G20 vs Arteon

Lled0310
Junior Member
Posty: 4
Rejestracja: 03.08.2021, 21:07

G20 vs Arteon

Post autor: Lled0310 » 04.08.2021, 21:02

Niedługo kończę leasing z moim Superbem. Mam 2 samochody na oku - BMW G20 i Arteon.
Pod uwagę biorę tylko diesla ~200 km z uwagi na ograniczenia CO2 w firmie.
Za Arteonem przemawia wygląd i naprawdę niezłe wyposażenie w cenie gdzie w BMW będzie trochę bieda. Natomiast BMW to klasa premium, seria 3 wprawdzie niższa premium.
Martwią mnie trochę drzwi bezbramkowe i opinie jakie czytałem o głośności wewnątrz. Wprawdzie mój superb tez nie jest mega wyciszony, ale nie przeszkadza mi to specjalnie. Jeździłem demo i było Ok. Jeździłem tez BMW 3GT i tez było Ok. Może te opinie są trochę na wyrost…?

Czy ktoś miał podobny dylemat i dlaczego zdecydował tak, a nie inaczej? :)

Art e on
Posting Freak
Posty: 843
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: G20 vs Arteon

Post autor: Art e on » 05.08.2021, 00:27

eRlinia 2.0 teesi + 20" 😈

Lled0310
Junior Member
Posty: 4
Rejestracja: 03.08.2021, 21:07

Re: G20 vs Arteon

Post autor: Lled0310 » 05.08.2021, 07:49

Widziałem ten wątek. Nie jest on odpowiedzią na pytanie..

Vetinari
Member
Posty: 154
Rejestracja: 21.09.2020, 21:41

Re: G20 vs Arteon

Post autor: Vetinari » 05.08.2021, 08:29

Ja nie mam problemu z wyciszeniem ale mam też podwójne szyby boczne i grubszą, podgrzewaną przednią. Też zastanawiałem się nad G20, ale to jednak sporo mniejsze auto.

Przy okazji - nie wiedziałem, że G20 jest w wersji GT?

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

Re: G20 vs Arteon

Post autor: k1coR » 05.08.2021, 13:56

Arteon jest znacznie lepiej wyciszony niż Superb...pewnie niż 3ka tak samo. Napewno jest znacznie wygodniejszy i ma lepsze systemy wspomagające w tej cenie. Nie rozważałbym w ogóle małej 3ki, prędzej 5ke ale to już inna pólka cenowa.

Awatar użytkownika
LordVATer
Member
Posty: 87
Rejestracja: 03.08.2020, 19:27

Re: G20 vs Arteon

Post autor: LordVATer » 05.08.2021, 14:05

Zawsze się zastanawiam, jakim kryterium ktoś się kieruje rozważając Arteona lub BMW serii 3. Arteon zdecydowanie przestronniejszy, bardziej komfortowy i (co np. dla mnie istotne) liftback. Trójka jest zupełnie innym autem. Rozumiem porównywanie z A7, jeżeli ktoś ma możliwość kupienia z jakimś dużym rabatem. Może nawet z A5 - choć tu też już jest ciaśniej. Podobnie można zrozumieć wybór A6 lub BMW serii 5 - chociaż podobne gabarytowo i jedynie nie liftbacki. Ale trójka? To naprawdę jest dużo mniejsze auto i nie jest wcale żadnym autem premium. Tu też ceny są nieadekwatne do tego, co się kupuje przy dobry wyposażeniu.
2.0 TSI 4Motion 337 KM/480 Nm

Diav
Junior Member
Posty: 5
Rejestracja: 04.05.2021, 07:07

Re: G20 vs Arteon

Post autor: Diav » 05.08.2021, 18:40

LordVATer pisze:
05.08.2021, 14:05
Zawsze się zastanawiam, jakim kryterium ktoś się kieruje rozważając Arteona lub BMW serii 3. Arteon zdecydowanie przestronniejszy, bardziej komfortowy i (co np. dla mnie istotne) liftback. Trójka jest zupełnie innym autem. Rozumiem porównywanie z A7, jeżeli ktoś ma możliwość kupienia z jakimś dużym rabatem. Może nawet z A5 - choć tu też już jest ciaśniej. Podobnie można zrozumieć wybór A6 lub BMW serii 5 - chociaż podobne gabarytowo i jedynie nie liftbacki. Ale trójka? To naprawdę jest dużo mniejsze auto i nie jest wcale żadnym autem premium. Tu też ceny są nieadekwatne do tego, co się kupuje przy dobry wyposażeniu.
Ja natomiast doskonale rozumiem dylemat autora tego posta, gdyż stoję przed bardzo podobnym.

Po pierwsze nie dla każdego wyznacznikiem numer jeden jest pakowność i pojemność bagażnika, nie każdy lubi wozić ze sobą powietrze;

Po drugie komfort to bardzo subiektywna kwestia każdego odbiorcy, więc mówienie że ten jest komfortowy a tamten nie, zwłaszcza jak nie miało się okazji jeździć i jednym i drugim to chyba lekka przesada. Dla jednego komfort to stabilność w zakrętach i pewność prowadzenia a dla drugiego bujanka na wybojach :)

Po trzecie sugerowanie, że skoro śmietnik na kolach zwany Skoda jest gorzej wyciszony to znaczy, że g20 również, to delikatnie rzecz ujmując, daleko idące nieporozumienie.

Po czwarte, nie zawsze wybiera się samochody z tej samej grupy klasowej, ja osobiście w swoim scopie mam Arteona, G20, G30, V60 oraz Q5. Dlaczego? Bo to moja decyzja i głównie decydują warunki finansowania.

W odpowiedzi na post autora dodam, że miałem okazję jeździć zarówno g20 320i jak i Arteonem 2.0 tsi 190, poniżej moje spostrzeżenia

Na plus dla BMW:
- napęd na tył :D
- zdecydowanie wygodniejsze fotele - niezastąpiona "kołyska" BMW (oczywiście również pod warunkiem, że będą z regulacją podparcia lędźwiowego oraz pompowanymi boczkami)
- lepsza skrzynia biegów (DSG w Arteonie ma laga nawet w trybie sport)
- zwinność w prowadzeniu i uśmiech na twarzy
- nieznacznie ale jednak lepiej wyciszony niż VW (oczywiście w wersji z laminowanymi bocznymi szybami)
- HK w BMW gra lepiej niż w Arteonie i to może być właśnie efektem lepszego wyciszenia w BMW

Na plus dla VW:
- Liftback + większy bagażnik (dla mnie to żaden argument ale może ktoś korzysta z otwieranej klapy)
- Dostępny na pewno szybciej niż BMW i to bez jakichś dziwnych restrykcji
- DCC które działa fenomenalnie (2 różne samochody w jednym)
- Stabilność przy wysokich prędkościach


Podsumowując uważam, że Arteon to całkiem przyjemny samochód ale wszystko zależy od priorytetów jakie sam posiadasz. Jak wspomniałem wcześniej dla mnie nie liczy się ilość miejsca i uchylana klapa z szybą czy pojemność bagażnika. Zdecydowanie najważniejsze są fotele i pozycja za kierownicą, dlatego jeszcze rozważam Volvo V60 (S60 mi się nie podoba). Volvo przy obecnym rabatowaniu wychodzi podobnie jak Arteon czy G20.

Art e on
Posting Freak
Posty: 843
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: G20 vs Arteon

Post autor: Art e on » 05.08.2021, 19:35

Odpowiedz na pt. "bo ja decyduje" jest bardzo... yyyyy... fajna/rzeczowa/konkretną/w temacie 🤣😂.
Tak zupełnie offline to nijak ma się Q5 vs G20 vs Arteon - zupełnie inne kategorie aut, klasy i przeznaczenie. Ale jak ktoś napisał w innym poscie - jeden lubi blondynki, inny jak mu śmierdzą nogi 😂🤣 (ja wybieram blondynki 😉).
I nie ma GT w G20 - jest sedan i kombi, za to weszło nie do końca "GT" zwane Gran Coupe z w serii 4 - G26. Latałem poprzednio BMW i pewnie do niego wrócę, ale żeby doposażyć nawet serie 3 (nie mówiąc o 5) do poziomu Arteona, to wytrzepać trzeba sporo kasy (poczynając od foteli, bo standardowe krzesła w podstawie serii 3 to niezle 💩).
Wg. mnie jedyna realna konkurencja dla Artka to A5 (mniejsze) i A7 (większe), niektórzy napiszą Stinger (dramat jakościowy, a po lifcie jedyny dostępny silnik to 3,3 litra V6). Reszta jest na zasadzie "bo ja decyduje" 😉
eRlinia 2.0 teesi + 20" 😈

Lled0310
Junior Member
Posty: 4
Rejestracja: 03.08.2021, 21:07

Re: G20 vs Arteon

Post autor: Lled0310 » 05.08.2021, 21:15

Mniej więcej o tego typu odpowiedzi mi chodziło :) nie wybieram Arteona ze względu na duża ilość miejsca, a ze względu na wyposażenie i wygląd. To ze ktoś nie porównuje go z BMW bo jest większy to zależy preferencji. Dla mnie porównanie jak najbardziej zasadne. Q5 brałem tez pod uwagę ale odpadło bo jakoś mi to auto „nie leży”.
Jak dla mnie koszt G20, a Arteona to na prawdę bardzo zbliżony poziom.. nie ma tutaj różnicy większej niż 10k.

SebastianC
Member
Posty: 60
Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
Lokalizacja: Katowice

Re: G20 vs Arteon

Post autor: SebastianC » 05.08.2021, 21:43

O ciekawej rzeczy wspomniał autor tego wątku - musi brać diesla ze względu na ograniczenia CO w firmie.
Wszystkie te korpo które marketingowo próbują się wykazać, że są neutralne dla środowiska, wprowadzają nowe reguły odnośnie wyboru samochodów służbowych. W regulaminach umiejscawia się limity CO, co onacza że za niedługo będzie można wybierać tylko spośród hybryd i elektryków.
To dosyć mocno napędzi ten segment samochodów.

ODPOWIEDZ