Re: Sprawy olejowe
: 18.03.2019, 09:41
Ok. Tylko korek i filtr. Resztę to doliczyli jakiś zmywacz 0.5 l i kosmiczną cenę za 5.7 l oleju. Gdzieś widziałem w necie komplet; korek spustowy + końcówka do odkręcania.
Hmm. Co masz na myśli pisząc o spalinach? Przecież to są nowe samochody. Jak coś będzie nie tak walnie błędem z drugiej sondy za katem. Jeżeli chcesz być pewnym na 100% zostaw to serwisowi. I jeden i drugi to pełny syntetyk. Tylko że oba różnią się znacząco lepkością w różnych temperaturach. Jak pałujesz auto, robisz długie trasy bez przystanków, wakacje na południu gdzie dobrze rozgrzeje się samochód. to najlepszy będzie ten wyższy numer. W sportach motorowych stosuje się nawet wartości 50 i 60. A jeżeli jazda "kapeluszowa" to ten niższy będzie też ok. Ale trzeba pamiętać że jak by coś nie daj boże ,stało się po twojej wymianie,to czy na pewno serwisant uzna olej 0w20 za właściwy. Zagłębiając temat to zalecany zakres pracy tego oleju, to jakieś -30 / +15. Tak że nie dziwię się że np. serwis leje taki w okresie jesień/zima. Ja wymieniałem w lutym na serwisie przy 6 tyś. i wlali 5w30 LLSalvatore pisze: ↑18.03.2019, 12:50A ja dalej nie wiem jaki wlać, 0w20 czy 5w30 Mogliby jednoznacznie napisać w instrukcji, a nie...
Czy są jakieś minusy wlania 5w30, poza gorszymi spalinami? Czy np. nie będzie za grubego do tego silnika filmu olejowego w zimie?
Wiem, gadam jak potłuczony, no ale nie mogę się zdecydować