opcji, bo nikt kto jest choć trochę wrażliwy na technikę jazdy nie byłby w stanie tego tolerować.
Natomiat ostatnio znowu aktywowałem auto hold - po bodaj dwóch czy trzech latach przerwy i wygląda, że obecnie działa to dosyć sensownie.
Tak, że widać że coś się lepiej skalibrowało, ale co i jakie czynniki mają na to wpływ... kto wie.

[email protected]
Junior Member
Posty: 36
Rejestracja: 14.02.2021, 20:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: szarpniecie przy ruszaniu na autohold dsg

Post autor: [email protected] » 22.07.2021, 00:35

Mi jak tak lekko szarpie to wyłączam na trochę autohold i po kilkunastu km włączam z powrotem i na jakiś czas znów rusza miękko. Ten hamulec się chyba jakoś uklada.
VW Arteon '18 2.0 TDI 240PS R-Line 4MOTION

Awatar użytkownika
arteonR
Member
Posty: 169
Rejestracja: 04.10.2019, 15:44

Re: szarpniecie przy ruszaniu na autohold dsg

Post autor: arteonR » 02.10.2021, 22:13

Ten czas odpuszczenia auto hold i podtrzymania na wzniesieniu można regulować np w aplikacji w obd11 są tam bodajże 3 poziomy: Early,Normal,Late.
TSI190 MY2020

szeffo1978
Junior Member
Posty: 18
Rejestracja: 26.03.2018, 12:07

Re: szarpniecie przy ruszaniu na autohold dsg

Post autor: szeffo1978 » 25.07.2022, 10:23

Sprawdzales to na swoim Arteonie czy poprostu slyszales? bo mechanik upiera sie ze nie ma regulacji sam juz nie wiem, mnie strasznie to irytuje szarpanie, w rodzinie mielismy pare passatow b8 teraz kilka arteonow i tylko w moim szarpie.

szeffo1978
Junior Member
Posty: 18
Rejestracja: 26.03.2018, 12:07

Re: szarpniecie przy ruszaniu na autohold dsg

Post autor: szeffo1978 » 25.07.2022, 10:25

na zimno po nocy jest ok tylko przez chwile dopóki nie nagrzeja sie troche hamulce i wtedy szarpie, wystarczy pare kilometrow i szarpie na zimno po nocy przez chwile jest ok

Andy_G81
Junior Member
Posty: 10
Rejestracja: 30.06.2022, 18:56

Re: szarpniecie przy ruszaniu na autohold dsg

Post autor: Andy_G81 » 26.07.2022, 20:02

U mnie nic takiego się nie dzieje a dojazd do pracy mam pod górkę gdzie autohold spełnia swoją funkcję.

Awatar użytkownika
LordVATer
Member
Posty: 87
Rejestracja: 03.08.2020, 19:27

Re: szarpniecie przy ruszaniu na autohold dsg

Post autor: LordVATer » 26.07.2022, 21:07

szeffo1978 pisze:
25.07.2022, 10:23
Sprawdzales to na swoim Arteonie czy poprostu slyszales? bo mechanik upiera sie ze nie ma regulacji
Mechanik nie wszystko musi wiedzieć lub nie wszystko chce powiedzieć. :-)
Opcja jest w VCDS lub OBD11 i działa, choć to chyba nie tu masz problem. U mnie po zmianie na early wszystko przebiega łagodniej, ale wcześniej też nie było mowy o szarpaniu. Po prostu czuć było moment puszczenia hamulca przy ostrzejszym ruszeniu.
Może jednak postawić na klocki lub tarcze. Mi ostatnio pojawiło się coś takiego, jak w starszych autach nie odpuszczał ręczny i odskakiwał po ruszeniu. Okazało się, że zużyły się tylne klocki i wymiana wyeliminowała problem.
2.0 TSI 4Motion 337 KM/480 Nm

ODPOWIEDZ