Wypalanie dpf
Wypalanie dpf
Cześć, mam 2.0 tdi 200, po lifcie, zauważyłem że niezależnie od trasy czasami jak zatrzymam się, obrony są podwyższone, wygląda jak na procedurę wypalania dpf, robię duże przebiegi, raczej trasa, w pięć miesięcy zrobiłem 30000 km więc raczej nie wokół komina, jak stanę to i obroty są wyższe i wentylator pracuje niezależnie od temp. zew. gaszę auto ale nie wiem czy robię dobrze czy trzeba się gdzieś specjalnie dalej przejechać aż obroty spadną, dajcie znać co o tym sądzicie, pozdro
Re: Wypalanie dpf
Tak to wypalanie dpf i ponoć wypala się na postoju żeby nie było jak kiedyś, że procedura się przerywała po zgaszeniu i szybciej filtr padał. Niestety nadal pozostaje złodziejem paliwa.
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM
-
- Junior Member
- Posty: 16
- Rejestracja: 26.07.2021, 10:24
-
- Member
- Posty: 206
- Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Wypalanie dpf
Jak zgasisz to przerywa i po ponownym odpaleniu dalej wypala. Ważne, żeby nie przerywać kilka razy pod rząd, bo jak chłopaki pisali to potrafi wywalić błąd silnika. Mój niestety to złośliwe bydle i często po kilkugodzinnej jeździe przy domu zaczyna procedurę jakby nie mógł tego wcześniej ogarnąć ;.
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION
-
- Junior Member
- Posty: 16
- Rejestracja: 26.07.2021, 10:24
Re: Wypalanie dpf
Hmm też wolę aby wypalał na autostradzie niż pod domem
Re: Wypalanie dpf
Na pewno przerywa po zgaszeniu? W serwisie twierdzili że kontynujue wypalanie i może coś w tym jest bo jak stoi w garażu to czuć specyficzny zapach.
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM
Re: Wypalanie dpf
Polecam aplikacje Vag dpf działała idealnie z audi a6 wszystko miałem pod kontrolą !!!
Re: Wypalanie dpf
Tez mam ten sam silnik, niecałe 30 kk przebiegu. Zauważyłem to samo co u Ciebie, czasem po starcie po przejechaniu kilkuset metrów gdy np na światłach stoję obroty są ok 1000 , potem za następne kilkaset metrów juz normalnie ok 800. Czasem gdy po jeździe wrzucam na P obroty są na 1000, gaszę auto ale wentylator nie pracuje. Kilka razy trafiłem że akurat wypalał się dpf bo trochę śmierdziało, po wyłączeniu silnika i wentylator chodził. Ostatnio byłem na 1szym przeglądzie w Niemczech, powiedzialem o tym w serwisie ale stwierdzili że wszystko jest niby normalne, DPF w pełni sprawny jednak te wysokie obroty, bez powodu' denerwują Może Ty byłeś ze swoim autem na serwisie i coś Ci powiedzieli w Polsce na ten temat ?kirst pisze: ↑02.12.2021, 22:29Cześć, mam 2.0 tdi 200, po lifcie, zauważyłem że niezależnie od trasy czasami jak zatrzymam się, obrony są podwyższone, wygląda jak na procedurę wypalania dpf, robię duże przebiegi, raczej trasa, w pięć miesięcy zrobiłem 30000 km więc raczej nie wokół komina, jak stanę to i obroty są wyższe i wentylator pracuje niezależnie od temp. zew. gaszę auto ale nie wiem czy robię dobrze czy trzeba się gdzieś specjalnie dalej przejechać aż obroty spadną, dajcie znać co o tym sądzicie, pozdro
Re: Wypalanie dpf
Wszystko jest ok.
Tak jest niestety, że mimo dużej trasy DPF potrafi się wypalać na krótkim odcinku jeden dzień czy dwa dni po, czy czasem kilka dni po długiej trasie.
Użytkowałem już kilka aut z DPF i generalnie wypada to podobnie.
W Fordach też potrafił się wypalać, po drodze do sklepu, mimo iż dopiero co zrobiłem 900km do Polski, albo wróciłem do Essen. I dopala się nawet po zgaszeniu silnika.
Dopóki nie przechodzi to w natarczywe, a z czasem prawie stałe wypalanie i nie widać wpływu na osiągi lub innych błędów, nie ma co sobie głowy tym zawracać.
Tym bardziej w relatywnie nowym samochodzie.
Tak jest niestety, że mimo dużej trasy DPF potrafi się wypalać na krótkim odcinku jeden dzień czy dwa dni po, czy czasem kilka dni po długiej trasie.
Użytkowałem już kilka aut z DPF i generalnie wypada to podobnie.
W Fordach też potrafił się wypalać, po drodze do sklepu, mimo iż dopiero co zrobiłem 900km do Polski, albo wróciłem do Essen. I dopala się nawet po zgaszeniu silnika.
Dopóki nie przechodzi to w natarczywe, a z czasem prawie stałe wypalanie i nie widać wpływu na osiągi lub innych błędów, nie ma co sobie głowy tym zawracać.
Tym bardziej w relatywnie nowym samochodzie.
Ostatnio zmieniony 16.05.2023, 19:05 przez pitol321, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Arteon 2.0TDi 200PS 2021
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line
Re: Wypalanie dpf
Mój miał 170000km nalatane i w większości wypadków wypalał się w mieście na światłach, nieraz przerywane i odpalane od nowa dzień później, nigdy nie miałem checka czy innego problemu z DPF.
2.0TDI 190KM, R-Line, Kurkuma