Strona 1 z 3

Odbiór nowego Arteona R-line SB 2.0 TFSI

: 18.10.2021, 22:18
autor: Gonzo
Cześć,
Chciałem się przywitać jako nowy użytkownik, i od razu zapytać Was co powinienem sprawdzić/zrobić przy odbiorze auta z salonu (już za 3 dni).
Miałem już wiele aut, ale jak poczytałem co piszecie o tym aucie to trochę się przeraziłem :(
Mój jedyny VW to Passat kombi którego kupiłem nowego w chyba 2007 roku, i po miesiącu robiłem raban że olej bierze a Panowie mi na to "ten typ tak ma" ;) i przez tyle lat VW nie dotykałem.
A tu piszecie że listwy, lampy, szyberdach :(

Za wszystkie rady bardzo dziękuję
Pozdro
Gonzo

Re: Odbiór nowego Arteona R-line SB 2.0 TFSI

: 19.10.2021, 00:02
autor: olek
Proponuję od razu zapisać się w dniu odbioru na serwis w celu usunięcia usterek no chyba że będziesz miał szczęście wyjechać z salonu sprawnym w 100 % autem :-) To wtedy zapisz się na tydzien później. Takie czasy obecnie mamy :-( Osobiście czytając to forum także zwątpiłem i nadal wątpię w sensownośc tego zakupu ... ale nie widzę innej alternatywy. Ja jeszcze mogę się rozmyślić. Zapomniałeś napisać o świstach w szybach co mnie osobiście najbardziej przeraża jeśli takowe wystapią.
Moja ostatnia przygoda z VW pochodzi z 2001 r z salonowym VW Golfem gdzie po 10 tyś rozsypała się skrzynia biegów podczas jazy. Od tamtej pory przerobiłem wszystkie modele forda focusa i Mondeo jako auta służbowe i mile je wspominam. Teraz nastąpiła ponowna próba zaufania VW-owi po raz drugi. Zobaczymy co z tego będzie.
Powodzenia.

Re: Odbiór nowego Arteona R-line SB 2.0 TFSI

: 19.10.2021, 00:08
autor: Gonzo
No aż tak źle chyba być nie może, mam znajomego który jeździ już 2,5 roku i nic złego o aucie nie wspominał a wręcz przeciwnie...

Re: Odbiór nowego Arteona R-line SB 2.0 TFSI

: 19.10.2021, 00:37
autor: Favor
Na pewno od razu zatankować bo sępią na paliwie strasznie i jest totalna rezerwa :) Przynajmniej we Wrocławiu.
Ja odbierając swojego zgłosiłem tylko 2 rzeczy - brak klipsa od wycieraczki/dywanika kierowcy i źle spasowana 1 uszczelka przy szybie. Przyszedł jakiś macher i poprawił uszczelkę (podociskał) i przyniósł brakujący klips.
Dopiero po tygodniu zauważyłem usterkę radia/nagłośnienia, nie wiem dokładnie czego bo problem jeszcze nie rozwiązany, jutro kolejna aktualizacja systemu w ASO.

Powodzenia :)

Re: Odbiór nowego Arteona R-line SB 2.0 TFSI

: 19.10.2021, 07:19
autor: coulignon
Favor pisze:
19.10.2021, 00:37
Na pewno od razu zatankować bo sępią na paliwie strasznie i jest totalna rezerwa :) Przynajmniej we Wrocławiu.

Pamiętaj że Arteon ma dość duży zbiornik więc po zatankowaniu trzeba zgłosić do ubezpieczyciela znaczące podniesienie wartosci samochodu i uiścić dodatkową składkę ubezpieczenia.

Re: Odbiór nowego Arteona R-line SB 2.0 TFSI

: 19.10.2021, 07:41
autor: nemi84
Nie przesadzajcie!
Kupujecie auto absolutnie idealne na trasy, szybkie, komfortowe, przestronne, dynamiczne, ekonomiczne w trasie, dobrze wyposażone, którym można gnać z każdą prędkością, a skupiacie się na szukaniu dziury w d*pie :D.
Trzeba odebrać, zatankować i kręcić kilometry. A jak się zepsuje, to oddać do naprawy i tyle. Trzeba też pamiętać, że na forum nie zakłada tematu nikt, żeby napisać "Przejechałem xx.xxx km i nie miałem problemów" ;)

Re: Odbiór nowego Arteona R-line SB 2.0 TFSI

: 19.10.2021, 08:38
autor: Janol
Hej

Ile czekałeś od wyprodukowania do odbioru??
Ja czekam obecnie na transport mojego do PL.
Mógłbyś opisać jak wyglądał odbiór jak już odbierzesz?? Byłym wdzięczny.

Re: Odbiór nowego Arteona R-line SB 2.0 TFSI

: 19.10.2021, 09:25
autor: nemi84
Mój był na placu dealera po tygodniu, mogli mi go wydać niemal od razu, ale ok. tygodnia załatwiałem temat leasingu.

Re: Odbiór nowego Arteona R-line SB 2.0 TFSI

: 21.10.2021, 08:04
autor: Zbigniewa
Janol pisze:
19.10.2021, 08:38
Hej

Mógłbyś opisać jak wyglądał odbiór jak już odbierzesz?? Byłym wdzięczny.
Zapewne, jak u większości Forumowiczów, nie jest to moje pierwsze auto, a jednak podczas odbioru byłem zszokowany. Odniosłem wrażenie, że pracownicy działu sprzedaży najchętniej wypchnęliby samochód przed salon, przekazali kluczyki, wzięli po 500+ do ręki i uciekli. Nie wiem, czy w moim przypadku był to brak chęci do zapoznania mnie z podstawowymi zasadami obsługi systemów czy kompletny brak wiadomości z tym związanych, a może nieumiejętność podejścia do klienta. Pytania dotyczące włączania, wykorzystania czy obsługi asystentów pozostawały bez odpowiedzi. Jedyna pomoc jaką uzyskałem w salonie, to sparowanie telefonu po bluetooth i nawiązanie połączenia telefonicznego, ale akurat te czynności nie sprawiałyby mi kłopotu. Natomiast, panowie rozwodzili się nad oświetleniem ambiente i systemem kontroli ciśnienia w oponach. Odniosłem nieodparte wrażenie, że oczekują koperty lub innego upominku, ale przy takim ich podejściu (pomimo, że byłem na to przygotowany), zlałem ich perliście.
Reasumując - nie spodziewaj się wielkiego instruktażu z obsługi asystentów kierowcy. Sugeruję, abyś przygotował konkretne pytania i obcesowo (tak, tak, obcesowo czyli dość natarczywie) wymagał konkretnych odpowiedzi. Doradca, który pilotował sprawy związane ze sprzedażą, nawet nie pojawił się przy przekazaniu wozu. Obsługiwali mnie jacyś panowie z warsztatu.
I na koniec. Przed wyjazdem z salonu, nie omieszkałem porozmawiać z przedstawicielem właściciela salonu sprzedaży i przekazałem mu swoje uwagi. Niedawno dowiedziałem się, że tenże doradca d/s sprzedaży już tam nie pracuje.
Litościwie pominę lokalizację i nazwę salonu.

Re: Odbiór nowego Arteona R-line SB 2.0 TFSI

: 21.10.2021, 10:15
autor: rbul
To powiem szczerze ja mam odmienne doświadczenia.
Odbierałem swój i wszystk ozostało mi jasno wytłumaczone. Nawet w sytuacji, kiedy mój telefon nie chciał się zacząć ładować na ładowarce indukcyjnej przyszedł inny pracownik z innym telefonem i zainteresowanie tematem wzrosło. Potem okazało się, że mój telefon po prostu potrzebował więcej czasu na "aktywację" w ładowarce.
Nikt nikogo nie poganiał, sprzedawca wyjechał z salonu na moją prośbę po czym jeszcze w świetle dziennym pokazał wszystko w bagażniku i we wszystkich schowkach.
Zostały mi wytłumaczone wszelkie systemy, jak ich używać i kiedy. Gdzie, co mogę włączyć\wyłączyć.

Bez żadnego pośpiechu. Dodam, że było późno bo pracownik był planowo do 18 swojego czasu pracy a po odbiór zjawiliśmy się dopiero po 17. Cała procedura odbioru została zakończona dobrze po 19.