Cześć.
Posiadam ARTEONA FL z silnikiem DTUA 200km z 4motion.
Powiedziałbym, że silnik na wolnych obrotach nie pracuje tragicznie, ale chciałbym aby pracował lepiej, ponieważ uważam, że ma delikatne drgania, które znikają do zera, gdy jeden z EGR przestaje działać - sprawdzam to w aplikacji na androida - EGR ten jest opisany jako A, podejrzewam że jest to EGR wysokociśnieniowy (ten przy kolektorze ssącym). Gdy ten EGR pracuje silnik ma delikatne drgania (czuje je na kierownicy) i wtedy w kolektorze ssącym pojęcia się podciśnienie (ciśnienie niższe niż atmosferyczne sprawdzane na wyłączonym silniku).
I tu pytanie czy takie podciśnienie w TDI jest normalne czy raczej nie, a nie mam innego auta na porównanie. To podciśnienie to około 100mbar. Czyli np. wartość na wyłączonym jest 950mbar zaś gdy silnik pracuje spada do 850mbar. Sugerowało by to, że silnik oprócz egr jeszcze pomaga sobie przepustnicą w celu zmniejszenia przepływu powietrza rejestrowanego przez MAF.