DSG - porady korzystania
: 10.08.2022, 10:37
Cześć.
Arteona mam od 2 lat i od początku praca DSG bardzo mnie irytowała. Po kilku miesiącach przywykłem, że w trybie D nie da się tego używać i codziennie jeżdże tylko na S. Ostatnie kilka dni jezdziłem dwusprzęgłowką z KIA, więc nie żadne luksusy z BMW i po powrocie do skrzyni DSG trauma powróciła.
Poniżej wrzucam swioją listę żali, wiem, że nic się nie da z tym zrobić (auto na gwarancji wiec też nie chcę podejmowac niedowolonej ingerencji), ale może macie już jakies swoje patenty w używaniu skrzyni na poniższe bolączki:
1. Tryb D - przy 70km/h 7 bieg i jakieś 1100 oberotów - jak dla mnie to nie jest normalne w żadnych warunkach drogowich, nawet na pusto z górki z wiatrem. Czemu on nie trzyma chociaz tego 1400-1500 kioedy ma już moment odpowiedni.
2. Tryb D, krajówka, 85kmh za tirem 7 bieg wyprzedzanie. Trzy sposoby, wszystkie złe
- gaz w podłogę - redukcja na 3, opnroty powyżej 4, wyrywa wiec odpuszczam gaz,więc od raz wrzuca na 5 i na 6
- gaz do połowy - zanim zredukuje do 5 myśli 2 sekundy, wieć odruchowo wciskam gaz bardziej, i wtedy sytuacja powyżej. Redukcja z 7 na 5 to w ogole jest śmieszna, bo oba biegi na tym smaym wałku, więc wolna i brak zalet dwóch sprzęgieł.
- gaz mniej niż do połowy - olewa redukcje jedzie z 7.
3. Z powodu powyższych uzywam trybu S na codzień - tu obroty i bieg utrzymują się normalne, 1900 i tak jeżdzę na codzień. Natomiast podczas wyprzedzania jest narwany aż za bardzo, redukuje do obrotów pod 6 tys, podczas drogi z rodziną nie jest to komfortowe zachowanie skrzyni.
4. Tryb E - nie używam, żadnych zalet. Nie dośc, że już totalnie konstruktorzy przegieli z obnrotami to tryb żelgowania nie daje żadnych oszczędności względem hamowania silnikiem. Kiedy tego uzywacie?
5. Czy jak jadę w korku, ruszam, jest S1, powyżej 1500obr. wchodzi S2, i jak zwalniam np. do 10 kmh to nadal jest S2 - czy wtedy faktycznie jest S2 w pełni zapęte, czy ciągnie na połsprzęgle? Da się to jakoś wyczuć? czemu nie redukuje do S1?
6. Na postoju na światłąch w trybie D/S telepie budą
PS. Czy skrzynia wydaje inny dźwięk podczas pracy (jazdy, nie zmiany przełożeń) w trybuie D i inny w trybie S, czy ja slyszę coś czego nie ma? (np. slyszalne podczas zjadu z górki bez gazu hamowanie silnikiem)
Arteona mam od 2 lat i od początku praca DSG bardzo mnie irytowała. Po kilku miesiącach przywykłem, że w trybie D nie da się tego używać i codziennie jeżdże tylko na S. Ostatnie kilka dni jezdziłem dwusprzęgłowką z KIA, więc nie żadne luksusy z BMW i po powrocie do skrzyni DSG trauma powróciła.
Poniżej wrzucam swioją listę żali, wiem, że nic się nie da z tym zrobić (auto na gwarancji wiec też nie chcę podejmowac niedowolonej ingerencji), ale może macie już jakies swoje patenty w używaniu skrzyni na poniższe bolączki:
1. Tryb D - przy 70km/h 7 bieg i jakieś 1100 oberotów - jak dla mnie to nie jest normalne w żadnych warunkach drogowich, nawet na pusto z górki z wiatrem. Czemu on nie trzyma chociaz tego 1400-1500 kioedy ma już moment odpowiedni.
2. Tryb D, krajówka, 85kmh za tirem 7 bieg wyprzedzanie. Trzy sposoby, wszystkie złe
- gaz w podłogę - redukcja na 3, opnroty powyżej 4, wyrywa wiec odpuszczam gaz,więc od raz wrzuca na 5 i na 6
- gaz do połowy - zanim zredukuje do 5 myśli 2 sekundy, wieć odruchowo wciskam gaz bardziej, i wtedy sytuacja powyżej. Redukcja z 7 na 5 to w ogole jest śmieszna, bo oba biegi na tym smaym wałku, więc wolna i brak zalet dwóch sprzęgieł.
- gaz mniej niż do połowy - olewa redukcje jedzie z 7.
3. Z powodu powyższych uzywam trybu S na codzień - tu obroty i bieg utrzymują się normalne, 1900 i tak jeżdzę na codzień. Natomiast podczas wyprzedzania jest narwany aż za bardzo, redukuje do obrotów pod 6 tys, podczas drogi z rodziną nie jest to komfortowe zachowanie skrzyni.
4. Tryb E - nie używam, żadnych zalet. Nie dośc, że już totalnie konstruktorzy przegieli z obnrotami to tryb żelgowania nie daje żadnych oszczędności względem hamowania silnikiem. Kiedy tego uzywacie?
5. Czy jak jadę w korku, ruszam, jest S1, powyżej 1500obr. wchodzi S2, i jak zwalniam np. do 10 kmh to nadal jest S2 - czy wtedy faktycznie jest S2 w pełni zapęte, czy ciągnie na połsprzęgle? Da się to jakoś wyczuć? czemu nie redukuje do S1?
6. Na postoju na światłąch w trybie D/S telepie budą
PS. Czy skrzynia wydaje inny dźwięk podczas pracy (jazdy, nie zmiany przełożeń) w trybuie D i inny w trybie S, czy ja slyszę coś czego nie ma? (np. slyszalne podczas zjadu z górki bez gazu hamowanie silnikiem)