Co po Arteonie w 2025

smvrf2
Junior Member
Posty: 32
Rejestracja: 28.06.2019, 00:27

Re: Co po Arteonie w 2025

Post autor: smvrf2 » 22.05.2023, 23:28

Lukado pisze:
21.05.2023, 16:19
smvrf2 pisze:
20.05.2023, 20:15
Ja zastanawiam się między Lexusem ES, a Porsche Macan. Jeździłem ES cały dzień. Naprawdę komfortowe autko i spalanie niskie. O Macanie nie wiem nic, poza tym ze mi się wizualnie podoba i ma ‚calkiem’ ciekawa cenę za 2.0 benzynę.
A jak w ES-ie skrzynia CVT? Jedzie to jakoś?
Zależy co masz teraz i czego wymagasz. Ja jeżdżę 2.0 benzyna 190 i nie odczuwałem braku mocy w nim. Spod świateł to rusza nawet lepiej niż arteon po WLTP. Później wiadomo, turbo robi robotę. Skrzynia cvt dla mnie super. Żadnych szarpnięć i moc od razu po wciśnięciu gazu bez czekania. Jak wyprzedzałem pierwszy raz, to mało co komuś w tyłek nie wjechałem, bo z przyzwyczajenia w arteonie wciskam gaz wcześniej. Radzę po prostu się takim przejechać i będziesz miał własne zdanie. Podstawowe audio lepsze od DYN audio i fajnie wyciszony. Ogólnie dobry wóz.

Lukado
Junior Member
Posty: 13
Rejestracja: 17.06.2022, 20:09

Re: Co po Arteonie w 2025

Post autor: Lukado » 15.06.2023, 14:40

Update: lista zawężona do 2 VAG-ów: albo Panamera 4S albo S8. W przyszłym tygodniu jazdy. Napisze w kolejny weekend jak to wypadło.
Arteon prawdopodobnie zostanie odkupiony prze dealera na zasadzie trade-in.

Macevp
Member
Posty: 119
Rejestracja: 28.02.2019, 21:15

Re: Co po Arteonie w 2025

Post autor: Macevp » 15.06.2023, 15:49

Czytałem tą wiadomość i postanowiłem wrócić na forum na chwile.
Przesiadłem się w 2021 do E klasy W213 po lifcie. Wersja 400d czyli 2.9 diesel 340PS 4matic.
Stuknąłem już prawie 50kkm i ja nie wiem co to samochód i problem. Spalanie absurdalnie niskie jak na taką moc, pojemność i masę auta (średnio 6.7/100). Potencjał do upgrade to 400km i 800Nm.
Dla A7 nie znajduje wytłumaczenia z ceną.
Gdybym dzisiaj miał wybrać sedana to znów E klasę (ale wykupuje na koniec roku tą z leasingu i oram nią do spodu).
Liftback: może panamera ale znajomy ma nówkę z salonu i ciagle stoi w serwisie.jest niezadowolony. Jak jedzie w trasę to bierze żony q8.

Teść jeździ Macanem i już zdążyła po gwarancji paść skrzynka rozdzielcza za 7k, problemy z elektroniką i ciagle coś(ostatnio sensor od lane assist) A jak kupował części to znaczek VW lub audi zabija (za 2x wyższa cenę). Auto ma 3 lata….

Art e on
Posting Freak
Posty: 836
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Co po Arteonie w 2025

Post autor: Art e on » 16.06.2023, 08:48

Lukado pisze:
15.06.2023, 14:40
Update: lista zawężona do 2 VAG-ów: albo Panamera 4S albo S8. W przyszłym tygodniu jazdy. Napisze w kolejny weekend jak to wypadło.
Arteon prawdopodobnie zostanie odkupiony prze dealera na zasadzie trade-in.
Bardzo fajne 2 wybory 😎 osobiście, zdecydowanie Panamera 😈
eRlinia 2.0 teesi + 20" 😈

Lukado
Junior Member
Posty: 13
Rejestracja: 17.06.2022, 20:09

Re: Co po Arteonie w 2025

Post autor: Lukado » 17.06.2023, 14:26

Macevp pisze:
15.06.2023, 15:49
Czytałem tą wiadomość i postanowiłem wrócić na forum na chwile.
Przesiadłem się w 2021 do E klasy W213 po lifcie. Wersja 400d czyli 2.9 diesel 340PS 4matic.
Stuknąłem już prawie 50kkm i ja nie wiem co to samochód i problem. Spalanie absurdalnie niskie jak na taką moc, pojemność i masę auta (średnio 6.7/100). Potencjał do upgrade to 400km i 800Nm.
Dla A7 nie znajduje wytłumaczenia z ceną.
Gdybym dzisiaj miał wybrać sedana to znów E klasę (ale wykupuje na koniec roku tą z leasingu i oram nią do spodu).
Liftback: może panamera ale znajomy ma nówkę z salonu i ciagle stoi w serwisie.jest niezadowolony. Jak jedzie w trasę to bierze żony q8.

Teść jeździ Macanem i już zdążyła po gwarancji paść skrzynka rozdzielcza za 7k, problemy z elektroniką i ciagle coś(ostatnio sensor od lane assist) A jak kupował części to znaczek VW lub audi zabija (za 2x wyższa cenę). Auto ma 3 lata….
Ha ha też miałem W213 tylko przed lift. Wersja 350d v6 2.9 280KM napęd na tył w Airmaticu. I jest to jedyny samochód który żałuje że sprzedałem. Jedyny minus tego auta to pomimo aktywnych konturowych siedzeń barki wystawały mi poza obrys. A tak to przez ponad 3 lata użytkowania to wymienili mi tylko moduł GPS (w lewymi lusterku) i co kilka miesięcy zewnętrzne konturowe światła powitalne - przepalały się na potęgę. Także gratuluje auta!

Wracając do meritum: zgadzam się co do A7, cena zakupu z sufitu a jakość taka sobie. Obecnie została już tylko S8, Panamera 4S ST bardzo fajna, 2.9 V6 świetnie brzmi i ten „tyłek” w ST bardzo bardzo jest w moim guście. Z drugiej strony w S8 dostaje więcej auta w aucie (kompletne wyposażenie z hamulcami ceramicznymi), auto to typowy cholernie szybki dupowóz z punktu A do B, niż wydawałoby się „usportowiona” Panamera - która tak naprawdę jest również połykaczem kilometrów na Autobahn-ie. S8 ma lepsza oferta finansowania (nie Polska) niż Panamera. Jedynie co mnie zastanawia to jakość części VAg-a i jak szybko coś się zepsuje :)

Macevp
Member
Posty: 119
Rejestracja: 28.02.2019, 21:15

Re: Co po Arteonie w 2025

Post autor: Macevp » 18.06.2023, 21:52

😁😁
Miło to przeczytać o E-klasie.
U mnie już siedzi R6 zamiast V6, ale również mam airmatic.
Jeździłem naprawdę wieloma samochodami, ale tego byłoby mi żal się pozbyć.
Z awarii: na gwarancji lusterko kierowcy wymieniono. Wycierała i strzępila się uszczelka przy składaniu lusterek i blokowała lusterko.

Gdybym dzisiaj wybierał to właśnie jeszcze raz E lub Panamerę (przy czym to już inna półka cenowa i eksploatacyjna).

mIQUEL
Member
Posty: 86
Rejestracja: 21.01.2019, 14:48

Re: Co po Arteonie w 2025

Post autor: mIQUEL » 08.07.2023, 13:54

U mnie po arteonie 2,0 190km wjechała BMW x5 40i
Na trasy lepszy był arteon, na codzień jednak moc i jakość wykonania, zawieszenie i napęd zdecydowanie x5

Miała być Q8 ale zdecydowałem ze diesla nie biorę (21% rabat) a na benzynę nie dawali rabatu
Porem zamówiłem BMW 540i w sedanie ale jednak zrezygnowałem ze względu na potrzebę posiadania klapy i dostępu do bagażnika. Jednak jeśli chodzi o jazdę bije na głowę i arteona o x5 z tym samym silnikiem… 🤷‍♂️

Jeśli chodzi o jakiś vag to przed arteone miałem vw passata cc 1,8 tsi od nowości w serwisie autoryzowanym robiony i od przebiegu Ok 120 tys zaczął brać olej. Przy przebiegu 170 tys się wqurwilem i kazałem zrobić próbę olejowa… wyszło ze na 1000 km pali 0,92 litra co centrala vw uznała za zgodne z norma która kończy się na 1l/1000km 🤯
Jedyny ukłon ze strony dealera to odkupienie ode mnie cc i rabat na arteona… użytkując arteona miałem inne przygody z jakością vag czyli pompa wody, hamulce tył wymieniane 5 razy itd ale oleju nie brał… aż do przebiegu Ok 120 tys kiedy to przeć sprzedażą ponownie do tego dealera musiałem dolać 1l oleju…

Później gdzieś napotkałem na filmiki o tym jak to vag montuje celowo za słabe pompy oleju aby silniki powolnie się zacierały z powodu zbyt małego ciśnienia oleju i braku prawidłowego smarowania całego układu…
Nigdy więcej VAG! 😎

Kameleon7
Member
Posty: 53
Rejestracja: 08.04.2023, 19:32

Re: Co po Arteonie w 2025

Post autor: Kameleon7 » 10.07.2023, 11:00

Tylko że problem zbyt małego ciśnienia oleju dotyczy 3.0 tdi montowanego w audi.

Marcusfff
Member
Posty: 150
Rejestracja: 24.01.2022, 23:02

Re: Co po Arteonie w 2025

Post autor: Marcusfff » 10.07.2023, 12:38

O problemie zacierania się silników benzynowych wspominał mi Gregor. Niskie ciśnienie oleju spowodowane jest niskimi obrotami, które to z kolei spowodowane są troską o żółwie morskie. Po chipie 2.0 TSI chodzi na bardziej "benzynowych" obrotach i nie zrzuca przy obciążeniu poniżej 1,5 krpm. Oczywiście, nie neguje to zdania, że zwiększenie wydajności pompy oleju też załatwiłoby sprawę.

Macevp
Member
Posty: 119
Rejestracja: 28.02.2019, 21:15

Re: Co po Arteonie w 2025

Post autor: Macevp » 25.07.2023, 08:25

mIQUEL pisze:
08.07.2023, 13:54
U mnie po arteonie 2,0 190km wjechała BMW x5 40i
Na trasy lepszy był arteon, na codzień jednak moc i jakość wykonania, zawieszenie i napęd zdecydowanie x5

Jeśli chodzi o jakiś vag to przed arteone miałem vw passata cc 1,8 tsi od nowości w serwisie autoryzowanym robiony i od przebiegu Ok 120 tys zaczął brać olej. Przy przebiegu 170 tys się wqurwilem i kazałem zrobić próbę olejowa… wyszło ze na 1000 km pali 0,92 litra co centrala vw uznała za zgodne z norma która kończy się na 1l/1000km 🤯
Widzę, że mieliśmy podobne doświadczenia. Też miałem CC 1.8TSI od nowości i zacząć brać olej przy przebiegu około 115kkm. Sprzedałem przy 135kkm. MIałem wymienianą 2x skrzynię biegów na gwarancji i raz sprzęgła przy 80kkm. Wszystko w ASO.
Ogólnie strasznie mi się to autko podobało i było mega wygodne, ale wady jakościowe go dyskwalifikowały. Arteon jako naturalny następca też mnie do pasji doprowadzał :)

Gdzieś X5 40i też było z tyłu głowy, niemniej jednak przeważyły względy ekonomiczne oraz kwestia tras. Podróżuję dużo i jednak dla mnie na trasy najwygodniejszy jest klasyczny sedan lub kombi (ewentualnie podniesione typu Allterrain albo CrossCountry).

ODPOWIEDZ