Silnik 190km - TDI i TSI

Awatar użytkownika
mazbest
Junior Member
Posty: 48
Rejestracja: 06.07.2018, 08:55

Silnik 190km - TDI i TSI

Post autor: mazbest » 06.08.2018, 12:52

Witam, zauważyłem ze większość osób wybiera silnik 190km TSI, czy Ktoś ma u siebie silnik 190km w TDI?
Zamówiłem do firmy 2 sztuki 190km TDI z 4motion, TDI wybrałem ze względu na roczne przebiegi w granicach 40-50 tyś km.
Samochody zmieniam średnio co 2-3 lata, z TDI nie miałem praktycznie nigdy problemów, Superby z 1.8 TSI stały praktycznie cały czas na serwisie.

Muszę domówić jeszcze dwa samochody, zastanawiam się nad kolejnymi arteonami i mam zagwozdkę - znowu TDI czy może iść w stronę TSI ?
Napiszcie proszę jakie wg. was są wady oraz zalety 2.0 TDI oraz 2.0 TSI w wersji 190km.
VOLKSWAGEN (3H) ARTEON R-Line 2.0 TDI SCR 140kW/190KM DSG 7-G (3H748Z) Biały "Oryx"

Awatar użytkownika
ksibart
Senior Member
Posty: 376
Rejestracja: 01.10.2017, 22:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik 190km - TDI i TSI

Post autor: ksibart » 06.08.2018, 13:59

Cóż, 1.8 TSI nie ma co porównywać bo były porażką. Jeżeli przebiegi duże to raczej oczywistym jest wybór TDI, osobiście nie robię dużych przebiegów a jestem zwolennikiem benzyny z natury więc u mnie 190 TSI.

W benzynie 190km nie masz 4 motion i to może mieć duże znaczenie w wyborze, inaczej Ci chyba nie doradzimy :)

PS: Te najnowsze 2.0 TSI w Arteonach mają oznaczenie EA888 gen 3b, można troszkę poczytać o tym silniku.
http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=1835.0
VW Arteon R-Line 2.0 TSI 190

janusztaki
Junior Member
Posty: 31
Rejestracja: 18.05.2018, 15:50

Re: Silnik 190km - TDI i TSI

Post autor: janusztaki » 06.08.2018, 15:34

Na PLUS TSI 190km:
- aksamit pracy, cisza na niskich obrotach i całkiem przyjemny dźwięk po wdepnięciu.
- przy umiejętnej jeździe (umiejętna nie oznacza mułowata) spala mi powtarzalne 6-8 litrów także nie ma przepaści do diesla, przeanalizuj to z ceną zakupu.

Na MINUS:
- jak zaczniesz korzystać z dobroci obrotów tego silnika to zapomnij o 8 litrach/100, w TDI choćbym się starał to nie dotarłem nigdy do 7
- mnie osobiście denerwuje to, że DSG przy mocniejszym wciśnięciu zrzuca nisko bieg czego robić nie musi, chciałbym skorzystać z wysokiego momentu który mam w zakresie 2 - 4 tys, ale oczywiście można sobie to skorygować manetką przy kierownicy w każdej chwili. Nie wiem jak podchodzi do tego skrzynia w TDIku.

No i jeśli te 400 nm w TDI do 320 w TSI pokrywa się na wykresie z hamowni to arteon w dieslu będzie na pewno odczuwalnie szybszym autem w jeździe na co dzień.

Awatar użytkownika
Blazio1946
Posting Freak
Posty: 1095
Rejestracja: 14.09.2017, 15:53

Re: Silnik 190km - TDI i TSI

Post autor: Blazio1946 » 06.08.2018, 20:26

190 TDI z 4motion jest o 30tys droższy od 190TSI
Nie wiem jak z rabatami na diesla w porównaniu do benzyny.
Ta różnica w cenie nie zwróci się przez 3 lata przy podanych( 50tys )przebiegach. Ale zyskujesz napęd na 4.
W przypadku 190 TDI bez 4motion po 2 latach różnica w cenie wyjdzie na zero.
Potem przy sprzedaży dla potencjalnych kupców diesel z 150-200 tys przebiegu lepiej wygląda niz benzyna z takim samym przebiegiem.

Jak i tak bym brał benzynę .

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Silnik 190km - TDI i TSI

Post autor: Jacekpolok » 07.08.2018, 00:23

Diesel na niskich obrotach pracuje fatalnie. Benzyna za to ma większą kulture pracy w zakresie do 2,5-3tys obrotow. Przy wysokich obrotach benzyna jest duzo glosniejsza od diesla. Moment diesla odczuwalnie lepszy- nie krecisz wysoko, skrzynia pracuje perfect. Jezeli nie latasz tylko po miescie to bierz diesla z uwagi tez na 4 motion- tego nie mam a to super dodatek.
Ponieważ ja robie 20k rocznie i 80% miasto- powinien wybrac tsi. Wybralem tdi i to byl błąd....co 2tygodniebwypalanie dpf ktorego nie ma gdzie silnik wypalic wiec zmyszam sie do latania autostradą.

Awatar użytkownika
Biskup
Member
Posty: 96
Rejestracja: 27.12.2017, 20:41

Re: Silnik 190km - TDI i TSI

Post autor: Biskup » 07.08.2018, 11:01

janusztaki pisze:
06.08.2018, 15:34

No i jeśli te 400 nm w TDI do 320 w TSI pokrywa się na wykresie z hamowni to arteon w dieslu będzie na pewno odczuwalnie szybszym autem w jeździe na co dzień.
Ani trochę. Zwłaszcza >100km/h. Sprawdziłem, nie dedukowałem.

Awatar użytkownika
mazbest
Junior Member
Posty: 48
Rejestracja: 06.07.2018, 08:55

Re: Silnik 190km - TDI i TSI

Post autor: mazbest » 07.08.2018, 11:48

Dziękuję za odpowiedzi, czyli reasumując mamy na chwilę obecną:

2.0 TDI 140kW/190KM
plusy:
+ napęd 4motion
+ spalanie około 1,5L niższe /100km niż w TSI
+ 400 nm
+ lepsza praca skrzyni DSG ze względu na wyższy moment
minusy
- cena wyjściowa 30 tyś pln. brutto wyższa
- niska kultura pracy na niskich obrotach
- częste wypalanie filtra DPF przy miejskich przebiegach
- wyższa waga

2.0 TSI 140kW/190KM
plusy:
+ cicha praca na wolnych obrotach
+ przyjemny dźwięk przy dodawaniu gazu
+ cena 30 tyś brutto niższa niż w przypadku TDI
+ brak DPF
minusy:
- brak możliwości skonfigurowania z napędem 4motion
- wyższe spalanie o około 1,5L/km
- głośna praca silnika przy wyższych prędkościach
VOLKSWAGEN (3H) ARTEON R-Line 2.0 TDI SCR 140kW/190KM DSG 7-G (3H748Z) Biały "Oryx"

Awatar użytkownika
barszcz2
Member
Posty: 135
Rejestracja: 26.01.2018, 13:15

Re: Silnik 190km - TDI i TSI

Post autor: barszcz2 » 07.08.2018, 13:16

Można jeszcze dodać, że w TDI jest SCR i konieczność dolewania AdBlue. Kiedyś nie widziałem w tym problemu bo dolewki w CDTi wypadały co 20kkm ale po "eco-wpadkach" z euro 6 wgrali soft po którym dolewki były co 5kkm. Pewnie w TDI wygląda to podobnie.

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Silnik 190km - TDI i TSI

Post autor: Jacekpolok » 07.08.2018, 15:28

Dilewka co 10k . 50zl.

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: Silnik 190km - TDI i TSI

Post autor: Salvatore » 07.08.2018, 17:21

Biskup pisze:
07.08.2018, 11:01
Ani trochę. Zwłaszcza >100km/h. Sprawdziłem, nie dedukowałem.
Moim zdaniem porównywanie momentu między benzyną a dieslem to pomyłka. Producent podaje moment na silniku. Benzyna i diesel pracują w innym zakresie obrotów, a więc skrzynie mają inne przełożenia (a dokładniej inne przełożenie główne), a więc moment na kołach w dieslu niekoniecznie musi być większy niż w benzynie na tych samych biegach. Niestety nie mogłem znaleźć wartości przełożeń głównych dla DQ381.

ODPOWIEDZ