Strona 1 z 3

RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości

: 28.11.2018, 09:37
autor: muniek
Siema wszystkim,

na weekend miałem wypożyczonego z salonu jak w temacie. Przebieg auta 2000km. Zauważyłem kilka bardzo dziwnych i niepokojących tematów i jestem ciekaw czy to zdarza się u innych w nowych autach.
  • Auto na tzw luzie (hamulec wciśnięty, stoimy na światłach, gówno start-stop wyłączone) - cała kabina drży od silnika. Pracuje kierownica i lewarek DSG. Nie jest to tak jak w Polonezie ale uczucie bardzo dziwne i zdecydowanie wyczuwalne. Słychać jakby lekkie warczenie tego silnika jak w autobusie :huh:
  • Jechałem z tyłu sam. Nie jestem ciężki - 75kg. Lekkie nierówności poprzeczne na drodze. Czasem dziura. Czasem wymijanie dziury itp. 70 - 80 km/h. Wyraźnie czułem pływanie i podskakiwanie na tylnej kanapie. Dłuższa jazda równałaby się problemami z żołądkiem. Wcześniej mi syn (12 lat) o tym powiedział i mówię ściemnia. Ale jednak czuć takie niemiłe "rzucanie". Jakby samochód nie był odciążony z tyłu. Auto bez DCC. 18 cali. Może jak w 125p trzeba dwa wory ziemniaka wrzucić? :cool:
  • Stuki z tyłu zawieszenia. Nie z klapy ale wyraźnie z tyłu zawieszenia z okolic nadkoli. Lekkie nierówności - j.w.
  • Układ kierowniczy w trybie normalnym strasznie sztuczny i bezpłciowy. Prawie nie czuć samochodu. Jak w grze komputerowej i kierownicy Logitech. Pierwszy raz takie coś w prawdziwym aucie doświadczyłem. W trybie sport dużo lepiej ale wtedy dźwięk silnika generowany z głośnika staje się irytujący i pogłębia wrażenie sztuczności. Pewnie zabawa z trybem Custom pozwoliłaby to ustawić pod siebie. Prowadzenie względem CC ogromny minus.
  • Hamulce nie łapią do końca i czasami przy hamowaniu czuć wyraźne wibracje. Tzn. czasami samochód hamował bardzo sprawnie a czasami wydawało się, że hamuję Polonezem. Wyciskacz i nic. Reakcja opóźniona i potem hamuje i niekiedy wibruje.
  • Lag na DSG potężny - mam tak samo w CC a wcześniej w B8. Niekiedy 2s lagu! Przyzwyczaiłem się. To norma w nowym Arteonie chyba bo skrzynia ma ten sam soft co B8 pewnie. Jeśli tak to czemu tego nie poprawią? W aucie za 200k. Kurde szkoda ze dalej lag jest.
  • Gwizdanie w oknie po stronie pasażera od słupka któregoś. Chyba od lusterka. Przy ok. 130 km/h. Czasem tylko było a czasem nie. Dziwne uczucie jakby ktoś okna nie zamknął. Pewnie uszczelki. Takie coś kiedyś miałem na jeżdzie demo biodegradowalną Mazdą 6 2 lata temu. Chociaż rudej mam nadzieję, nie łapie jak tamto gówno.
Może to wina auta demo i konkretnego egzemplarza. Nawet jeśli to trochę wtopa tyle "dziwności". Teraz jeżdżę CC i B8. Nie jest więc tak, że przesiadłem się z Rolls-Royce. To nadal w środku niemal te same niemieckie paździerze. Tyle tylko, że mnie się wydaje, że ten Arteon jakiś taki gorzej zrobiony od tego CC. Tym bardziej, że CC kosztowało mnie 120k z salonu. A za to cudo chcą 180k po rabatach. Jakość spada w VW i to gołym okiem widzę. Ogólnie auto fajne ale nie za taką kasę. B8 zapakowane w większą budę. Wciskanie ludziom inaczej nazwanego Passata jako udawane premium. Sam Passat dobry jest. Na niemieckiej wsi Bauery kupują bo to modne u nich. Pole zaorze TDI jak cungnik padnie a i kunia przewiezie w kombi. Arteon zaś nie wiem dla kogo jest. Chyba dla takich jak ja co ich nie stać na A5 a chcą myśleć, że mają coś jak A5. Ciekawe jak będzie to trzymało wartość po 3-4 latach.

Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości

: 28.11.2018, 11:59
autor: SowaX
Po tym co napisałeś to masz wątpliwości?😂😂😂😂 Ja raczej byłbym już zdecydowanie na nie. No chyba, że byłbym jakimś internetowym trollem

Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości

: 28.11.2018, 12:13
autor: muniek
SowaX pisze:
28.11.2018, 11:59
Po tym co napisałeś to masz wątpliwości?😂😂😂😂 Ja raczej byłbym już zdecydowanie na nie. No chyba, że byłbym jakimś internetowym trollem
Trollem nie jestem, choć ładny też nie bardzo. Wiem, że auta demo mają czasami niesamowite historie. Dlatego pytam jak to wyglądało u innych w nowych autach. I nadal wygląda. Może ja się czepiam. Wiem, że nie ma aut idealnych. Samochód zmienić muszę a alternatywy sedan / liftback w budżecie do 175000 brutto nie ma. Bo co mam kupić? Mazdę "Ruda" 6? Czy może Insignię w wersji "Prezesik"? Superb w środku wykonany jak Żuk i mnie odrzuciło. Poza tym kuzyn ma i przy wódce ostatnio się niemal nie zakrztusił od ilości bluzgów na "zieloną kurę" i ich serwis z mottem "tak już one mają". Serio, biorę pod uwagę Arteona ale ta ilość pierdół w aucie demo mnie załamała. Pewnie najlepiej pojechać do innego salonu tyle, że nie mają TSI nigdzie już. Dopiero będą mieć po styczniu 2019 a ja potrzebuję już zamówić. Się pewnie skończy na kolejnym gnojowozie czyli B8 :cry: Tyle, że FL ma być tego w 2019 i trochę bez sensu ...

Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości

: 28.11.2018, 12:17
autor: Magic7
ad 1 Ja osobiscie przejechalem swoim (190KM TSI DSG) ponad 9k km i brak podobnych odczuc, wszystko w nalezytym porzadku, zadnych dragn czy cos w tym stylu

ad 2 mam DCC wiec moze to robi roznice bo tutaj tez nie moge sie zgodzic

ad 3 patrz ad 1

ad 4 co do dziwieku silnika z glosnika to z tego co slyszalem nie wystepuje w wersji 190KM TSI - moze cos zle przyczytalem do potwierdzenia

ad 5 patrz ad 1

ad 6 jak dla mnie na "sporcie" calkiem skrzynia chodzi "calkiem przyjemnie" - nie jest to moj pierwszy DSG

ad 7 mysle ze przy drzwiach bez ramek wiekszosc aut moze "pochwalic" sie tego typu przypadloscia - nie powiesz mi chyba ze CC tego nie ma (tez wieloktronie jezdzilem tym autem i uwazam ze w przypadku Arteona zrobili duzy krok na przod choc oczywiscie nie jest to klasa premium.

W przypadku Twojego porownania moze isc o krok dalej i na podobnym forum nt Audi A5 napisac ze jest dla tych ktorych nie stac na A7.
Pamietajmy to jest VW nie Audi, nie BMW...

Pozdrawiam.

Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości

: 28.11.2018, 12:26
autor: SowaX
Jeżeli Piszesz całkiem poważnie to musiałeś trafić na wyjątkowo trefny Egzemplarz, który ma w sobie wszystkie problemy poruszane na forum. Co do hamulców nie są najlepszej jakosci. Dsg też mogłoby lepiej działać. Z resztą problemów nie mam. Co do środka to źle nie jest, ale też nikt nie ukrywa że jest identyczne jak passacie. Wcześniej chciałem kupić Mondeo i tam to dopiero smutno było w środku.

Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości

: 28.11.2018, 14:08
autor: k1coR
Ad.1 Demo katowane od początku pewnie na oleju z fabryki to się dziwisz że telepie, woła o zmianę
Ad.2 Auto nie pływa jak dla mnie przyczepność względem komfort idealne
Ad.3 Nic nie stuka u mnie - zawias normalny, felga 18" przebieg 25k
Ad.4 Normal hmm, ok jak masz zakwasy po siłowni możesz wrzucić, na codzień jak na kierze z Logitech jak napisałeś, w Individual tryb Sport jest ok, choć brakuje precyzji jak w BMW lub Audi, kwestia przyzwyczajenia
Ad.5 Co z tymi hamulcami, u mnie wszystko ok, auto bardzo sprawnie wytraca prędkość, w sytuacjach awaryjnych nie zawiodło mnie ani razu
Ad.6 Lag w DSG na D odczuwalny na S nie, dodatkowo skrzynia na S pracuje jak dla mnie bardzo sprawnie. Chcesz wyprzedzić wrzucasz S, but, redukcja od razu i zawsze wciska w fotel nawet w 190KM, jak dla mnie skrzynia bardzo dobra. Zastanawiam się w manualu czy byś zrobił szybszą redukcję niż 2sek. jeszcze zastanawiając się jaki bieg będzie idealny przy danej prędkości. Acha i bardzo ważna rzecz może ktoś nie zauważył, pedał gazu ma dwa skrajne położenia, przy wciśnięciu gazu mocno do końca pojawia się odczuwalny klik, czyli kick down. Reakcja na gaz jest szybsza wówczas.
Ad.7 Przerabiany temat, raz jest raz nie

Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości

: 28.11.2018, 14:30
autor: Jacekpolok
Arteon jest w wielu kwestiach gorzej wykonczony niz CC. Tutaj sie zgadzam. Czesto usterki od slrzypiacego zawieszenia po swisty.....w CC nie mialem nic z takoch problemow.

Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości

: 28.11.2018, 14:41
autor: Magic7
Co niby jest lepszego w CC? - jedzilem CC 2014r, kupiony w polskim salonie.

Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości

: 28.11.2018, 14:56
autor: ts147
k1coR pisze:
28.11.2018, 14:08
.............. Chcesz wyprzedzić wrzucasz S, but, redukcja od razu i zawsze wciska w fotel nawet w 190KM, jak dla mnie skrzynia bardzo dobra. Zastanawiam się w manualu czy byś zrobił szybszą redukcję niż 2sek. jeszcze zastanawiając się jaki bieg będzie idealny przy danej prędkości...
Akurat w tym jednym manual będzie zawsze lepszy od automatu i nie jest to wcale wina DSG - przed wyprzedzaniem redukujesz i w momencie rozpoczęcia napędu od razu jedziesz - skrzynia zawsze straci ułamek sekundy. Oczywiście jestem daleki od przekonywania kogoś obecnie do manuala, szczególnie w silniku diesla 190KM ;).

To co moim zdaniem ma ostatnio większe znaczenie to ilość biegów w automacie - im więcej, tym płynniej i szybciej skrzynia schodzi na niższe biegi - czyli wyprzedzamy, zrzuca bieg, kończymy manewr i powrót to 6/7 biegu.

Re: RLine 190KM TSI DSG - jazda próbna, wątpliwości

: 28.11.2018, 15:19
autor: yerzu
ts147 pisze:
28.11.2018, 14:56
Akurat w tym jednym manual będzie zawsze lepszy od automatu i nie jest to wcale wina DSG - przed wyprzedzaniem redukujesz i w momencie rozpoczęcia napędu od razu jedziesz - skrzynia zawsze straci ułamek sekundy. Oczywiście jestem daleki od przekonywania kogoś obecnie do manuala, szczególnie w silniku diesla 190KM ;).
A co stoi na przeszkodzie aby w DSG zrobić to samo - zredukować bieg(i) przed wyprzedzaniem?