Re: Sprawy olejowe
: 31.10.2023, 16:15
Mamy jakiegoś sprawdzonego forumowego sprzedawcę z `Ravenol VSW 0W-30` ?
Dokładnie tak. Lejemy olej taki jak jest podany przez producenta. Ostatnio było to fajnie wytłumaczone dlaczego np stosować olej 0w20 a nie inny. Chodzi tutaj o czas dotarcia do wszystkich miejsc podczas rozruchu silnika. Im gęstszy olej tym ten czas jest dłuższy. I jeżeli taki znawca zaleje olej gęsty to spowoduje to szybsze wycieranie sie niektórych części. A co jak przyjdzie zima i dplalamy zimny silnik plus do tego start stop.
No mamy znawce, docenta z politechniki zapewnie, adiunkta z mechaniki plynów...Kameleon7 pisze: ↑31.10.2023, 17:22Dokładnie tak. Lejemy olej taki jak jest podany przez producenta. Ostatnio było to fajnie wytłumaczone dlaczego np stosować olej 0w20 a nie inny. Chodzi tutaj o czas dotarcia do wszystkich miejsc podczas rozruchu silnika. Im gęstszy olej tym ten czas jest dłuższy. I jeżeli taki znawca zaleje olej gęsty to spowoduje to szybsze wycieranie sie niektórych części. A co jak przyjdzie zima i dplalamy zimny silnik plus do tego start stop.
Spadaj bucu na drzewo banany prostowaćArt e on pisze: ↑31.10.2023, 23:53No mamy znawce, docenta z politechniki zapewnie, adiunkta z mechaniki plynów...Kameleon7 pisze: ↑31.10.2023, 17:22Dokładnie tak. Lejemy olej taki jak jest podany przez producenta. Ostatnio było to fajnie wytłumaczone dlaczego np stosować olej 0w20 a nie inny. Chodzi tutaj o czas dotarcia do wszystkich miejsc podczas rozruchu silnika. Im gęstszy olej tym ten czas jest dłuższy. I jeżeli taki znawca zaleje olej gęsty to spowoduje to szybsze wycieranie sie niektórych części. A co jak przyjdzie zima i dplalamy zimny silnik plus do tego start stop.
To wyjaśnij proszę na konkretnych przykładach, z pomiarami oczywiście swoje tezy. Bo jako głoszący je, jesteś zobowiązany do obrony swojego hmmm "wykładu". Więc czekamy z niecierpliwością na obronę Twojej "pracy"
Taką właśnie tezę słyszałem ostatnio w programie Adama Klimka "Naprawy nie do naprawy"
Pytałem qkurat kolegę Art e ona. Bo fakt, że bardziej lepka ciecz dłużej napełnia układ jest naukowym faktem i nie wiadomo co chciał przekazać konkretnego w swoim wpisie.Kameleon7 pisze: ↑01.11.2023, 20:48Taką właśnie tezę słyszałem ostatnio w programie Adama Klimka "Naprawy nie do naprawy"
Tak dokładnie. Gęstszy olej przy każdym uruchomieniu zimnego silnika potrzebuje więcej czasu na dotarcie co powoduje że niektóre części przez parę obrotów silnika są niesmarowane.
Ja spotkałem sie z sytuacją gdzie za gęsty olej powodował przy rozruchu nie napięty rozrząd co powodowało stuki. Po prostu olej zanim dopłynąl do napinacza powodował luzny łańcuch.Marcusfff pisze: ↑02.11.2023, 12:23Pytałem qkurat kolegę Art e ona. Bo fakt, że bardziej lepka ciecz dłużej napełnia układ jest naukowym faktem i nie wiadomo co chciał przekazać konkretnego w swoim wpisie.Kameleon7 pisze: ↑01.11.2023, 20:48Taką właśnie tezę słyszałem ostatnio w programie Adama Klimka "Naprawy nie do naprawy"
Tak dokładnie. Gęstszy olej przy każdym uruchomieniu zimnego silnika potrzebuje więcej czasu na dotarcie co powoduje że niektóre części przez parę obrotów silnika są niesmarowane.
Po prostu nie wiem, czy w warunkach normalnej eksploatacji ma to faktyczne znaczenie zwłaszcza przy olejach 0W-5W. Trzeba by znać przynajmniej charakterystykę pompy, pojemność układu smarowania oraz jego dokładny projekt. Wtedy możnaby to policzyć.
Druga sprawa, że bardziej lepki olej wolniej spływa a więc dłużej zabezpiecza np. łożyska cierne.
Kilka słów wyjaśnienia dla ludzi normalnych - nie toleruje chamstwa i każdy pajac będzie traktowany tak samo, za dużo takich idiotów mamy pośród nas i za bardzo się rozpanoszyli czując się bezkarnymi, więc pora na eliminacje takich gownojadow.Kameleon7 pisze: ↑01.11.2023, 20:46Spadaj bucu na drzewo banany prostowaćArt e on pisze: ↑31.10.2023, 23:53No mamy znawce, docenta z politechniki zapewnie, adiunkta z mechaniki plynów...Kameleon7 pisze: ↑31.10.2023, 17:22Dokładnie tak. Lejemy olej taki jak jest podany przez producenta. Ostatnio było to fajnie wytłumaczone dlaczego np stosować olej 0w20 a nie inny. Chodzi tutaj o czas dotarcia do wszystkich miejsc podczas rozruchu silnika. Im gęstszy olej tym ten czas jest dłuższy. I jeżeli taki znawca zaleje olej gęsty to spowoduje to szybsze wycieranie sie niektórych części. A co jak przyjdzie zima i dplalamy zimny silnik plus do tego start stop.
To wyjaśnij proszę na konkretnych przykładach, z pomiarami oczywiście swoje tezy. Bo jako głoszący je, jesteś zobowiązany do obrony swojego hmmm "wykładu". Więc czekamy z niecierpliwością na obronę Twojej "pracy"