2.0 TFSI 215KKM Elegance 2018 - Silnik
: 29.03.2025, 11:17
Hej,
Odzywam się do was z paroma pytaniami. Czytałem forum i szukałem tematów na temat silnika jaki posiadam w moim aucie oraz skrzyni DSG.
Mam 5 tematów na ten moment:
1) Dźwięk po odpuszczeniu gazu jak na filmie niżej, https://www.youtube.com/watch?v=OyWFSLMAgLQ Zgłaszałem to na gwarancji lecz mistrz serwisu ASO nie widział problemów. Temat widziałem tutaj na forum i podobno te silniki jeżdżą, mój jak widzę jest jednym z większych przebiegów z tą usterką i narazie nie widzę żeby ludzie skarżyli się, aby padły od tego. Czy cokolwiek się wyklarowało z tym problemem? Czy VW podejmuje jakieś akcje serwisowe poza gwarancją?
2) Dźwięk rzężenia podczas zatrzymywania się np przed światłami przy prędkościach miejskich. Miałem zmieniany olej w DSG w ASO co 60KKM i jest to 3 olej od nowości skrzyni. Czytałem pare tematów i ludzie podsyłali film na YT: https://youtu.be/T7C11cnAagA?si=Pdz3xq1Iar37nbIU&t=4874
odnośnie talerzyków zmiennych faz rozrządu. Koło jednego z moich widzę dosyć duża ilość oleju na pokrywie, jest spocony. Czy to może być przyczyną?
3) 2 razy w 2 latach użytkowania mojego samochodu po zatankowaniu do pełna, jedno kliknięcie bez dolewania na chama, samochód mi szarpnął i stracił całą moc. W obu przypadkach wyjeżdżałem ze stacji i włączałem się do ruchu i samochód zachował się jakby był 3-4s na biegu jałowym zamiast drive a był wbity D i pokazywał na zegarach D. Nie ukrywam, że to było też zgłaszane do ASO ale nic nie znaleźli. Obstawiałem może jakąś korozję przy złączce czujnika położenia wału ale narazie czysto. Chciałbym to rozwiązać bo za drugim razem, w zeszłym tygodniu prawie mnie to zabiło gdyż włączałem się na drogę 90km/h przed ciężarówkę.
4) Posiadam oryginalny rozrząd (podobno na łańcuchu), będę sprawdzał za tydzień przez okno serwisowe jak wygląda napinacz łańcucha ale z dokumentacji ASO jaką dostałem z autem z programu dasweltauto to jest on fabryczny, oryginalny do tego auta. Moje pytanie czy robić coś z tym prewencyjnie przy 215KKM gdy posiadam objawy jak wymienione wyżej, być może połączyć jakieś naprawy z wymianą profilaktyczną rozrządu.
5) Zauważyłem ostatnio dźwięk w okolicach paska wielorowkowego, czasem pojawia się na zimnym, czasem po trasie 100-200km. Brzmi to jak jakieś łożysko rolki lub napinacza paska. Jest to niejednostajny dźwięk, który pojawia się i zanika rytmicznie jak dźwięk dynamo przy pedałowaniu rowerem z kołem w powietrzu. Obserwuje to narazie ale znalazłem rdzawy nalot na rowkowej stronie paska. Najpewniej zdejmę go i zobaczę łożysko alternatora ponieważ czytałem pare tematów o ich regeneracji. Jakieś inne sugestie?
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i pozdrawiam cieplutko.
Pozdrawiam
Odzywam się do was z paroma pytaniami. Czytałem forum i szukałem tematów na temat silnika jaki posiadam w moim aucie oraz skrzyni DSG.
Mam 5 tematów na ten moment:
1) Dźwięk po odpuszczeniu gazu jak na filmie niżej, https://www.youtube.com/watch?v=OyWFSLMAgLQ Zgłaszałem to na gwarancji lecz mistrz serwisu ASO nie widział problemów. Temat widziałem tutaj na forum i podobno te silniki jeżdżą, mój jak widzę jest jednym z większych przebiegów z tą usterką i narazie nie widzę żeby ludzie skarżyli się, aby padły od tego. Czy cokolwiek się wyklarowało z tym problemem? Czy VW podejmuje jakieś akcje serwisowe poza gwarancją?
2) Dźwięk rzężenia podczas zatrzymywania się np przed światłami przy prędkościach miejskich. Miałem zmieniany olej w DSG w ASO co 60KKM i jest to 3 olej od nowości skrzyni. Czytałem pare tematów i ludzie podsyłali film na YT: https://youtu.be/T7C11cnAagA?si=Pdz3xq1Iar37nbIU&t=4874
odnośnie talerzyków zmiennych faz rozrządu. Koło jednego z moich widzę dosyć duża ilość oleju na pokrywie, jest spocony. Czy to może być przyczyną?
3) 2 razy w 2 latach użytkowania mojego samochodu po zatankowaniu do pełna, jedno kliknięcie bez dolewania na chama, samochód mi szarpnął i stracił całą moc. W obu przypadkach wyjeżdżałem ze stacji i włączałem się do ruchu i samochód zachował się jakby był 3-4s na biegu jałowym zamiast drive a był wbity D i pokazywał na zegarach D. Nie ukrywam, że to było też zgłaszane do ASO ale nic nie znaleźli. Obstawiałem może jakąś korozję przy złączce czujnika położenia wału ale narazie czysto. Chciałbym to rozwiązać bo za drugim razem, w zeszłym tygodniu prawie mnie to zabiło gdyż włączałem się na drogę 90km/h przed ciężarówkę.
4) Posiadam oryginalny rozrząd (podobno na łańcuchu), będę sprawdzał za tydzień przez okno serwisowe jak wygląda napinacz łańcucha ale z dokumentacji ASO jaką dostałem z autem z programu dasweltauto to jest on fabryczny, oryginalny do tego auta. Moje pytanie czy robić coś z tym prewencyjnie przy 215KKM gdy posiadam objawy jak wymienione wyżej, być może połączyć jakieś naprawy z wymianą profilaktyczną rozrządu.
5) Zauważyłem ostatnio dźwięk w okolicach paska wielorowkowego, czasem pojawia się na zimnym, czasem po trasie 100-200km. Brzmi to jak jakieś łożysko rolki lub napinacza paska. Jest to niejednostajny dźwięk, który pojawia się i zanika rytmicznie jak dźwięk dynamo przy pedałowaniu rowerem z kołem w powietrzu. Obserwuje to narazie ale znalazłem rdzawy nalot na rowkowej stronie paska. Najpewniej zdejmę go i zobaczę łożysko alternatora ponieważ czytałem pare tematów o ich regeneracji. Jakieś inne sugestie?
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i pozdrawiam cieplutko.
Pozdrawiam