Wypalanie DPFa
: 19.03.2024, 08:46
Mam takie przemyślenia i w związku z tym pytanie:
Zakładając, że nie wymuszamy specjalnie wypalania filtra DPF załączanie wypalania odbywa się w zależności od jazdy coś koło 300-500 km (to mniej ważne)... W związku z tym, że nie mamy możliwości za każdym razem jechać ponad 60km/h ze stałą prędkością i przy obrotach ponad 2500 obr/min. nasuwa się pytanie co jest ważniejsze przy wypalaniu - wyższe obroty, wyższa prędkość czy stałość ruchu?
Dzisiaj miałem taką sytuację, że jadąc równą prędkością ok. 30 km/h zaczęła mi się procedura wypalania i wrzuciłem niższy bieg by obroty podskoczyły troszkę i jechałem tak ok. 6 min. Wypalanie się zakończyło i wszystko jest ok ale naszły mnie przemyślenia i otwieram dyskusję jakie macie przemyślenia i doświadczenia w tym temacie?
Zakładając, że nie wymuszamy specjalnie wypalania filtra DPF załączanie wypalania odbywa się w zależności od jazdy coś koło 300-500 km (to mniej ważne)... W związku z tym, że nie mamy możliwości za każdym razem jechać ponad 60km/h ze stałą prędkością i przy obrotach ponad 2500 obr/min. nasuwa się pytanie co jest ważniejsze przy wypalaniu - wyższe obroty, wyższa prędkość czy stałość ruchu?
Dzisiaj miałem taką sytuację, że jadąc równą prędkością ok. 30 km/h zaczęła mi się procedura wypalania i wrzuciłem niższy bieg by obroty podskoczyły troszkę i jechałem tak ok. 6 min. Wypalanie się zakończyło i wszystko jest ok ale naszły mnie przemyślenia i otwieram dyskusję jakie macie przemyślenia i doświadczenia w tym temacie?