vw arteon, wersje wyposażenia - silniki
: 27.07.2021, 12:50
Planuję wymianę auta i na krótkiej liście jest VW Arteon. W ostatnim tygodniu zrobiłem przegląd wersji wyposażenia i dostępnych silników i nastąpiło lekkie rozczarowanie.
Chciałbym kupić auto z silnikiem benzynowym z napędem 4x4 z mocą ok 220KM. Taki zestaw wystarcza mi do sprawnego przemieszczania się i w mieście i w trasie przy zachowaniu normalnych kosztów utrzymania. Niestety opcja 4x4 w Arteonie jest możliwa tylko przy silniku 280KM, jednak, żeby było "łatwiej" to ta wersja silnikowa nie występuje w pakiecie R-Line tylko w pakiecie Elegance. WTF? Kto to układa? Dodatkowo, wersja 280KM, której całkowicie nie potrzebuję, jest droższa od wersji 190KM o 52.600zł co jest jakąś abstrakcją (bez rabatów od VW i Dealer'a).
Rozmawiając ze sprzedawcą w salonie o tym ile się sprzedaje wersji 280KM, odpowiedział, że śladowe ilości. Nic dziwnego, ponieważ powstaje pytanie dla kogo jest ta oferta? Dla klienta wersji 190KM jest za drogo a klienta wersji R to nie interesuje. Koszt wersji 280KM po doposażeniu szybuje do ponad 250tys. zł. Kwota ta to już wejście do klasy Premium, np. BMW i zakup takiego auta z rabatem. Tak zrobił mój znajomy, kupując nowe BMW X3, Pb, 252KM, 4x4 za ok 250tys zł po rabacie. Auto było z nawigacją professional, nagłośnieniem harmann/kardon, skórzaną tapicerką, etc. Niczego mu nie brakowało.
Wracając do Arteona, dostałem na jazdę próbną wersję 2.0TSI 190KM FWD R-Line i jak do wnętrza, użytych materiałów, siedzeń nie ma zastrzeżeń tak do silnika już tak. Uważam, że brakuje mu tych 20-30KM, co potwierdzają inne wątki na tym forum, gdzie omawiane są możliwości dołożenia BOXa lub zmiany map. Nie wspominam już o braku 4x4.
VW ma obecnie w swojej ofercie silnik, który w mojej ocenie idealnie pasowałby do tego auta, czyniąc je jedną z najlepszych ofert na rynku w tym segmencie. Jest to jednostka 2.0TSI 245KM 4x4, która występuje w innych modelach VW + Seat + Skoda. Ponadto, jak widać różnica cenowa, pomiędzy 190KM a 245KM to średnio ok 10tys zł.
Jeżeli Arteon miałby ten silnik i był droższy o ok 10tys zł od wersji 190KM to po doposażeniu i rabacie, byłby dostępny w granicach 200tys zł brutto. Byłoby to auto kompletne, które na pewno znalazłoby nabywców w tej wersji. Wersję 280KM należałoby usunąć z oferty, bo zainteresowanie nią jest niewielkie.
Chciałbym kupić auto z silnikiem benzynowym z napędem 4x4 z mocą ok 220KM. Taki zestaw wystarcza mi do sprawnego przemieszczania się i w mieście i w trasie przy zachowaniu normalnych kosztów utrzymania. Niestety opcja 4x4 w Arteonie jest możliwa tylko przy silniku 280KM, jednak, żeby było "łatwiej" to ta wersja silnikowa nie występuje w pakiecie R-Line tylko w pakiecie Elegance. WTF? Kto to układa? Dodatkowo, wersja 280KM, której całkowicie nie potrzebuję, jest droższa od wersji 190KM o 52.600zł co jest jakąś abstrakcją (bez rabatów od VW i Dealer'a).
Rozmawiając ze sprzedawcą w salonie o tym ile się sprzedaje wersji 280KM, odpowiedział, że śladowe ilości. Nic dziwnego, ponieważ powstaje pytanie dla kogo jest ta oferta? Dla klienta wersji 190KM jest za drogo a klienta wersji R to nie interesuje. Koszt wersji 280KM po doposażeniu szybuje do ponad 250tys. zł. Kwota ta to już wejście do klasy Premium, np. BMW i zakup takiego auta z rabatem. Tak zrobił mój znajomy, kupując nowe BMW X3, Pb, 252KM, 4x4 za ok 250tys zł po rabacie. Auto było z nawigacją professional, nagłośnieniem harmann/kardon, skórzaną tapicerką, etc. Niczego mu nie brakowało.
Wracając do Arteona, dostałem na jazdę próbną wersję 2.0TSI 190KM FWD R-Line i jak do wnętrza, użytych materiałów, siedzeń nie ma zastrzeżeń tak do silnika już tak. Uważam, że brakuje mu tych 20-30KM, co potwierdzają inne wątki na tym forum, gdzie omawiane są możliwości dołożenia BOXa lub zmiany map. Nie wspominam już o braku 4x4.
VW ma obecnie w swojej ofercie silnik, który w mojej ocenie idealnie pasowałby do tego auta, czyniąc je jedną z najlepszych ofert na rynku w tym segmencie. Jest to jednostka 2.0TSI 245KM 4x4, która występuje w innych modelach VW + Seat + Skoda. Ponadto, jak widać różnica cenowa, pomiędzy 190KM a 245KM to średnio ok 10tys zł.
Jeżeli Arteon miałby ten silnik i był droższy o ok 10tys zł od wersji 190KM to po doposażeniu i rabacie, byłby dostępny w granicach 200tys zł brutto. Byłoby to auto kompletne, które na pewno znalazłoby nabywców w tej wersji. Wersję 280KM należałoby usunąć z oferty, bo zainteresowanie nią jest niewielkie.