Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Art e on
Posting Freak
Posty: 842
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: Art e on » 22.11.2022, 09:22

Chcesz mieć efekt to zdejmij zderzak do oklejenia (u mnie tak było). Ze zderzakiem na aucie fizycznie nie jesteś w stanie tego ogarnąć na 100% poprawnie.
eRlinia 2.0 teesi + 20" 😈

olek
Senior Member
Posty: 250
Rejestracja: 19.07.2021, 22:18

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: olek » 22.11.2022, 09:32

Poczekam może Eldar coś wymyśli. Ściąganie zderzaka nie wchodzi w grę.
MY 2022 R-Line TSI 190 kM

emtec
Junior Member
Posty: 7
Rejestracja: 24.12.2021, 14:45

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: emtec » 22.11.2022, 20:32

Interfejs OBD jest chyba mocno ograniczony w sensie tylko READ, nic WRITE, tak mi się wydaje. Trzeba by pewnie posiadać komputer z odpowiednim oprogramowaniem i zablokować reakcje na dotyk na kierownicy (pewnie pare lijinek kodu, ale trzeba mieć dostępy, jakby ktoś miał to chętnie wspólnie bym się pobawił).

Awatar użytkownika
Osfald
Senior Member
Posty: 574
Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: Osfald » 23.11.2022, 09:40

Nic nie jest ograniczone w takim sensie. OBD11 i robisz co chcesz na rejestrach. Kodu programu oczywiście nie zmienisz tylko po co go zmieniać, skoro możesz zmienić konfig. Kwestia wiedzy co zmienić aby nic nie zniszczyć/nie wyłączyć czegoś czego potrzebujesz/nie zabić się :D
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem :D

Awatar użytkownika
Silent_bob
Member
Posty: 73
Rejestracja: 14.03.2021, 17:20

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: Silent_bob » 23.11.2022, 13:41

olek pisze:
21.11.2022, 20:40
Tak było w starszych wersjach
https://youtu.be/KFyeUI-WAMo?t=39
Lane Assist trzymał auto na środku pasa , w nowych miota autem od linii do linii niestety.Nowy lane assist to chyba moje największe rozczarowanie w nowym Arteonie.
Nie wierzę - ale masz Travel Assist na wyposażeniu ? U mnie Lane Assist w połączeniu z travel assist (zapięty adaptacyjny tempomat, wszystkie systemy włączone) MY2020 działa rewelacyjnie, auto jedzie jak po szynach. Niemożliwe, że i to spierdzielili...
Volkswagen Passat R Line Edition 2.0 TSI 272 PS 2019 MY2020

corti
Junior Member
Posty: 5
Rejestracja: 03.10.2022, 11:07

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: corti » 23.11.2022, 13:48

Silent_bob pisze:
23.11.2022, 13:41
olek pisze:
21.11.2022, 20:40
Tak było w starszych wersjach
https://youtu.be/KFyeUI-WAMo?t=39
Lane Assist trzymał auto na środku pasa , w nowych miota autem od linii do linii niestety.Nowy lane assist to chyba moje największe rozczarowanie w nowym Arteonie.
Nie wierzę - ale masz Travel Assist na wyposażeniu ? U mnie Lane Assist w połączeniu z travel assist (zapięty adaptacyjny tempomat, wszystkie systemy włączone) MY2020 działa rewelacyjnie, auto jedzie jak po szynach. Niemożliwe, że i to spierdzielili...
Mam podobne spostrzeżenia, ale pod warunkiem, że łuk nie jest zbyt ostry. Wtedy faktycznie ładnie i prosto prowadzi. Przy nieco bardziej krętej drodze już tak różowo nie jest (co nie zmienia mojej i tak wysokiej oceny działania tego systemu)
2022, Elegance 2.0 TSI 190km, Mondstein

jni
Member
Posty: 137
Rejestracja: 11.07.2017, 13:35

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: jni » 23.11.2022, 15:51

Mam Arteona MY2018 i Formentora MY2023. W Arteonie jak ustawie "adaptacyjne prowadzenie po torze" w ustawieniach Lane Assist, to prowadzi ładnie środkiem pasa, niezależnie od tego czy ACC jest aktywny czy nie. W Formentorze z kolei przy nieaktywnym ACC Lane Assist jedynie odbija się od pasów, a dopiero przy aktywnym ACC prowadzi środkiem. Być może podobnie jest w nowym Arteonie, bo to podobna generacja systemów wspomagania.

olek
Senior Member
Posty: 250
Rejestracja: 19.07.2021, 22:18

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: olek » 23.11.2022, 20:42

Silent_bob pisze:
23.11.2022, 13:41
olek pisze:
21.11.2022, 20:40
Tak było w starszych wersjach
https://youtu.be/KFyeUI-WAMo?t=39
Lane Assist trzymał auto na środku pasa , w nowych miota autem od linii do linii niestety.Nowy lane assist to chyba moje największe rozczarowanie w nowym Arteonie.
Nie wierzę - ale masz Travel Assist na wyposażeniu ? U mnie Lane Assist w połączeniu z travel assist (zapięty adaptacyjny tempomat, wszystkie systemy włączone) MY2020 działa rewelacyjnie, auto jedzie jak po szynach. Niemożliwe, że i to spierdzielili...
Mam Travel Assist , Lane Assist i adaptacyjny tempomat. Nie widzę specjalnej róznicy w działaniu lane assist z lub bez zapiętego adaptacyjnego tempomatu. Nadal lata od linii do linii (ale jeszcze potestuję)
W ustawieniach Lane Assist nie ma opcji "adaptacyjne prowadzenie po torze" jest tylko wibracja kierownicy.
W ustawieniach ACC mam włączone przewidywanie drogi.
Załączniki
20221123_202824.jpg
20221123_202058.jpg
20221123_202619.jpg
20221123_195727.jpg
MY 2022 R-Line TSI 190 kM

nemi84
Member
Posty: 71
Rejestracja: 09.02.2021, 07:08

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: nemi84 » 24.11.2022, 07:23

Druga fotka sugeruje, że nie masz włączonego w pełni Travel Assist. Jak wciśniesz ten sam przycisk jeszcze raz, to z dwóch ikon zrobi się jedna i auto zacznie jechać samo. Przejechałem tak już tysięce kilometrów po autostradach ledwie kontrolując co auto robi.

Przy dwóch ikonach jest aktywny tempomat i odbijanie się od linii.
2.0 TSI 190 KM, 2021

Jalu
Member
Posty: 153
Rejestracja: 22.06.2022, 09:34

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: Jalu » 24.11.2022, 07:30

Ja mam Arteona z czerwca 2022 i nie zauważyłem, by Lane Assist odbijał się jakoś chaotycznie :) od lewej do prawej. Jedzie środkiem również bez włączonego ACC i zawsze, gdy tylko nieco się zapomnę, ostrzega, bym jechał środkiem pasa ruchu. Trochę natomiast jest kombinacji przy drogach nieco podrzędnych, gdzie nie ma namalowanych na asfalcie linii i może się wydawać, że środek jest wówczas wyznaczany nieco mniej precyzyjnie. Jak wiadomo wystarczy wówczas zwolnić poniżej 55 km/h i system się dezaktywuje.

ODPOWIEDZ