Strona 24 z 28

Re: Sprawy olejowe

: 08.08.2021, 00:17
autor: vagart
Jedź do Centrum, tam bez problemu.

Re: Sprawy olejowe

: 27.08.2021, 10:41
autor: k1coR
buzz pisze:
07.08.2021, 15:00
FYI, ASO VW Motorpol Wrocław - brak możliwości przyjechania z własnym olejem. Serwis odmawia wykonania usługi.
Motorpol to jedne wielkie g... przy myciu auta wszystkie chromy mam w kropki od złej chemii, palą głupa że to nie ich wina...Nie polecam.

Re: Sprawy olejowe

: 09.09.2021, 13:02
autor: k1coR
Panowie jeździ ktoś na Millers Oils XF LONGLIFE c3 ?
Zastanawiam się czy zalać go czy Motul xclean+ 5w30 norma VW 507.

Re: Sprawy olejowe

: 09.09.2021, 15:08
autor: MaciekFLEX
k1coR pisze:
09.09.2021, 13:02
Panowie jeździ ktoś na Millers Oils XF LONGLIFE c3 ?
Zastanawiam się czy zalać go czy Motul xclean+ 5w30 norma VW 507.
Teraz mam zalanego XF z normą 507, ostatnio miałem Millersa EE z jakimiś nano, kiedyś miałem Motula Specyfika i tego Xclean - zmieniam po 15 tys. km. Wszystkie te oleje są bardzo podobne jeżeli chodzi o temperaturę pracy silnika. Na autostradzie w tdi raczej nie dochodzą do 110'C, czego nie można napisać o oryginalnym Castrolu. Klekocze tak samo brzydko na wszystkich olejach ;). Wg mnie jedna cholera... ważne, aby wymieniać co 15 tys.

Re: Sprawy olejowe

: 13.09.2021, 19:19
autor: nnz71wro
Ja też mam Millersa tego z nano coś tam (rzekomo najlepsze co mogę zalac, a przy okazji najdroższe...). Staram się wymieniać co 15 tys. Różnicę pomiędzy Castrolem który lali mi na wymaganych przeglądach na pewno czuje na ogromny plus względem Millersa (na nim. lepiej sie uruchamia, chodzi, mniej spala, samochód jakby spokojniejszy), a olej na Millersa wymieniam od samego początku po zakupie gdy znajomy siedzący w olejach samodowych polecił mi właśnie Millersa; że najlepszy etc. Akurat to ten z takich ziomów którym wierzę i ufam w to co mówią, raczej nie powiedziałby farmazonu żeby zarobić kilka groszy więcej). Zawsze po 15-20 tys. zlecałem wymianę, a jak był okresowy to po 5 tys i tak zmieniałem na M. Może to jakaś moja fanaberia i przesada ale wierzę, że mój samochód mi się dzięki temu odwdzięczy dłuższym użytkowaniem. A że względu na inne inwestycje tym razem nie przewiduje wymiany auta przez najbliższe 5-6 lat. Obok tego był jeszcze Ravenol, ale tutaj odlecieli z cenami. Jest jeszcze jakiś Japoński, mało znany, a podobno bardzo dobry. Oczywiście oprócz tego znane wszędzie i lubiane (oraz potencjalnie przepłacone, ale uważane za porządne i pewnie takie są bo to półka wyższa) Motule i Liqui Molly. Podobno jednak te przeze mnie wyżej wymienione są mimo wszystko lepsze. Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia.

Re: Sprawy olejowe

: 14.09.2021, 12:52
autor: k1coR
Castrol to gówno żre go na potęgę, ASO mówi że to normalne może nawet wpieprzyć 1l na 1,5 tyś km co jest jakieś p.....Ogólnie interwał wg wskazań co ok 20-25 tyś.km to dno, zalecam zmieniać max co 15 tyś. km. U mnie dolewka 2x1l przez 18 tyś km. Dzięki za podpowiedzi zaleje na pewno Millersa lub Motula tym razem.

Re: Sprawy olejowe

: 14.09.2021, 13:08
autor: alcalu
k1coR pisze:
14.09.2021, 12:52
U mnie dolewka 2x1l przez 18 tyś km. Dzięki za podpowiedzi zaleje na pewno Millersa lub Motula tym razem.
Motul 0w20 zużycie może maksymalnie 0.5l / 15tyś km. Na tyle małe, że tego nie śledzę.

Re: Sprawy olejowe

: 15.09.2021, 08:00
autor: mmks423
Fusch 5w30 bez dolewek. Teraz będzie Mannol 5w30 energy combi LL.

Re: Sprawy olejowe

: 17.09.2021, 10:58
autor: bercikson
Dla silnika 2.0 TSI 190HP polecam Ravenol VSE SAE 0W-20 USVO

Poniżej link do sprawdzonego źródła, z którego kupuję:
https://allegro.pl/oferta/ravenol-vse-0 ... 0611471649

Re: Sprawy olejowe

: 17.09.2021, 12:44
autor: alcalu
bercikson pisze:
17.09.2021, 10:58
Dla silnika 2.0 TSI 190HP polecam Ravenol VSE SAE 0W-20 USVO
Ostrożnie z przyznawaniem się do 0w20, bo zaraz wjadą jego przeciwnicy, antyszczepionkowcy i wyznawcy latającego potwora spaghetthi.