Pierwsze dni Arteona - zawód
Pierwsze dni Arteona - zawód
Cześć,jestem zawiedziony autem. Nawet nie tyle,że czekałem ponad 7 miesięcy,ale nie zachwyca (no może wyglądem zewnętrznym).
Auto ma kilkaset kilometrów i nie hamuje - jak wciskam hamulec to nie staje dęba jak inne auta,muszę w podłogę wcisnąć.
Brakuje jakiegolwiek dźwięku życia, nie słychać turbo ani wydechu.
Auto się wietrzy codziennie z otwartymi oknami,bo rzygać się chce od zapachu gumy i plastyku.
Zawieszenie jest miękkie,nie da się szybciej w zakrętach pojedzić.
Czy jest warte ponad 200tys? Absolutnie nie.
Macie podobne wrażenia? Szczególnie hamulce?
Auto ma kilkaset kilometrów i nie hamuje - jak wciskam hamulec to nie staje dęba jak inne auta,muszę w podłogę wcisnąć.
Brakuje jakiegolwiek dźwięku życia, nie słychać turbo ani wydechu.
Auto się wietrzy codziennie z otwartymi oknami,bo rzygać się chce od zapachu gumy i plastyku.
Zawieszenie jest miękkie,nie da się szybciej w zakrętach pojedzić.
Czy jest warte ponad 200tys? Absolutnie nie.
Macie podobne wrażenia? Szczególnie hamulce?
Re: Pierwsze dni Arteona - zawód
Hamulce - tak było po odbirze - jakieś 500km czy 1500km żeby zaczęły "łapać". Natomiast co do hamulców to istnieje osobny wątek, niekrótki.
Dźwięku wydechu i turbo nie słychać - to nie WRC tylko samochód na trasę autostradową.
Miękkie zawieszenie - najsztywniej jest w 4x4 z DCC i 19/20''. Kiedyś była opcja "zawieszenie sportowe". Tak masz, że narzekasz?
Re: Pierwsze dni Arteona - zawód
Arteon nie jest autem idelanym.
Hamulce faktycznie także mnie zaskoczyły na początku. Po 4500 km ciągle muszę uważać bardziej niż w innych autach. Auto ciężkie a hamulce za słabe.
Dżwięk życia ? To nie skoda RS z dźwiekiem wydechu z głośników. Tutaj nie ma czegoś takiego. Im ciszej tym lepiej.
Z tym wietrzeniem to grubo pojechałeś no chyba że faktycznie u Ciebie jest jakiś problem z zapachem.Zapach nowego auta jest raczej miły. Nie miałem z tym problemów.
Zawieszenie to kwestia subiektywnych odczuć. Na moich 19 uważam że jest optymalnie bez DCC.
Wnioskuję że masz auto służbowe i chcesz od początku użytkowania łamać prawa fizyki na zakrętach ale to chyba nie ten typ auta. Bardziej pasuje skoda Octavia RS na felgach 20 cali albo Ford Focus.
Jakim autem jeździłeś przed Arteonem ?
Hamulce faktycznie także mnie zaskoczyły na początku. Po 4500 km ciągle muszę uważać bardziej niż w innych autach. Auto ciężkie a hamulce za słabe.
Dżwięk życia ? To nie skoda RS z dźwiekiem wydechu z głośników. Tutaj nie ma czegoś takiego. Im ciszej tym lepiej.
Z tym wietrzeniem to grubo pojechałeś no chyba że faktycznie u Ciebie jest jakiś problem z zapachem.Zapach nowego auta jest raczej miły. Nie miałem z tym problemów.
Zawieszenie to kwestia subiektywnych odczuć. Na moich 19 uważam że jest optymalnie bez DCC.
Wnioskuję że masz auto służbowe i chcesz od początku użytkowania łamać prawa fizyki na zakrętach ale to chyba nie ten typ auta. Bardziej pasuje skoda Octavia RS na felgach 20 cali albo Ford Focus.
Jakim autem jeździłeś przed Arteonem ?
MY 2022 R-Line TSI 190 kM
Re: Pierwsze dni Arteona - zawód
Ostatnie auta to nowa Insignia B 2.0 i nowe S60 B4 - co 2 lata zmiana auta, firma przesiadła się na VW przez koszta. Insignia przy kickdown miała fajny świst turbo, słychać było blowoff i warkot,lepiej się prowadziła niż Arteon. S60 miało hamulce żylety, ale jakoś frajdy z jazdy nie bylo- oba nie śmierdziały jako nowe. Auto benefitowe w robocie,nie służą do pracy, także wybrzydzam dzięki za info o hamulcach, myślałem nawet o umawianiu serwisu
Re: Pierwsze dni Arteona - zawód
Co do dźwięku - dobrze, że nie zdecydowałeś się na elektryka lub hybrydę, bo w tych autach nie wiedziałbyś, czy masz uruchomiony silnik. Dla mnie cisza w samochodzie to komfort. Zbyt miękkie zawieszenie? Spróbuj jazdy w trybie sport - różnica jest odczuwalna.
Zapach w samochodzie - może być tak jak twierdzisz. U mnie żona też narzekała, a mi to nie przeszkadzało, wręcz odwrotnie. To zapach nowości, ale
de gustibus non est disputandum.
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Re: Pierwsze dni Arteona - zawód
Do hamowania Arteonem musiałem się przyzwyczaić, mimo iż nabyłem demko z salonu, z przebiegiem już ok 10 000km.
Nie miałem wrażenia braku siły hamowania, ale w porównaniu do wcześniejszych Fordów jest inaczej, lekko ospale lub bardziej miękko - tak to ja odczuwam. Zastanawiam się czy węże w oplocie wniosły by jakąś różnicę w tym temacie.
Zawieszenie nie jest złe, na 19" nie odczuwam go jako za miękkie, ale jak to między innymi konstrukcjami, różnice są odczuwalne. Tryb sport ma jakiś wpływ, bo Arteon na nim wydaje się bardziej sztywny.
Dźwięk przy moim ropniaku pozwolę sobie generalnie pominąć, ale w trybie sport z LaunchControl się zmienia w gnojowozie... może idzie jakiś dodatkowy efekt z głośników (?).
Zapach, jak to zapach. Oglądałem wiele nowych aut. Jedni są w siódmym niebie, inni dostają niestrawności.
Nie miałem wrażenia braku siły hamowania, ale w porównaniu do wcześniejszych Fordów jest inaczej, lekko ospale lub bardziej miękko - tak to ja odczuwam. Zastanawiam się czy węże w oplocie wniosły by jakąś różnicę w tym temacie.
Zawieszenie nie jest złe, na 19" nie odczuwam go jako za miękkie, ale jak to między innymi konstrukcjami, różnice są odczuwalne. Tryb sport ma jakiś wpływ, bo Arteon na nim wydaje się bardziej sztywny.
Dźwięk przy moim ropniaku pozwolę sobie generalnie pominąć, ale w trybie sport z LaunchControl się zmienia w gnojowozie... może idzie jakiś dodatkowy efekt z głośników (?).
Zapach, jak to zapach. Oglądałem wiele nowych aut. Jedni są w siódmym niebie, inni dostają niestrawności.
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Arteon 2.0TDi 200PS 2021
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line
Re: Pierwsze dni Arteona - zawód
Różnice wniósł set z Prosiaka na 4tloku, tarcze, klocki, przewody w oplocie-po takich zabiegach Artek hamuje a nie zwalnia
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Pierwsze dni Arteona - zawód
Maspex - ale mnie teraz wystraszyłeś ;-) czekam na Artura a tu taki komentarz
R-Line 2.0 TSI 190
Re: Pierwsze dni Arteona - zawód
Wczoraj miałem taki dzień na narzekanie dzisiaj już lepiej,jazda w trasie z aktywnym tempomatem to bajka, dynamiki 2.0 190 absolutnie nie brakuje, hamulce się przyzwyczajam, zapach już prawie wywietrzony, systemy działają jak trzeba. Fotele z masażem bardzo wygodne. Kuzyn 1.9m z tyłu się rozłożył i było mu wygodnie na trasie,do bagażnika świniak cały wejdzie. Nie jest tak źle do końca
Re: Pierwsze dni Arteona - zawód
No to fajny burak kupił arteona, co ci tam śmierdzi?, może ten kuzyn tak podśmierduje, ciekawe, nie pakuj się w auta o których nie masz pojęcia, mimo wszystko pozdrawiam