Strona 1 z 1
Działanie ESP
: 24.04.2018, 09:05
autor: barszcz2
Cześć,
Ostatnio zauważyłem "dziwne" działanie ESP. Po utracie przyczepności słyszę głośne uderzenia przy przednich kołach. W tym samym czasie miga kontrolka esp. Kiedyś w trakcie wyprzedzania usłyszałem dwa głośne uderzenia, były tak donośne, że przechodnie w okolicy obracali głowę, żeby zobaczyć co tak jeb****. Nie miałem pojęcia co było przyczyną więc zignorowałem temat. Wczoraj na mokrej drodze znowu to samo: 2 do 3 głośnych uderzeń jakby zawieszenie z impetem dobiło do oporu i kontrolka esp. Czy u was też tak to działa?
Re: Działanie ESP
: 24.04.2018, 10:26
autor: pablo_bios
Mi jeszcze kontrolka ani razu się nie zapaliła, a już na pewno nic nie stukało. Kilka razy samochód docisnąłem na wyjściu z zakrętu na niezbyt przyjaznym podłożu, ale ładnie sobie poradził, bez żadnej dyskoteki na zegarach.
Re: Działanie ESP
: 24.04.2018, 10:46
autor: ksibart
Ośka vs 4 buty to nie ma co porównywać z ESP
Nie znam profesjonalnej nazwy ale jest takie zjawisko przy buksowaniu koła na mokrym - hopping - czy coś takiego. Polega na tym że koło się telepie góra dół przy mocnym starcie.
Re: Działanie ESP
: 24.04.2018, 12:06
autor: Eldar
Wheel hop
W skrócie za dużo mocy na możliwości opon i zawieszenia
Re: Działanie ESP
: 24.04.2018, 14:48
autor: pablo_bios
Eldar pisze: ↑24.04.2018, 12:06
Wheel hop
W skrócie za dużo mocy na możliwości opon i zawieszenia
Dokładnie to
W poprzednim Leonie FR mi się zdarzało
Re: Działanie ESP
: 24.04.2018, 15:03
autor: barszcz2
Dzięki, na yt zobaczyłem parę przykładów. Generalnie koło skacze ale nie słychać jakiś wielkich trzasków. Ja słyszę huk zbliżony do najechania na ostry próg zwalniający z ogromną prędkością na oponie o profilu 30. Za pierwszym razem myślałem, że złamał się wahacz lub kolumna. Zamocuje kamerkę przy błotniku i zweryfikuje czy to w związku z wheel hop.
Re: Działanie ESP
: 24.04.2018, 15:37
autor: k1coR
Na bank wheel hop, przy mocnym bucie na mokrym, mam to samo. Może nie jest to odgłos złamania wahacza czy kolumny ale czuć że koło walczy jak może z przyczepnością i podskakuje,jest to normalne zjawisko mocnych przednionapędówek. Wyłącz ESP i zobacz co się stanie na pełnym bucie na mokrym, będzie tracił przyczepność nawet na 3 biegu.