Głośność wewnątrz auta

B4rtek
Member
Posty: 159
Rejestracja: 03.11.2020, 14:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Głośność wewnątrz auta

Post autor: B4rtek » 13.09.2021, 21:44

A co byś użył do wytłumienia nadkoli?

SebastianC
Member
Posty: 60
Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Głośność wewnątrz auta

Post autor: SebastianC » 14.09.2021, 20:17

Na pewno matę alubutylową.
Ja używałem tą: https://www.comfortmat.pl/dark-premium- ... p-108.html
bo jest lekka (chyba jedna z najlżejszych na rynku) i nie brudzi. Miałem w rękach maty firmowane przez Bi....mat (nie StP) i wg mnie to było dużo gorsze. Chyba jakiś lepik którego stan skupienia zmieniał się wraz z temperaturą. A i waga ołowiu. NIE polecam.
Na to potrzebna jest druga warstwa. Alubutyl skutecznie izoluje dźwięk i przeciwdziała wibracjom ale za to odbija dźwięk który później dostaje się do kabiny przez dach, szyby, drzwi itp (przynajmniej takie są moje obserwacje). A wiec w wygłuszeniu nadkoli chodzi również o pochłonięcie dźwięku.
Trochę o tym mówią inżynierowie Mercedesta tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=PR9oP9KM0Jc (od 45sekundy).

A zatem jako warstwę pochłaniającą zastosowałem to:
https://www.comfortmat.pl/blockshot-gru ... -p-24.html
To bardzo dobry materiał, po prostu działa. Z minusów - jest gruby na 7mm i już nie wszędzie zmieści się, jednak swoje waży - 1.5kg jedna mata (składa się z dwóch warstw butylu i jednej pianki). No i jest trochę mało elastyczny. W powyższym linku są przykładowe zdjęcia jak wyglądają nadkola po użyciu tego materiału. Ja u siebie przykleiłem go tylko po obwodzie nadkoli (tam gdzie było na to miejsce).
Przednie nadkola (te plastikowe) pokryłem masą bitumiczną i to również sprawdziło się. Teraz plastik już się tak nie tłucze gdy jedzie się po wodzie. Użyłem masy Boll ale teraz bym ją odradzał. Po dwóch latach widzę, że traci swoją elastyczność i w niektórych miejscach, gdzie ją grubiej nałożyłem - zaczyna sie łuszczyć. Po prostu trzeba użyć lepszy środek, dobrze odtłuścić plastik, a może nawet lekko go zmatowić papierem ściernym. Można próbować maty alubutylowej ale na pewno będzie to kilka razy cięższe i droższe.

B4rtek
Member
Posty: 159
Rejestracja: 03.11.2020, 14:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Głośność wewnątrz auta

Post autor: B4rtek » 14.09.2021, 20:45

Ja już zrobiłem i jestem zadowolony ale z chęcią sprawdziłbym to u ciebie bo jestem ciekaw różnicy. Jak widać co osoba to inna opinia. Tak czy inaczej polecam choćby dla samej poprawy jakości audio.

Awatar użytkownika
arteonR
Member
Posty: 169
Rejestracja: 04.10.2019, 15:44

Re: Głośność wewnątrz auta

Post autor: arteonR » 15.09.2021, 18:34

Dla mnie i tak najgorsze na autostradzie są szumy z bezramkowych drzwi i na to nie ma sposobu? chyba, że ktoś już rozpracował temat wymiany na podwójne klejone szyby o ile to coś pomaga, prawdopodobnie inne są listwy zgarniające wewnętrzne i uszczelki - jaki kod wyposażenia PR może być dla dodatkowego pakietu wyciszenia (podejrzenie pada na PR:VW5)?
TSI190 MY2020

B4rtek
Member
Posty: 159
Rejestracja: 03.11.2020, 14:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Głośność wewnątrz auta

Post autor: B4rtek » 15.09.2021, 19:18

Nie każdemu szumi. Ja nie mam z tym problemu. Ten szum pojawia się tylko gdy jadę pod silny wiatr.

Zbigniewa
Senior Member
Posty: 279
Rejestracja: 16.09.2020, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Głośność wewnątrz auta

Post autor: Zbigniewa » 15.09.2021, 21:16

B4rtek pisze:
15.09.2021, 19:18
Nie każdemu szumi. Ja nie mam z tym problemu. Ten szum pojawia się tylko gdy jadę pod silny wiatr.
Posiadam podwójne, klejone szyby i w moim przypadku nie chodzi o szum. Przy prędkości powyżej 140 km/h, z okolic lewego środkowego słupka rozlegał się głośny, denerwujący świst. Odgłos jest chyba zależny od kierunku wiatru, bo nie zawsze występuje. Sądzę, że źle spasowano szyby i świst jest spowodowany minimalną szczeliną pomiędzy szybą a górnym gniazdem. Byłem w serwisie ale zastrzegli, że nie praktykują wyjazdów na autostrady i rozwijania takich prędkości więc ustalenie przyczyny może być dość trudne. Póki co, poprawili ustawienie szyb z lewej strony auta i świst jest trochę mniejszy.
Podoba mi się wyciszenie zawieszenia. Poza szumem opon, żadnych innych odgłosów pracy elementów podwozia nie słychać. Komfort jazdy i wybieranie nierówności oceniam dość wysoko.
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM

olek
Member
Posty: 247
Rejestracja: 19.07.2021, 22:18

Re: Głośność wewnątrz auta

Post autor: olek » 15.09.2021, 23:01

Zbigniewa pisze:
15.09.2021, 21:16
B4rtek pisze:
15.09.2021, 19:18
Nie każdemu szumi. Ja nie mam z tym problemu. Ten szum pojawia się tylko gdy jadę pod silny wiatr.
Byłem w serwisie ale zastrzegli, że nie praktykują wyjazdów na autostrady i rozwijania takich prędkości więc ustalenie przyczyny może być dość trudne.
To niech wezmą sprężarkę i dmuchają wokół szyb , wtedy znajdą to miejsce ;-)Czytam to forum i stwierdzam że w zasadzie to chyba się od razu umówię na wizytę w serwisie przy odbiorze auta :-( a potem na kolejną , kolejną i kolejną .....
MY 2022 R-Line TSI 190 kM

Awatar użytkownika
arteonR
Member
Posty: 169
Rejestracja: 04.10.2019, 15:44

Re: Głośność wewnątrz auta

Post autor: arteonR » 16.09.2021, 08:05

Zbigniewa pisze:
15.09.2021, 21:16
B4rtek pisze:
15.09.2021, 19:18
Nie każdemu szumi. Ja nie mam z tym problemu. Ten szum pojawia się tylko gdy jadę pod silny wiatr.
Posiadam podwójne, klejone szyby i w moim przypadku nie chodzi o szum. Przy prędkości powyżej 140 km/h, z okolic lewego środkowego słupka rozlegał się głośny, denerwujący świst. Odgłos jest chyba zależny od kierunku wiatru, bo nie zawsze występuje. Sądzę, że źle spasowano szyby i świst jest spowodowany minimalną szczeliną pomiędzy szybą a górnym gniazdem. Byłem w serwisie ale zastrzegli, że nie praktykują wyjazdów na autostrady i rozwijania takich prędkości więc ustalenie przyczyny może być dość trudne. Póki co, poprawili ustawienie szyb z lewej strony auta i świst jest trochę mniejszy.
Podoba mi się wyciszenie zawieszenia. Poza szumem opon, żadnych innych odgłosów pracy elementów podwozia nie słychać. Komfort jazdy i wybieranie nierówności oceniam dość wysoko.
Ok to temat podwójnych szyb sobie daruję bo jeszcze gorzej może być :) u mnie świstów niema też niby regulowali raz i poprawili uszczelke, natomiast męczący szum powyżej 120-140 oczywiście nie zawsze się pojawia z tym samym nasileniem (wiatr,deszcz,itp) to niestety wada tej zacnej limuzyny do podróżowania najlepiej poniżej 100 :huh: co do zawieszenia dcc nie mogę się przyczepić cisza i komfort jak na 20'' tym bardziej szacun.
TSI190 MY2020

nemi84
Member
Posty: 71
Rejestracja: 09.02.2021, 07:08

Re: Głośność wewnątrz auta

Post autor: nemi84 » 16.09.2021, 09:23

arteonR pisze:
16.09.2021, 08:05
natomiast męczący szum powyżej 120-140 oczywiście nie zawsze się pojawia z tym samym nasileniem (wiatr,deszcz,itp) to niestety wada tej zacnej limuzyny do podróżowania najlepiej poniżej 100 :huh:
Gdybym dokładnie studiował to forum przed złożeniem zamówienia, to pewnie bym sobie darował czytając takie wpisy :D.
Bez większego zmęczenia jeżdżę tym autem setki kilometrów przez wiele godzin i jestem bardzo zdziwiony czytając powyższe.

Przy bocznym wietrze zdarzyło mi się ze dwa razy, że zaświstało przy szybach kilka sekund. Może się to zmienić z czasem, zobaczymy - póki co auto mam 3 miesiące i niecałe 10.000 km zrobiłem. Przy 120 jest chyba 2.000 rpm, przy 140 chyba około 2.300 rpm, więc silnika nie słychać - moi pasażerowie jeszcze nigdy nie poznali, że przyspieszyłem np. ze 120 do 160 dzięki względnej ciszy - moim zdaniem 90% szumu to toczenie i dlatego pytałem o te nadokla :). Tematu szumów z szyb nie znam i mam nadzieję, że tak zostanie.

Auto to TSI 190, 2021, z klejonymi szybami i rzekomym dodatkowym wyciszeniem. Zapobiegawczo stosuję preparat do uszczelek, żeby nie zesztywniały.


BTW - jedno trzeba niestety powiedzieć uczciwie: jakość Arteonów jest różna między egzemplarzami. Trochę to słabe...
2.0 TSI 190 KM, 2021

Awatar użytkownika
arteonR
Member
Posty: 169
Rejestracja: 04.10.2019, 15:44

Re: Głośność wewnątrz auta

Post autor: arteonR » 16.09.2021, 10:25

nemi84 pisze:
16.09.2021, 09:23
arteonR pisze:
16.09.2021, 08:05
natomiast męczący szum powyżej 120-140 oczywiście nie zawsze się pojawia z tym samym nasileniem (wiatr,deszcz,itp) to niestety wada tej zacnej limuzyny do podróżowania najlepiej poniżej 100 :huh:
Gdybym dokładnie studiował to forum przed złożeniem zamówienia, to pewnie bym sobie darował czytając takie wpisy :D.
Bez większego zmęczenia jeżdżę tym autem setki kilometrów przez wiele godzin i jestem bardzo zdziwiony czytając powyższe.

Przy bocznym wietrze zdarzyło mi się ze dwa razy, że zaświstało przy szybach kilka sekund. Może się to zmienić z czasem, zobaczymy - póki co auto mam 3 miesiące i niecałe 10.000 km zrobiłem. Przy 120 jest chyba 2.000 rpm, przy 140 chyba około 2.300 rpm, więc silnika nie słychać - moi pasażerowie jeszcze nigdy nie poznali, że przyspieszyłem np. ze 120 do 160 dzięki względnej ciszy - moim zdaniem 90% szumu to toczenie i dlatego pytałem o te nadokla :). Tematu szumów z szyb nie znam i mam nadzieję, że tak zostanie.

Auto to TSI 190, 2021, z klejonymi szybami i rzekomym dodatkowym wyciszeniem. Zapobiegawczo stosuję preparat do uszczelek, żeby nie zesztywniały.


BTW - jedno trzeba niestety powiedzieć uczciwie: jakość Arteonów jest różna między egzemplarzami. Trochę to słabe...
No jest w tym dużo racji co do egzemplarza prawdopodobnie .. czyli następnym razem auto placowe i jazda próbna po autostradzie ..ciekawe czy się zgodzą
TSI190 MY2020

ODPOWIEDZ