Re: Sprawy olejowe
: 21.08.2020, 18:15
Podając linki pokazuję skalę problemu. Jest tam także odnośnik do obecnej sytuacji (BDO obowiązuje warsztaty od stycznia 2019, w 2020 BDO weszło po prostu w warstwę IT). W świetle artykułów można przyjąć, że co 7 warsztat chętnie przyjmie olej zużyty na własne cele, a reszta chętnie go przekaże (choćby częściowo) tamtym. Motywacja jest oczywista. Wystaw sobie zużyty olej (tak ze 100L) na olx.pl (za darmo) i zobacz co się stanie. Naucz się proszę, że Polak jest zdolniejszy niż przeszłe, obecne i przyszłe przepisy, które w polskich warunkach są skuteczne przede wszystkim na papierze. Od 20 lat współprowadzę biznes i przed BDO istniały rejestry, do których należało się zgłaszać w zależności od ilości wprowadzanych odpadów (od 2001r jest obowiązek prowadzenia tego na piśmie). Kto to robił? Kto wie (i przyzna się, że nie wie), że powszechnym obowiązkiem jest w firmie zgłoszenie do rejestrów samochodów firmowych o ile w wyniku specjalnego wyliczenia przekroczymy współczynnik odpowiadający za stopień zanieczyszczenia powietrza (wiążą się z tym opłaty oczywiście)? BDO jest następnym urzędniczym stworem do karania. Zero edukacji, zero wychowania tylko bacik. Na bacik odpowiedź zawsze była jedna w tym narodzie... Nie wygłupiaj się z podobnymi nadziejami, że coś się diametralnie zmieni przez BDO. Kilku się przestraszy, reszta będzie działać jak działała.Noetra pisze: ↑21.08.2020, 08:06
Oczywiście, że takie przypadki to po pierwsze domena nielegalnych warsztatów w stodołach a po drugie rozumiem, że podając stare sensacyjne linki kolega nie wie kiedy weszła w życie nowela ustawy nakładająca na warsztaty obowiązek rozliczania się z odpadów? No to podpowiem - w tym roku.