Arteon - hamulce

Art e on
Posting Freak
Posty: 843
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Art e on » 15.09.2019, 15:35

Na dzien dobry wystarczy zeby bylo lepiej. Pozniej albo skonczy sie leasing i wezmie sie cos innego albo zrobi sie jakis swap z np. RS czy czegos podobnego. Narazie vw ma pole do popisu z tylem :@
eRlinia 2.0 teesi + 20" 😈

Noetra
Senior Member
Posty: 298
Rejestracja: 09.10.2018, 10:00

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Noetra » 16.09.2019, 11:57

radzio_007 pisze:
15.09.2019, 09:31
A ja mam wyj...ne na VW i założyłem coś takiego 😉👍
Opisz swoje wrażenia po założeniu tego swapa ? Jakie było Twoje pierwsze wrażenie w porówaniu do serii ?

Awatar użytkownika
Blazio1946
Posting Freak
Posty: 1095
Rejestracja: 14.09.2017, 15:53

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Blazio1946 » 16.09.2019, 18:47

radzio_007 pisze:
15.09.2019, 09:31
A ja mam wyj...ne na VW i założyłem coś takiego 😉👍
To są tarcze i zaciski od golfa R?
Napisz producenta i nr.
Arteon R-line 190 TSI

Art e on
Posting Freak
Posty: 843
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Art e on » 16.09.2019, 19:22

Pytalem na priv, sa od panamery.
eRlinia 2.0 teesi + 20" 😈

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Rkarcz » 16.09.2019, 21:01

Hebel 340/310 mm spokojnie daje radę nawet przy jeździe zbliżonej do torowej na alpejskich serpentynach. Nic więcej nie potrzeba bo opona to marne 245 mm. Jak komuś słabo hamuje taki hebel to większy nic nie da i może tylko pogorszyć sprawę. ABS będzie napierdalał jak głupi i droga hamowania się wydłuży. Odradzam nawiercane tarcze. Raz że pękają a dwa, że nawierty to realnie mniejsza powierzchnia robocza i "sportowy" pic na wodę. Tylko gładka albo jak ktoś zapierdala nacinane (wyją lub wibrują ale dają radę). A jakieś BBKity i wielotłoczki są zbędne bo Arteon to taczka a nie sportowa fura. Choć ma drogę hamowania ok. 34m ze 100km/h. To mega wynik w tej klasie. Kolejna sprawa to duża ciężka tarcza znacząco zmniejsza osiągi. W poprzednim samochodzie zmiana z 330 na 355 mm spowodowała wzrost 0-100 km/h z 8 na 9 a maksymalną prędkość z 220 na 210. Takie są fakty. Dlatego dla mnie heble jak kolegi to przerost formy nad treścią i zbędne koszty nie dające żadnej korzyści poza owszem pojemnością cieplną ale i 340 spokojnie sobie dają radę przy prędkościach 200+.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

Art e on
Posting Freak
Posty: 843
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Art e on » 16.09.2019, 21:49

3,2,1... gownoburza mundrosci nadciaga :D :D :D
eRlinia 2.0 teesi + 20" 😈

Awatar użytkownika
radzio_007
Junior Member
Posty: 46
Rejestracja: 10.06.2019, 11:17

Re: Arteon - hamulce

Post autor: radzio_007 » 17.09.2019, 17:37

Rkarcz pisze:
16.09.2019, 21:01
Hebel 340/310 mm spokojnie daje radę nawet przy jeździe zbliżonej do torowej na alpejskich serpentynach. Nic więcej nie potrzeba bo opona to marne 245 mm. Jak komuś słabo hamuje taki hebel to większy nic nie da i może tylko pogorszyć sprawę. ABS będzie napierdalał jak głupi i droga hamowania się wydłuży. Odradzam nawiercane tarcze. Raz że pękają a dwa, że nawierty to realnie mniejsza powierzchnia robocza i "sportowy" pic na wodę. Tylko gładka albo jak ktoś zapierdala nacinane (wyją lub wibrują ale dają radę). A jakieś BBKity i wielotłoczki są zbędne bo Arteon to taczka a nie sportowa fura. Choć ma drogę hamowania ok. 34m ze 100km/h. To mega wynik w tej klasie. Kolejna sprawa to duża ciężka tarcza znacząco zmniejsza osiągi. W poprzednim samochodzie zmiana z 330 na 355 mm spowodowała wzrost 0-100 km/h z 8 na 9 a maksymalną prędkość z 220 na 210. Takie są fakty. Dlatego dla mnie heble jak kolegi to przerost formy nad treścią i zbędne koszty nie dające żadnej korzyści poza owszem pojemnością cieplną ale i 340 spokojnie sobie dają radę przy prędkościach 200+.
Kolego czytając Twoje wypociny w sprawie hamulcy to sądzę że nigdy nie jeździłes sportowym autem z prawdziwymi hamulcami. U mnie wszystko działa elegancko żaden ABS ,,nie napierdala" a Front Assist hamuje tylko skuteczniej. A hamulce pochodzą nie z byle czego tylko z Panamery Turbo a te autko jest dużo cięższe od Arteona więc siłą rzeczy musi to hamować lepiej (tarcza 375mm) 😉
VW Arteon Rline 2.0 TSI 350 KM 4MOTION Oryx White

Awatar użytkownika
radzio_007
Junior Member
Posty: 46
Rejestracja: 10.06.2019, 11:17

Re: Arteon - hamulce

Post autor: radzio_007 » 17.09.2019, 17:47

Blazio1946 pisze:
16.09.2019, 18:47
radzio_007 pisze:
15.09.2019, 09:31
A ja mam wyj...ne na VW i założyłem coś takiego 😉👍
To są tarcze i zaciski od golfa R?
Napisz producenta i nr.
Mam Golfa R-kę i tam są te same hamulce 340/310mm i tam jeszcze dawały radę, bo Golf jest lżejszy od Artka o 250 kg, więc jak kolega pisze że te hamulce w Artku dają radę na serpentynach alpejskich to chyba jezdzi 50 km/h i hamuje biegami 😉
VW Arteon Rline 2.0 TSI 350 KM 4MOTION Oryx White

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Rkarcz » 17.09.2019, 18:16

Błaźnie doczytałem do wypociny. Zakładam, że mając "małego" trzeba założyć sobie coś dużego. Masz hamulce. Załóż jeszcze spadochron. Będzie komplet do poskramiania głupoty. Bo pojęcie o hamulcach masz jak widać "wielkie" jak zaciski z Panamery, turbo oczywiście. Bo już sportowe tarcze "nawiercane" masz. Bez odbioru.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

Awatar użytkownika
ksibart
Senior Member
Posty: 376
Rejestracja: 01.10.2017, 22:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Arteon - hamulce

Post autor: ksibart » 17.09.2019, 18:44

Panowie. Ochłońcie troche, w szczególności kolega @Rkacz
VW Arteon R-Line 2.0 TSI 190

ODPOWIEDZ