Mój pierwszy wymarzony Volkswagen Arteon
: 16.11.2018, 20:42
Witajcie, jestem w trakcie zmiany samochodu. Obecnie jeżdżę Oplem Astrą V 1,4 benzyna 150KM. Poszukiwania trwają już od sierpnia 2018 maksymalnie mogą potrwać do lutego 2019.
Oprócz Arteona brałem pod uwagę Opla Insignię oraz Renault Talisaman. Jeśli chodzi o silniki to tylko benzyna. Po jazdach testowych trzema samochodami Arteon nie ma sobie równych i na 99% to właśnie on wygra. Wiadomo nie jest to samochód za 50 tys i chciałbym aby to był dobry wybór. Uprzedzam, że nie biorę pod uwagę Passata w żadnej konfiguracji.
Mam kilka dylematów co do Arteona, ale bardziej chodzi o konfigurację. Na pewno wybieram 2.0 TSI 140kW/ 190KM w wersji R-Line.
Poniżej przedstawiam swoją opcję, która wybrałem po przez konfigurator oraz kilka dodatków, które budzą we mnie wątpliwości.
Chciałbym, abyś troszkę pomogli, bo Arteon ma posłużyć przez kilka dobrych lat.
Samochodem jeżdżę różnie na drogach krajowych, autostrady, do sklepu – średnio 35 tys. Km rocznie.
Wersja: R-line
Silnik: 2.0 TSI 140kW/ 190KM
Kolor: Czarny "Deep" perłowy
Koła: Obręcze aluminiowe Montevideo 8J x 19, z czarnym połyskiem
Tapicerka: Czarne R-Line
Wybrane dodatki
Active Lighting System - Reflektory LED High z Dynamic Light Assist
Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone
Szyba tylna oraz boczne tylne przyciemniane, szyby boczne dźwiękosz., dodatkowe wytłumienie wnętrza
Elektrycznie regulowane podparcia lędźwi z funkcją masażu w fotelu kierowcy, manualnie regulowane w fotelu pasażera
Listwy dekoracyjne aluminiowe Silver Rise na desce rozdzielczej i drzwiach
Active Info Display - Komputer pokładowy z personalizowanym wyświetlaczem
Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
Car-Net: App Connect z Volkswagen Media Control
Funkcja obsługi głosowej
Instalacja telefoniczna Business dla Pakietu Zimowego dla tapicerki skórzanej
System Area View - system obserwacji otoczenia przez 4 kamery 360 stopni wraz z kamerą cofania
System Easy Open / Easy Close
System nawigacji satelitarnej Discover Pro z Car-Net: Guide & Inform Plus i Car-Net: App Connect
Pełnowymiarowe koło zapasowe w standardowym rozmiarze
Pakiet Drogowy Plus (Emergency Assist, Traffic Jam Assist, Rear Traffic Alert i Side Assist Plus z Lane Assist)
Pakiet Oświetlenie Ambiente
Pakiet Zimowy dla tapicerki skórzanej
Pakiet przeglądów, 48 miesięcy, max prze bieg: 120 000 km
Cena według konfiguratora: 188 940 zł
Zastanawiam się i tutaj proszę o argumenty za lub przeciw.
1. Dodatkowa osłona podwozia chroniąca silnik i skrzynię biegów – czy faktycznie dodatkowa osłona coś daje? Mieszkam w małej miejscowości, ale wszystkie drogi są asfaltowe – koszt 1400 zł
2. Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash – o tym systemie poczytałem. Mam tutaj wątpliwość co do ewentualnie napraw i kosztów tego systemu – koszt 640 zł
3. Poduszki powietrzne boczne dla zewnętrznych siedzeń z tyłu – rzadko ktoś jeździ z tyłu. Jak coś jest z tytułu to raczej jest to bagaż, który nie mieścił się w bagażniku, ale tutaj bagażnik myślę, że załatwi sprawę – koszt 1600 zł
4. System kontroli ciśnienia w oponach – obecnie w Astrze mam i sobie chwalę. Jednak uprzejmy Pan z salonu VW powiedział, że przy zmianie letnie/zimowe to dodatkowy koszt koło 300 zł, aby to ustawić na jedno koło – koszt 700 zł
5. Tuner cyfrowy DAB+ - w Polsce chyba nie korzystamy z tego systemu tzn. jedna stacja korzysta. Czy jest sens to instalować – koszt 1000 zł
6. Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC – podczas testów samochód był dla mnie wygodny. Nie miałem okazji jechać autostradą, ale komfort jazdy był na bardzo dobrym poziomie. Czy zawieszenie DCC da jeszcze większy komfort? Czy są plusy lub minusy? - koszt 3000 zł
7. Program przedłużonej opieki serwisowej "Volkswagen Safe+" – czy ktoś uważa to jako ważny punkt brania Arteona?
Oprócz Arteona brałem pod uwagę Opla Insignię oraz Renault Talisaman. Jeśli chodzi o silniki to tylko benzyna. Po jazdach testowych trzema samochodami Arteon nie ma sobie równych i na 99% to właśnie on wygra. Wiadomo nie jest to samochód za 50 tys i chciałbym aby to był dobry wybór. Uprzedzam, że nie biorę pod uwagę Passata w żadnej konfiguracji.
Mam kilka dylematów co do Arteona, ale bardziej chodzi o konfigurację. Na pewno wybieram 2.0 TSI 140kW/ 190KM w wersji R-Line.
Poniżej przedstawiam swoją opcję, która wybrałem po przez konfigurator oraz kilka dodatków, które budzą we mnie wątpliwości.
Chciałbym, abyś troszkę pomogli, bo Arteon ma posłużyć przez kilka dobrych lat.
Samochodem jeżdżę różnie na drogach krajowych, autostrady, do sklepu – średnio 35 tys. Km rocznie.
Wersja: R-line
Silnik: 2.0 TSI 140kW/ 190KM
Kolor: Czarny "Deep" perłowy
Koła: Obręcze aluminiowe Montevideo 8J x 19, z czarnym połyskiem
Tapicerka: Czarne R-Line
Wybrane dodatki
Active Lighting System - Reflektory LED High z Dynamic Light Assist
Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone
Szyba tylna oraz boczne tylne przyciemniane, szyby boczne dźwiękosz., dodatkowe wytłumienie wnętrza
Elektrycznie regulowane podparcia lędźwi z funkcją masażu w fotelu kierowcy, manualnie regulowane w fotelu pasażera
Listwy dekoracyjne aluminiowe Silver Rise na desce rozdzielczej i drzwiach
Active Info Display - Komputer pokładowy z personalizowanym wyświetlaczem
Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
Car-Net: App Connect z Volkswagen Media Control
Funkcja obsługi głosowej
Instalacja telefoniczna Business dla Pakietu Zimowego dla tapicerki skórzanej
System Area View - system obserwacji otoczenia przez 4 kamery 360 stopni wraz z kamerą cofania
System Easy Open / Easy Close
System nawigacji satelitarnej Discover Pro z Car-Net: Guide & Inform Plus i Car-Net: App Connect
Pełnowymiarowe koło zapasowe w standardowym rozmiarze
Pakiet Drogowy Plus (Emergency Assist, Traffic Jam Assist, Rear Traffic Alert i Side Assist Plus z Lane Assist)
Pakiet Oświetlenie Ambiente
Pakiet Zimowy dla tapicerki skórzanej
Pakiet przeglądów, 48 miesięcy, max prze bieg: 120 000 km
Cena według konfiguratora: 188 940 zł
Zastanawiam się i tutaj proszę o argumenty za lub przeciw.
1. Dodatkowa osłona podwozia chroniąca silnik i skrzynię biegów – czy faktycznie dodatkowa osłona coś daje? Mieszkam w małej miejscowości, ale wszystkie drogi są asfaltowe – koszt 1400 zł
2. Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash – o tym systemie poczytałem. Mam tutaj wątpliwość co do ewentualnie napraw i kosztów tego systemu – koszt 640 zł
3. Poduszki powietrzne boczne dla zewnętrznych siedzeń z tyłu – rzadko ktoś jeździ z tyłu. Jak coś jest z tytułu to raczej jest to bagaż, który nie mieścił się w bagażniku, ale tutaj bagażnik myślę, że załatwi sprawę – koszt 1600 zł
4. System kontroli ciśnienia w oponach – obecnie w Astrze mam i sobie chwalę. Jednak uprzejmy Pan z salonu VW powiedział, że przy zmianie letnie/zimowe to dodatkowy koszt koło 300 zł, aby to ustawić na jedno koło – koszt 700 zł
5. Tuner cyfrowy DAB+ - w Polsce chyba nie korzystamy z tego systemu tzn. jedna stacja korzysta. Czy jest sens to instalować – koszt 1000 zł
6. Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC – podczas testów samochód był dla mnie wygodny. Nie miałem okazji jechać autostradą, ale komfort jazdy był na bardzo dobrym poziomie. Czy zawieszenie DCC da jeszcze większy komfort? Czy są plusy lub minusy? - koszt 3000 zł
7. Program przedłużonej opieki serwisowej "Volkswagen Safe+" – czy ktoś uważa to jako ważny punkt brania Arteona?