Silnik 190km - TDI i TSI
Silnik 190km - TDI i TSI
Witam, zauważyłem ze większość osób wybiera silnik 190km TSI, czy Ktoś ma u siebie silnik 190km w TDI?
Zamówiłem do firmy 2 sztuki 190km TDI z 4motion, TDI wybrałem ze względu na roczne przebiegi w granicach 40-50 tyś km.
Samochody zmieniam średnio co 2-3 lata, z TDI nie miałem praktycznie nigdy problemów, Superby z 1.8 TSI stały praktycznie cały czas na serwisie.
Muszę domówić jeszcze dwa samochody, zastanawiam się nad kolejnymi arteonami i mam zagwozdkę - znowu TDI czy może iść w stronę TSI ?
Napiszcie proszę jakie wg. was są wady oraz zalety 2.0 TDI oraz 2.0 TSI w wersji 190km.
Zamówiłem do firmy 2 sztuki 190km TDI z 4motion, TDI wybrałem ze względu na roczne przebiegi w granicach 40-50 tyś km.
Samochody zmieniam średnio co 2-3 lata, z TDI nie miałem praktycznie nigdy problemów, Superby z 1.8 TSI stały praktycznie cały czas na serwisie.
Muszę domówić jeszcze dwa samochody, zastanawiam się nad kolejnymi arteonami i mam zagwozdkę - znowu TDI czy może iść w stronę TSI ?
Napiszcie proszę jakie wg. was są wady oraz zalety 2.0 TDI oraz 2.0 TSI w wersji 190km.
VOLKSWAGEN (3H) ARTEON R-Line 2.0 TDI SCR 140kW/190KM DSG 7-G (3H748Z) Biały "Oryx"
Re: Silnik 190km - TDI i TSI
Cóż, 1.8 TSI nie ma co porównywać bo były porażką. Jeżeli przebiegi duże to raczej oczywistym jest wybór TDI, osobiście nie robię dużych przebiegów a jestem zwolennikiem benzyny z natury więc u mnie 190 TSI.
W benzynie 190km nie masz 4 motion i to może mieć duże znaczenie w wyborze, inaczej Ci chyba nie doradzimy
PS: Te najnowsze 2.0 TSI w Arteonach mają oznaczenie EA888 gen 3b, można troszkę poczytać o tym silniku.
http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=1835.0
W benzynie 190km nie masz 4 motion i to może mieć duże znaczenie w wyborze, inaczej Ci chyba nie doradzimy
PS: Te najnowsze 2.0 TSI w Arteonach mają oznaczenie EA888 gen 3b, można troszkę poczytać o tym silniku.
http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=1835.0
VW Arteon R-Line 2.0 TSI 190
-
- Junior Member
- Posty: 31
- Rejestracja: 18.05.2018, 15:50
Re: Silnik 190km - TDI i TSI
Na PLUS TSI 190km:
- aksamit pracy, cisza na niskich obrotach i całkiem przyjemny dźwięk po wdepnięciu.
- przy umiejętnej jeździe (umiejętna nie oznacza mułowata) spala mi powtarzalne 6-8 litrów także nie ma przepaści do diesla, przeanalizuj to z ceną zakupu.
Na MINUS:
- jak zaczniesz korzystać z dobroci obrotów tego silnika to zapomnij o 8 litrach/100, w TDI choćbym się starał to nie dotarłem nigdy do 7
- mnie osobiście denerwuje to, że DSG przy mocniejszym wciśnięciu zrzuca nisko bieg czego robić nie musi, chciałbym skorzystać z wysokiego momentu który mam w zakresie 2 - 4 tys, ale oczywiście można sobie to skorygować manetką przy kierownicy w każdej chwili. Nie wiem jak podchodzi do tego skrzynia w TDIku.
No i jeśli te 400 nm w TDI do 320 w TSI pokrywa się na wykresie z hamowni to arteon w dieslu będzie na pewno odczuwalnie szybszym autem w jeździe na co dzień.
- aksamit pracy, cisza na niskich obrotach i całkiem przyjemny dźwięk po wdepnięciu.
- przy umiejętnej jeździe (umiejętna nie oznacza mułowata) spala mi powtarzalne 6-8 litrów także nie ma przepaści do diesla, przeanalizuj to z ceną zakupu.
Na MINUS:
- jak zaczniesz korzystać z dobroci obrotów tego silnika to zapomnij o 8 litrach/100, w TDI choćbym się starał to nie dotarłem nigdy do 7
- mnie osobiście denerwuje to, że DSG przy mocniejszym wciśnięciu zrzuca nisko bieg czego robić nie musi, chciałbym skorzystać z wysokiego momentu który mam w zakresie 2 - 4 tys, ale oczywiście można sobie to skorygować manetką przy kierownicy w każdej chwili. Nie wiem jak podchodzi do tego skrzynia w TDIku.
No i jeśli te 400 nm w TDI do 320 w TSI pokrywa się na wykresie z hamowni to arteon w dieslu będzie na pewno odczuwalnie szybszym autem w jeździe na co dzień.
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: Silnik 190km - TDI i TSI
190 TDI z 4motion jest o 30tys droższy od 190TSI
Nie wiem jak z rabatami na diesla w porównaniu do benzyny.
Ta różnica w cenie nie zwróci się przez 3 lata przy podanych( 50tys )przebiegach. Ale zyskujesz napęd na 4.
W przypadku 190 TDI bez 4motion po 2 latach różnica w cenie wyjdzie na zero.
Potem przy sprzedaży dla potencjalnych kupców diesel z 150-200 tys przebiegu lepiej wygląda niz benzyna z takim samym przebiegiem.
Jak i tak bym brał benzynę .
Nie wiem jak z rabatami na diesla w porównaniu do benzyny.
Ta różnica w cenie nie zwróci się przez 3 lata przy podanych( 50tys )przebiegach. Ale zyskujesz napęd na 4.
W przypadku 190 TDI bez 4motion po 2 latach różnica w cenie wyjdzie na zero.
Potem przy sprzedaży dla potencjalnych kupców diesel z 150-200 tys przebiegu lepiej wygląda niz benzyna z takim samym przebiegiem.
Jak i tak bym brał benzynę .
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Silnik 190km - TDI i TSI
Diesel na niskich obrotach pracuje fatalnie. Benzyna za to ma większą kulture pracy w zakresie do 2,5-3tys obrotow. Przy wysokich obrotach benzyna jest duzo glosniejsza od diesla. Moment diesla odczuwalnie lepszy- nie krecisz wysoko, skrzynia pracuje perfect. Jezeli nie latasz tylko po miescie to bierz diesla z uwagi tez na 4 motion- tego nie mam a to super dodatek.
Ponieważ ja robie 20k rocznie i 80% miasto- powinien wybrac tsi. Wybralem tdi i to byl błąd....co 2tygodniebwypalanie dpf ktorego nie ma gdzie silnik wypalic wiec zmyszam sie do latania autostradą.
Ponieważ ja robie 20k rocznie i 80% miasto- powinien wybrac tsi. Wybralem tdi i to byl błąd....co 2tygodniebwypalanie dpf ktorego nie ma gdzie silnik wypalic wiec zmyszam sie do latania autostradą.
Re: Silnik 190km - TDI i TSI
Ani trochę. Zwłaszcza >100km/h. Sprawdziłem, nie dedukowałem.janusztaki pisze: ↑06.08.2018, 15:34
No i jeśli te 400 nm w TDI do 320 w TSI pokrywa się na wykresie z hamowni to arteon w dieslu będzie na pewno odczuwalnie szybszym autem w jeździe na co dzień.
Re: Silnik 190km - TDI i TSI
Dziękuję za odpowiedzi, czyli reasumując mamy na chwilę obecną:
2.0 TDI 140kW/190KM
plusy:
+ napęd 4motion
+ spalanie około 1,5L niższe /100km niż w TSI
+ 400 nm
+ lepsza praca skrzyni DSG ze względu na wyższy moment
minusy
- cena wyjściowa 30 tyś pln. brutto wyższa
- niska kultura pracy na niskich obrotach
- częste wypalanie filtra DPF przy miejskich przebiegach
- wyższa waga
2.0 TSI 140kW/190KM
plusy:
+ cicha praca na wolnych obrotach
+ przyjemny dźwięk przy dodawaniu gazu
+ cena 30 tyś brutto niższa niż w przypadku TDI
+ brak DPF
minusy:
- brak możliwości skonfigurowania z napędem 4motion
- wyższe spalanie o około 1,5L/km
- głośna praca silnika przy wyższych prędkościach
2.0 TDI 140kW/190KM
plusy:
+ napęd 4motion
+ spalanie około 1,5L niższe /100km niż w TSI
+ 400 nm
+ lepsza praca skrzyni DSG ze względu na wyższy moment
minusy
- cena wyjściowa 30 tyś pln. brutto wyższa
- niska kultura pracy na niskich obrotach
- częste wypalanie filtra DPF przy miejskich przebiegach
- wyższa waga
2.0 TSI 140kW/190KM
plusy:
+ cicha praca na wolnych obrotach
+ przyjemny dźwięk przy dodawaniu gazu
+ cena 30 tyś brutto niższa niż w przypadku TDI
+ brak DPF
minusy:
- brak możliwości skonfigurowania z napędem 4motion
- wyższe spalanie o około 1,5L/km
- głośna praca silnika przy wyższych prędkościach
VOLKSWAGEN (3H) ARTEON R-Line 2.0 TDI SCR 140kW/190KM DSG 7-G (3H748Z) Biały "Oryx"
Re: Silnik 190km - TDI i TSI
Można jeszcze dodać, że w TDI jest SCR i konieczność dolewania AdBlue. Kiedyś nie widziałem w tym problemu bo dolewki w CDTi wypadały co 20kkm ale po "eco-wpadkach" z euro 6 wgrali soft po którym dolewki były co 5kkm. Pewnie w TDI wygląda to podobnie.
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Silnik 190km - TDI i TSI
Dilewka co 10k . 50zl.
Re: Silnik 190km - TDI i TSI
Moim zdaniem porównywanie momentu między benzyną a dieslem to pomyłka. Producent podaje moment na silniku. Benzyna i diesel pracują w innym zakresie obrotów, a więc skrzynie mają inne przełożenia (a dokładniej inne przełożenie główne), a więc moment na kołach w dieslu niekoniecznie musi być większy niż w benzynie na tych samych biegach. Niestety nie mogłem znaleźć wartości przełożeń głównych dla DQ381.