Strona 1 z 2
Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?
: 13.03.2024, 18:03
autor: Arty
Cześć,
czy silnik 2.0 TSI 190 KM jest na pasku czy na łańcuchu?
Jak z jego niezawodnością? Jakie typowe problemy ma ten silnik?
Dzięki!
Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?
: 13.03.2024, 22:17
autor: smvrf2
Ten silnik nie ma jakiś bolączek i jest na łańcuchu. Moim przejechałem już 155tys i nie ma żadnych problemów. Niektórym oleju ubywa niektórym nie. Myślę że kupując nowego nie ma się czym przejmować. Jeśli używkę z olejem wymienianym co 30tys pewnie też nie, ale trzeba mieć świadomość ewentualnego poboru. U mnie od wymiany do wymiany(10-15tys) ubywa moze 3/5 skali na bagnecie, ale nigdy nie dolewałem.
Podsumowując, (śledzę to forum od 2019) nie było jakiś częstych przypadków, żeby te silniki padały. Mało kto się skarży. Skarżyć się można na jakość materiałów, ale to nie ten wątek. Spalanie bardzo niskie, elastyczność też fajna.
Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?
: 13.03.2024, 22:31
autor: Arty
To wreszcie jakiś optymistyczny wpis, bo naczytałem się sporo o awariach w silnikach VW ostatnie dwa dni.
Ja ten silnik w innych wersjach mocy przerabiałem m.in. w Tarraco, Kodiaqu i Atece. Fajna jednostka, ale jak się kupuje prywatnie auto to już warto zapytać o niezawodność
Dzięki za odpowiedź... Bałem się, że forum zdechło / porzucone - bo dyskusji jest tu mało.
Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?
: 13.03.2024, 22:58
autor: smvrf2
Pewnie większość ludzi tworzących to forum już zmieniło auta, stąd taka mała aktywność tutaj:) pamiętaj tylko wymieniać sobie filtr powietrza częściej niż przewiduje aso - co 90tys
Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?
: 14.03.2024, 09:03
autor: k1coR
2.0 TSI obecnie jest jednym z najmniej awaryjnych silników w VAG, ten silnik to stara konstrukcja poprawiona sto razy. Nie pamiętam przypadku z forum żeby komuś padł. Bardzo ekonomiczna i dynamiczna jednostka, dodatkowo rozrząd na łańcuchu.
Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?
: 14.03.2024, 13:01
autor: Arty
Nie wiem czy zawsze rozrząd na łańcuchu jest dobrym rozwiązaniem, bo w silnikach 1.4 TSI z 2008 / 2009 zastosowano łańcuch i to była chyba największa wpadka VW w ostatnich 20 latach (miałem Golfa VI kupionego, nowego w 2009 roku ). Niby sporo firm używa łańcuch, m.in. Mercedes, ale nie wiem jak to się ma to niezawodności i trwałości silników (?).
Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?
: 20.03.2024, 10:52
autor: Sarkastik
Mam 190 TSi od 2019 roku,przejechane ponad 120.000 km, żadnych problemów z silnikiem. Jak koledzy wcześniej napisali, bardzo udany silnik, elastyczny z niezłą dynamiką i z niskim spalaniem.
Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?
: 25.03.2024, 13:33
autor: awprawo
To ja mam jeszcze pytanie - czy wersja DNNA (mam taka z 2022) posiada również wtryskiwacze w kolektorze dolotowym? Słyszałem że pierwotnie tam były (łącznie 8 wtryskiwaczy) potem je "podobno" usuneli...?
Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?
: 29.07.2024, 11:42
autor: mariuszby
Od 2019r w Arteonie jest montowany nowy silnik 2.0 TSI EA888 Gen.3B .
Seria EA888 gen3b obejmuje: CZPA, CZPB, DKZA, CVKB, CYRB, CYRC.
Poniżej link do artykułu o tym silniku.
https://autoblog.spidersweb.pl/jak-to-d ... a888-gen3b
Re: Silnik 2.0 TSI 190 KM - typowe problemy, awarie?
: 29.07.2024, 17:30
autor: Art e on
Bzdura jakich mało... 2.0 TSI EA888 gen.3B jest od początku produkcji Arteona, mam końcówkę 2017 i silnik CZPA.