4motion vs quattro

MaciekFLEX
Member
Posty: 206
Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
Lokalizacja: Kłodzko

4motion vs quattro

Post autor: MaciekFLEX » 22.11.2018, 00:54

Zawsze myślałem, że quattro to identyczny napęd jak 4motion.

Wpadł mi taki test: https://m.youtube.com/watch?v=JU2fJN8dbWU

Audi troche odstaje ale może ma IV generację?

Ostatnio troche na śniegu pojeździłem i NIGDY JUZ NIE KUPIĘ auta z napędem na jedną oś! 4motion jest genialny. Jak widze wpisy ze ludzie zastanawiają sie czy wybrać listewki podświetlane za 4 tys... A w d... tam listwki i inne niepotrzebne pierdoły - napęd 4x4 musi być!!!
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: 4motion vs quattro

Post autor: Salvatore » 22.11.2018, 14:31

Test mocno syntetyczny. W takim teście najlepiej poradziłoby sobie auto całkowicie pozbawione dyfrow, tylko co z tego, skoro takim autem nie dałoby się jeździć po drogach.

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

Re: 4motion vs quattro

Post autor: k1coR » 22.11.2018, 14:42

Arteon na 19", Audi chyba na 17" to po pierwsze, po 2 gościu w Audi daje od razu but do końca, a w Arteonie delikatnie. Ogólnie 4Motion jest naprawdę spox, żałuje że nie ma możliwości dołożenia go do każdej konfiguracji ale do quatro to mu troszkę brakuje.

Awatar użytkownika
Biskup
Member
Posty: 96
Rejestracja: 27.12.2017, 20:41

Re: 4motion vs quattro

Post autor: Biskup » 22.11.2018, 16:30

Jakie znaczenie ma średnica kół?

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: 4motion vs quattro

Post autor: Rkarcz » 22.11.2018, 16:57

Poza tym że generalnie samochód bardziej lata i żadna trakcja mu nie pomoże jak jedzie na balonach, to nic..
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

MaciekFLEX
Member
Posty: 206
Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 4motion vs quattro

Post autor: MaciekFLEX » 22.11.2018, 17:52

Wczytałem sie troche i 4Motion to stały napęd 4x4. Najnowsza V generacja haldexa, ktora jest w Arteonie ma stałe 10% na tył (to czuć podczas ruszania). W IV generacji haldexa było 4% na tył. Czy Quattro w np. w A6, 4x4 Superbie i tych naszych 4Motion są bliźniaczymi napędami ? Wiadomo korporacja ta sama.

Ps. Test testem, ale nie wiem co ma profil opony do wyjazdu z rolek?
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION

kriss555
Senior Member
Posty: 688
Rejestracja: 12.07.2017, 21:43

Re: 4motion vs quattro

Post autor: kriss555 » 22.11.2018, 19:27

W superbie to samo, w audi to zalezy ktorym bo trraz sie somplikowalo, dawniej a3 i tt mialy haldex, reszta byla prawdziwe quattro. Teraz w czesci stosuja quattro ultra czyli tak naprawde haldex a w mocniejszych wersjach jest prawdziwe quattro. Prawdzie Quatrro jest lepsze, przede wsxystkim bardziej przewidywalne i nie ma zwloki w dzialaniu, w V gen haldexa opoznienia wprawdzie prawie nie czuc, ale we wczesniejszych bylo to czuc. Jak ktos umie i lubi jezdzic bokami to prawdziwe quattro daje wieksze mozliwosci i przewidywalnosc, ale na codzien haldex uwazam za zupelnie wystarczajacy. Prawdziwe quattro podnosi zuzycie paliwa bo dziala caly czas...
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion

ts147
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 07.05.2018, 09:21

Re: 4motion vs quattro

Post autor: ts147 » 22.11.2018, 20:02

MaciekFLEX pisze:
22.11.2018, 17:52
Wczytałem sie troche i 4Motion to stały napęd 4x4. Najnowsza V generacja haldexa, ktora jest w Arteonie ma stałe 10% na tył (to czuć podczas ruszania). W IV generacji haldexa było 4% na tył. Czy Quattro w np. w A6, 4x4 Superbie i tych naszych 4Motion są bliźniaczymi napędami ? Wiadomo korporacja ta sama.
Roznica jest - w prawdziwym Quattro naped jest staly na wszystkie kola i tylko przerzuca go w zaleznosci od warunkow - nie ma uczucia 'dolaczania' napedu i zmiany charakterystyki samochodu. W moim A4 standardowo na tyl idzie 90% mocy dzieki czemu jezdzi calkowicie inaczej niz analogiczne Audi fwd.

kriss555
Senior Member
Posty: 688
Rejestracja: 12.07.2017, 21:43

Re: 4motion vs quattro

Post autor: kriss555 » 22.11.2018, 20:49

ts147 pisze:
22.11.2018, 20:02
MaciekFLEX pisze:
22.11.2018, 17:52
Wczytałem sie troche i 4Motion to stały napęd 4x4. Najnowsza V generacja haldexa, ktora jest w Arteonie ma stałe 10% na tył (to czuć podczas ruszania). W IV generacji haldexa było 4% na tył. Czy Quattro w np. w A6, 4x4 Superbie i tych naszych 4Motion są bliźniaczymi napędami ? Wiadomo korporacja ta sama.
Roznica jest - w prawdziwym Quattro naped jest staly na wszystkie kola i tylko przerzuca go w zaleznosci od warunkow - nie ma uczucia 'dolaczania' napedu i zmiany charakterystyki samochodu. W moim A4 standardowo na tyl idzie 90% mocy dzieki czemu jezdzi calkowicie inaczej niz analogiczne Audi fwd.
Chyba cos ci sie pomylilo kolego, w zadnym quattro nigdy nie szlo na tyl 90proc w normalnych warunkach, nawet w mocno sportowych modelach typu rs jest to ok 40 prxod 60 tyl bez poslizgu
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion

ts147
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 07.05.2018, 09:21

Re: 4motion vs quattro

Post autor: ts147 » 22.11.2018, 21:06

Tak, pokrecilem ;) - standardowo 60% tyl, 40%przod, a maksymalnie 90% tyl.

ODPOWIEDZ