LordVATer pisze: ↑05.08.2021, 14:05
Zawsze się zastanawiam, jakim kryterium ktoś się kieruje rozważając Arteona lub BMW serii 3. Arteon zdecydowanie przestronniejszy, bardziej komfortowy i (co np. dla mnie istotne) liftback. Trójka jest zupełnie innym autem. Rozumiem porównywanie z A7, jeżeli ktoś ma możliwość kupienia z jakimś dużym rabatem. Może nawet z A5 - choć tu też już jest ciaśniej. Podobnie można zrozumieć wybór A6 lub BMW serii 5 - chociaż podobne gabarytowo i jedynie nie liftbacki. Ale trójka? To naprawdę jest dużo mniejsze auto i nie jest wcale żadnym autem premium. Tu też ceny są nieadekwatne do tego, co się kupuje przy dobry wyposażeniu.
Ja natomiast doskonale rozumiem dylemat autora tego posta, gdyż stoję przed bardzo podobnym.
Po pierwsze nie dla każdego wyznacznikiem numer jeden jest pakowność i pojemność bagażnika, nie każdy lubi wozić ze sobą powietrze;
Po drugie komfort to bardzo subiektywna kwestia każdego odbiorcy, więc mówienie że ten jest komfortowy a tamten nie, zwłaszcza jak nie miało się okazji jeździć i jednym i drugim to chyba lekka przesada. Dla jednego komfort to stabilność w zakrętach i pewność prowadzenia a dla drugiego bujanka na wybojach
Po trzecie sugerowanie, że skoro śmietnik na kolach zwany Skoda jest gorzej wyciszony to znaczy, że g20 również, to delikatnie rzecz ujmując, daleko idące nieporozumienie.
Po czwarte, nie zawsze wybiera się samochody z tej samej grupy klasowej, ja osobiście w swoim scopie mam Arteona, G20, G30, V60 oraz Q5. Dlaczego? Bo to moja decyzja i głównie decydują warunki finansowania.
W odpowiedzi na post autora dodam, że miałem okazję jeździć zarówno g20 320i jak i Arteonem 2.0 tsi 190, poniżej moje spostrzeżenia
Na plus dla BMW:
- napęd na tył
- zdecydowanie wygodniejsze fotele - niezastąpiona "kołyska" BMW (oczywiście również pod warunkiem, że będą z regulacją podparcia lędźwiowego oraz pompowanymi boczkami)
- lepsza skrzynia biegów (DSG w Arteonie ma laga nawet w trybie sport)
- zwinność w prowadzeniu i uśmiech na twarzy
- nieznacznie ale jednak lepiej wyciszony niż VW (oczywiście w wersji z laminowanymi bocznymi szybami)
- HK w BMW gra lepiej niż w Arteonie i to może być właśnie efektem lepszego wyciszenia w BMW
Na plus dla VW:
- Liftback + większy bagażnik (dla mnie to żaden argument ale może ktoś korzysta z otwieranej klapy)
- Dostępny na pewno szybciej niż BMW i to bez jakichś dziwnych restrykcji
- DCC które działa fenomenalnie (2 różne samochody w jednym)
- Stabilność przy wysokich prędkościach
Podsumowując uważam, że Arteon to całkiem przyjemny samochód ale wszystko zależy od priorytetów jakie sam posiadasz. Jak wspomniałem wcześniej dla mnie nie liczy się ilość miejsca i uchylana klapa z szybą czy pojemność bagażnika. Zdecydowanie najważniejsze są fotele i pozycja za kierownicą, dlatego jeszcze rozważam Volvo V60 (S60 mi się nie podoba). Volvo przy obecnym rabatowaniu wychodzi podobnie jak Arteon czy G20.