ARTEON FL z 2020- 2.0 TSI / spalanie- filtr GPF
ARTEON FL z 2020- 2.0 TSI / spalanie- filtr GPF
witam forumowiczów,
Posiadam Arteona z 2020 po FL, 2.0 TSI 140kW/190KM .
Od jakiegoś czasu, problem się nasila ale mam wrażenie, że wrosło spalanie nawet na odcinku około 6km.
Może od początku .
3 miesiące temu wystąpił problem prawdopodobnie z filtrem DPF. Po zgaszeniu pojazdu w okolicach kół był dziwny zapach, funkcja start-stop nie załączała się i spalanie skoczyło na prawie dwa razy więcej. Byłem w serwisie, jak to w życiu bywa nic nie wykryto a stwierdzono, że muszę wypalić w trasie filtr DPF. Jest to dziwne bo przez prawie 1,5 roku nie było z tym problemu. Po wypaleniu temat wrócił 3 tygodnie temu z tym, że 4 dni po przejechaniu prawie 500km na autostradzie. Średnio do pracy i do domu robię koło 11km gdzie 70% to jazda w trasie powyżej 80km/h.
Ponadto zauważyłem, że jak tylko pojawił się problem z DPFem to kiedy odstawię auto w garażu to pod końcówkami rur wydechowych dziwnie coś kapie. Mam wrażenie, że nie jest to kondensacja wody ponieważ nawet jak auto stoi 2 dni to ta woda nie paruje...
Dzisiaj kolejny raz problem z filtrem..mam wrażenie że coraz częściej to występuje. Zaznaczę, że nie robię krótkich odcinków jazdy.
Ponadto do jakiegoś 1,5miesiąca zauważyłem, że coś się "resetuje' w aucie, wówczas na wyświetlaczu kilometry "trip" się zerują, radio również. Kiedy ten dziwny "reset" występuje" to nawet w czasie jazdy tak jakby się światła awaryjne załączają (jeden raz), tak jakbym kliknął na trójkąt awaryjny...
Czy spotkaliście się z podobnym problemem?
Jakie macie spalanie od odpalenia na odcinku 6km z średnią prędkością ca. 45km/h?
Posiadam Arteona z 2020 po FL, 2.0 TSI 140kW/190KM .
Od jakiegoś czasu, problem się nasila ale mam wrażenie, że wrosło spalanie nawet na odcinku około 6km.
Może od początku .
3 miesiące temu wystąpił problem prawdopodobnie z filtrem DPF. Po zgaszeniu pojazdu w okolicach kół był dziwny zapach, funkcja start-stop nie załączała się i spalanie skoczyło na prawie dwa razy więcej. Byłem w serwisie, jak to w życiu bywa nic nie wykryto a stwierdzono, że muszę wypalić w trasie filtr DPF. Jest to dziwne bo przez prawie 1,5 roku nie było z tym problemu. Po wypaleniu temat wrócił 3 tygodnie temu z tym, że 4 dni po przejechaniu prawie 500km na autostradzie. Średnio do pracy i do domu robię koło 11km gdzie 70% to jazda w trasie powyżej 80km/h.
Ponadto zauważyłem, że jak tylko pojawił się problem z DPFem to kiedy odstawię auto w garażu to pod końcówkami rur wydechowych dziwnie coś kapie. Mam wrażenie, że nie jest to kondensacja wody ponieważ nawet jak auto stoi 2 dni to ta woda nie paruje...
Dzisiaj kolejny raz problem z filtrem..mam wrażenie że coraz częściej to występuje. Zaznaczę, że nie robię krótkich odcinków jazdy.
Ponadto do jakiegoś 1,5miesiąca zauważyłem, że coś się "resetuje' w aucie, wówczas na wyświetlaczu kilometry "trip" się zerują, radio również. Kiedy ten dziwny "reset" występuje" to nawet w czasie jazdy tak jakby się światła awaryjne załączają (jeden raz), tak jakbym kliknął na trójkąt awaryjny...
Czy spotkaliście się z podobnym problemem?
Jakie macie spalanie od odpalenia na odcinku 6km z średnią prędkością ca. 45km/h?
Re: ARTEON FL z 2020- 2.0 TSI / spalanie- filtr GPF
Widzę w końcu osobę z podobnym problemem...
Poczytaj (nie za długi) wątek w TYM miejscu.
Dodam że:
- mam podobny problem ze spalaniem, też 2.0 TSI, też MY2020
- też obserwuję coś nakapane spod rur, ale nie analizowałem co to (muszę się przyjrzeć) - nie wiem czy to normalne
- też chyba 3x skasował mi się trip jak i km przejechane od zatankowania
Rozwiązania nie mam - mimo wizyty w 2 różnych serwisach, prób szukania wsparcia na forum, jak i zgłoszenia problemu do centrali w Poznaniu.
Poczytaj (nie za długi) wątek w TYM miejscu.
Dodam że:
- mam podobny problem ze spalaniem, też 2.0 TSI, też MY2020
- też obserwuję coś nakapane spod rur, ale nie analizowałem co to (muszę się przyjrzeć) - nie wiem czy to normalne
- też chyba 3x skasował mi się trip jak i km przejechane od zatankowania
Rozwiązania nie mam - mimo wizyty w 2 różnych serwisach, prób szukania wsparcia na forum, jak i zgłoszenia problemu do centrali w Poznaniu.
Elegance 2.0 TSI MY2020
R-Line 2.0 TSI MY2021
R-Line 2.0 TSI MY2021
Re: ARTEON FL z 2020- 2.0 TSI / spalanie- filtr GPF
Dzięki wielkie za odpowiedz,
co do samego spalania to w trasie na autostradzie wszystko jest okey- ca. 5,5-6l/100km.
Jak tylko to coś się "resetuje" to spalanie w mieście wzrasta o jakieś 2-4 litry więcej.
Przy pierwszej wizycie w serwisie stwierdzili, że to filtr i trzeba go wypalić z tym, że ostatnio to się nasila mimo odcinków na trasie, zakładając że wówczas się sam wypala. Ostatnio przejechałem po mieście jakieś 40km w dwa dni po dłuższym odcinku na trasie więc zakładam, że filtr nie był zapchany.
Pytanie jak wyłapać wypalanie filtra w mieście aby nie przerwać procesu.
Następnie zastanawia mnie to coś pod wydechami, nie zawsze to jest ale jak już jest to mam wrażenie że problem zaraz się pojawi.
co do samego spalania to w trasie na autostradzie wszystko jest okey- ca. 5,5-6l/100km.
Jak tylko to coś się "resetuje" to spalanie w mieście wzrasta o jakieś 2-4 litry więcej.
Przy pierwszej wizycie w serwisie stwierdzili, że to filtr i trzeba go wypalić z tym, że ostatnio to się nasila mimo odcinków na trasie, zakładając że wówczas się sam wypala. Ostatnio przejechałem po mieście jakieś 40km w dwa dni po dłuższym odcinku na trasie więc zakładam, że filtr nie był zapchany.
Pytanie jak wyłapać wypalanie filtra w mieście aby nie przerwać procesu.
Następnie zastanawia mnie to coś pod wydechami, nie zawsze to jest ale jak już jest to mam wrażenie że problem zaraz się pojawi.
Re: ARTEON FL z 2020- 2.0 TSI / spalanie- filtr GPF
MY 2022 R-Line TSI 190 kM
Re: ARTEON FL z 2020- 2.0 TSI / spalanie- filtr GPF
dzięki Olek za linka,
czyli rozumiem, że jest to tylko woda a nie jakiś dziwny płyn który dostaje się do układu wydechowego.
a pytanie z ciekawości, jak u Was wygląda spalanie od momentu rozruchu (średnie a nie chwilowe) na odcinku 1km, ruch miejski?
czyli rozumiem, że jest to tylko woda a nie jakiś dziwny płyn który dostaje się do układu wydechowego.
a pytanie z ciekawości, jak u Was wygląda spalanie od momentu rozruchu (średnie a nie chwilowe) na odcinku 1km, ruch miejski?
Re: ARTEON FL z 2020- 2.0 TSI / spalanie- filtr GPF
Źle zadałeś pytanie, bo ja zaraz po wyjeździe z osiedla mam światła i jak na nich stoję to mi pokazuje średnie ponad 20l/100km :-) Ale jak już przejadę te światła i ruch na mieście jest umiarkowany to tak 10 literków bierze. Oczywiście mówię to co komputer pokazuje, a nie faktyczne zużycie, bo przez ponad cztery lata jeszcze się nie zebrałem, żeby sprawdzić ile faktycznie pali
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: ARTEON FL z 2020- 2.0 TSI / spalanie- filtr GPF
Wyłącz/włącz ręcznie klimę i sprawdź czy masz podobny efekt...
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: ARTEON FL z 2020- 2.0 TSI / spalanie- filtr GPF
Z tym, że jak się "resetuje" to klima nie działa. Właśnie przy różnych sytuacjach próbowałem to wyłapać aby ograniczyć ilość odbiorników, które mogą na to wpływać.
Re: ARTEON FL z 2020- 2.0 TSI / spalanie- filtr GPF
..hmmm.. czyli widzę, że to taka norma w Artkach...Lazi pisze: ↑02.07.2022, 20:05Źle zadałeś pytanie, bo ja zaraz po wyjeździe z osiedla mam światła i jak na nich stoję to mi pokazuje średnie ponad 20l/100km :-) Ale jak już przejadę te światła i ruch na mieście jest umiarkowany to tak 10 literków bierze. Oczywiście mówię to co komputer pokazuje, a nie faktyczne zużycie, bo przez ponad cztery lata jeszcze się nie zebrałem, żeby sprawdzić ile faktycznie pali
Re: ARTEON FL z 2020- 2.0 TSI / spalanie- filtr GPF
Wg mnie nie ma w tym nic nienormalnego. Odpalasz auto to wiadomo, że na ssaniu wciąga więcej. Do tego stosunek skonsumowanego chwilowo paliwa do przejechanych km jest taki, że musi wyjść dużo na początku.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)