Strona 1 z 1

DSG - porady korzystania

: 10.08.2022, 10:37
autor: Yan
Cześć.

Arteona mam od 2 lat i od początku praca DSG bardzo mnie irytowała. Po kilku miesiącach przywykłem, że w trybie D nie da się tego używać i codziennie jeżdże tylko na S. Ostatnie kilka dni jezdziłem dwusprzęgłowką z KIA, więc nie żadne luksusy z BMW i po powrocie do skrzyni DSG trauma powróciła.
Poniżej wrzucam swioją listę żali, wiem, że nic się nie da z tym zrobić (auto na gwarancji wiec też nie chcę podejmowac niedowolonej ingerencji), ale może macie już jakies swoje patenty w używaniu skrzyni na poniższe bolączki:

1. Tryb D - przy 70km/h 7 bieg i jakieś 1100 oberotów - jak dla mnie to nie jest normalne w żadnych warunkach drogowich, nawet na pusto z górki z wiatrem. Czemu on nie trzyma chociaz tego 1400-1500 kioedy ma już moment odpowiedni.

2. Tryb D, krajówka, 85kmh za tirem 7 bieg wyprzedzanie. Trzy sposoby, wszystkie złe
- gaz w podłogę - redukcja na 3, opnroty powyżej 4, wyrywa wiec odpuszczam gaz,więc od raz wrzuca na 5 i na 6
- gaz do połowy - zanim zredukuje do 5 myśli 2 sekundy, wieć odruchowo wciskam gaz bardziej, i wtedy sytuacja powyżej. Redukcja z 7 na 5 to w ogole jest śmieszna, bo oba biegi na tym smaym wałku, więc wolna i brak zalet dwóch sprzęgieł.
- gaz mniej niż do połowy - olewa redukcje jedzie z 7.

3. Z powodu powyższych uzywam trybu S na codzień - tu obroty i bieg utrzymują się normalne, 1900 i tak jeżdzę na codzień. Natomiast podczas wyprzedzania jest narwany aż za bardzo, redukuje do obrotów pod 6 tys, podczas drogi z rodziną nie jest to komfortowe zachowanie skrzyni.

4. Tryb E - nie używam, żadnych zalet. Nie dośc, że już totalnie konstruktorzy przegieli z obnrotami to tryb żelgowania nie daje żadnych oszczędności względem hamowania silnikiem. Kiedy tego uzywacie?

5. Czy jak jadę w korku, ruszam, jest S1, powyżej 1500obr. wchodzi S2, i jak zwalniam np. do 10 kmh to nadal jest S2 - czy wtedy faktycznie jest S2 w pełni zapęte, czy ciągnie na połsprzęgle? Da się to jakoś wyczuć? czemu nie redukuje do S1?

6. Na postoju na światłąch w trybie D/S telepie budą

PS. Czy skrzynia wydaje inny dźwięk podczas pracy (jazdy, nie zmiany przełożeń) w trybuie D i inny w trybie S, czy ja slyszę coś czego nie ma? (np. slyszalne podczas zjadu z górki bez gazu hamowanie silnikiem)

Re: DSG - porady korzystania

: 10.08.2022, 11:33
autor: vagart
Ja jeżdżę na D żeby nie orać turbiny, na S przełączam przez pociągnięcie wajchy do siebie chwilę przed wyprzedzaniem (2-3 sekundy) żeby skrzynia przygotowała sobie niższy bieg (trzeba zdjąć na chwilę nogę z gazu żeby zaskoczył, masz to w instrukcji), a po zakończeniu wyprzedzania znowu ciągnę wajchę i wracam na D. Przy trybie S nie ma co deptać za mocno gazu, bo masz efekt jak opisałeś (szarpnięcie).

E nie umiem chyba używać, bo nie zauważyłem żadnych korzyści przy spalaniu.

Na 1 nie redukuje, bo jak we wszystkich skrzyniach pierwszy bieg ma służyć tylko do ruszania.

Co do ruszania ogólnie warto nie deptać od razu gazu po puszczeniu hamulca tylko dać tą sekundę żeby samochód sam ruszył, wtedy mam wrażenie że lepiej przyspiesza.

Co do telepania na postoju, to niedawno ktoś chyba pisał, że zakodowanie nieco wyższych obrotów na postoju rozwiązuje problem.

Co do dźwięku który słyszysz to przy S zwykle ma wyższe obroty więc to chyba hamowanie silnikiem (takie jakby gasnące rzężenie), ja słyszę wyraźniej powyżej 2500 obrotów.

Re: DSG - porady korzystania

: 10.08.2022, 12:45
autor: LordVATer
Każdy tak ma. Mnie też to wkurzało.
Byłem na chipie silnika i skrzyni i znacząco poprawiła się reakcja w trybie D i ogólnie sposób dobierania biegów, choć po jeździe 50-60 km/h przez kilkanaście sekund nadal wrzuca 6 bieg. Tego jakoś nie ogarnęli. Jednak przy wduszeniu gazu do połowy od razu zrzuca na 4 o można bez ryku zmienić prędkość. Przy wciśnięciu do oporu zmienia od razu na 3 lub 2. W trasie za to błyskawicznie reaguje na chęć przyspieszenia przy wyprzedzaniu - albo wchodzi na 3-3,5 tys. RPM przy niepełnym wciśnięciu gazu i przyspiesza sprawnie, bez ryku, lub zrzuca biegi maksymalnie i drąc ryja zrywa trakcję. ;-)
W trybie sport jest za to zupełnie inaczej - zawsze utrzymuje ponad 2000 RPM i nigdy nie wrzuca maksymalnego biegu. Tu jazda jest teraz czystą frajdą.
Reasumując - udaj się do jakiegoś tunera i bez problemu zrobią z tym co należy.
Trzeba jednak pamiętać, że w dieslach po tuningu silnika może spaść spalanie, ale w TSI tunerzy zakładają 10-15 % wzrost spalania. I tak niestety jest. :-( Sam tuning DSG może tej przypadłości nie mieć.

Re: DSG - porady korzystania

: 10.08.2022, 12:53
autor: Marcusfff
Niestety, nowe DSG znane są z laga i wszystko co mówicie dotyka również mnie. Pogodziłem się z koniecznością przeprogramowania skrzyni u tunera po zakończeni gwarancji. Puki co jeżdżę niemal wyłącznie na D i w razie konieczności przeprowadzenia jakichś szybszych akcji zrzucam biegi łopatką przy kierownicy.

Re: DSG - porady korzystania

: 16.12.2022, 18:00
autor: rakytov
Witam,
pytanie i prośba o Wasze doświadczenia, bo trochę się dziś zestresowałem...
Dzisiejsze opady śniegu i pośpiech sprawiły, że pierwszy raz doświadczyłem "zakopania się" w śniegu na parkingu.
Po odpaleniu silnika, dałem mu parę sekund, P na D, i niestety (brak doświadczenia z automatem w warunkach zimowych) zamiast delikatnie, wcisnąłem mocniej gaz i próbowałem wyjechać "dynamicznie", niestety koła się ślizgały, kontrolka trakcja migała, i nic...kilka prób nic nie dało. Ale to co mnie zaniepokoiło, to to że po kilku próbach i odjęciu gazu, na wolnych obrotach silnik tak jakby nierówno chodził, obroty trochę ponad 1k trochę, takie jakby "pulsowanie". Dopiero jak wrzuciłem P po chwili, to spadły mu obroty i się ustabilizował.

Wiecie co to mogło być? Dodam, że mrozu nie było, temp. koło 0 stopni
Silnik 2.0 TSI 190 KM

Re: DSG - porady korzystania

: 16.12.2022, 22:28
autor: awprawo
Te pulsujące Obroty - delikatnie przez kilka sekund mam praktycznie codziennie do odpaleniu silnika po 10 sekundach przez kolejne 10 sekund