Strona 1 z 1
Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
: 05.12.2023, 17:06
autor: colednik
Witam Szanownych Kolegów,
Czy ktoś już miał poniższy przypadek, co to może oznaczać?
Re: Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
: 05.12.2023, 22:37
autor: Marcusfff
Błąd wyskoczył podczas jazdy i objawił się komunikatem usterki świateł? Ja mam tak czasami przy większych mrozach
Re: Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
: 06.12.2023, 07:00
autor: colednik
Marcusfff pisze: ↑05.12.2023, 22:37
Błąd wyskoczył podczas jazdy i objawił się komunikatem usterki świateł? Ja mam tak czasami przy większych mrozach
Dokładnie tak było. Też myślałem, to może przez mróz. Ale co będzie przy np -20 jak przy - 7 takie cuda się dzieją…
Re: Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
: 06.12.2023, 12:46
autor: Marcusfff
Może ktoś jeszcze się znajdzie, kto ma podobny problem. Co ciekawe, dzięki Panu, który nie rozróżnia kolorów świateł, mam drugi komplet reflektorów i problem nie został wyeliminowany. Zgaduję więc, że jest to dosyć powszechne.
Niestety, Artek nie ma najlepszych reflektorów w porównaniu z innymi w ogóle, a uchome światła to raczej martwa gałąź rozwoju. Nawet Passat i Superb mają normalne matrixy
Re: Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
: 12.11.2024, 14:12
autor: grzes_d7
U mnie pojawił się ten sam problem tylko przy temperaturze około 10 stopni na plus. Czy udało się komuś rozwiązać ten problem?
Re: Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
: 12.11.2024, 14:37
autor: Zbigniewa
grzes_d7 pisze: ↑12.11.2024, 14:12
U mnie pojawił się ten sam problem tylko przy temperaturze około 10 stopni na plus. Czy udało się komuś rozwiązać ten problem?
Podobna sytuacja spotkała znajomego. Facet podjechał do prywatnego warsztatu na badanie auta po trzech latach eksploatacji, w celu uzyskania potwierdzenia sprawności w dowodzie rejestracyjnym. Na miejscu diagnosta przystąpił do ustawiania świateł i dopiero po kilku tygodniach właściciel zorientował się, że nie działa DLA. Podczas wizyty w ASO stwierdzono zablokowanie silniczka sterującego światłami w wyniku wadliwej regulacji. Kosztowało to kilkaset złotych, a przecież badania okresowe w ASO są w takiej samej cenie jak w innych stacjach obsługi. Oczywiście, w Waszych przypadkach przyczyna może być zupełnie inna.
Re: Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
: 16.11.2024, 18:25
autor: grabson7
[/quote]
Podobna sytuacja spotkała znajomego. Facet podjechał do prywatnego warsztatu na badanie auta po trzech latach eksploatacji, w celu uzyskania potwierdzenia sprawności w dowodzie rejestracyjnym. Na miejscu diagnosta przystąpił do ustawiania świateł i dopiero po kilku tygodniach właściciel zorientował się, że nie działa DLA. Podczas wizyty w ASO stwierdzono zablokowanie silniczka sterującego światłami w wyniku wadliwej regulacji. Kosztowało to kilkaset złotych, a przecież badania okresowe w ASO są w takiej samej cenie jak w innych stacjach obsługi. Oczywiście, w Waszych przypadkach przyczyna może być zupełnie inna.
[/quote]
I wcale się nie dziwię. Regulacja mechaniczna (śrubami nastawczymi) powinna być robiona dopiero po wprowadzeniu reflektorów komputerem w nastawy podstawowe. Dopiero potem regulacja mechaniczna. Po regulacji mechanicznej system zapamiętuje ustawienia i wszystko powinno działać jak należy. Niestety stacje diagnostyczne w praktycznie nie posiadają takich urządzeń (bo są drogie) mimo, iż większość nowych samochodów posiada już reflektory led z dynamiczną regulacją oświetlenia (np matrix led, czy przysłony jak w Arteonie). Sam musiałem regulować swoje reflektory w ASO, bo "wycinały" mi wiązkę światła nie bezpośrednio przed samochodem poprzedzającym, a za bardzo w prawo (na pobocze). Poniżej macie link jak to powinno wyglądać.
https://www.youtube.com/watch?v=HONOnn_PIjA