Przekłamująca rezerwa 240 TDI

Awatar użytkownika
Artek
Junior Member
Posty: 14
Rejestracja: 22.10.2018, 14:08

Przekłamująca rezerwa 240 TDI

Post autor: Artek » 04.12.2018, 17:05

Czołem!
Zdążyłem przywyknąć do tego, że raz rezerwa włącza mi się przy zasięgu 70km innym razem przy zasięgu 50km.

Tak było i tym razem, dziś rano. Włączyla się przy 50, przejechalem 15km do pracy (pospiech), postanowiłem zatankować wieczorem na spokojnie, wracając do domu. Pod firmą zaparkowałem z zasięgiem deklarowanym przez komputer 35km. Wychodząc z auta uslyszalem znajomy odgłos wiatraków (oho! - dpf).

Teraz wsiadlem do auta, wcisnąłem start i uslyszalem, ze rozrusznik kreci, ale auto nie odpala.

Druga próba - odpalil, przejechal pare metrow bez mocy. Obroty rosly, auto sie nie rozpedzalo. W trakcie jazdy zaswiecila sie ikona epc. Zgasl na srodku drogi :)

Odpalenie po raz kolejny trwalo dluzej, auto ruszyo, zgaslo, zaswiecila sie ikona "check engine".

Szybko myslac pobiegłem na stację, nabylem kanister i 5 litrów ropy (diesel 240km), wlalem.

Auto krecilo chwile dluzej, odpaliło.
EPC zgaslo, check engine nie.

Pytania:
1) co z tym wypalaniem dpf. Jak dojezdzam do celu, wychodze z auta i slysze ten smrodek i wiatrak - zostawic go tak jak jest? wsiadac i szukac autostrady (to irracjonalne, ale tak pisaliscie :)

2) Czy Wam tez tak przeklamuje? A moze winowajcą był proces wypalania w trakcie dojazdu do pracy (zwiekszone zuzycie paliwa). W tej sytuacji spodziewalbym sie jednak komunikatu innego niz zasieg 35km.

3) Co z tym check engine? Mam jechac na serwis? Czy samo zgasnie?

Miał ktoś tak?
Dziękuję.
Artek.

Awatar użytkownika
Eldar
Senior Member
Posty: 273
Rejestracja: 19.08.2017, 23:43
Lokalizacja: Barwałd Górny
Kontakt:

Re: Przekłamująca rezerwa 240 TDI

Post autor: Eldar » 04.12.2018, 17:40

1. Jak już go zgasisz to zostaw bo nie ruszy wypalania od nowa. Jak czujesz przed zgaszeniem to ok 50 km/h 1800-2300RPM przez 5/10 minut. Ok 2300 RPM najlepiej.
3. Sam nie zgaśnie, skasujesz byle czym. Nawet zwykły ELM327 za 15 zł.

Dorth
Member
Posty: 202
Rejestracja: 26.09.2018, 16:14

Re: Przekłamująca rezerwa 240 TDI

Post autor: Dorth » 04.12.2018, 18:53

Rada jest prosta. Nie jeździć na rezerwie. Zawsze lać do pełna i jak jest poniżej połowy baku tankować. :rolleyes:

Nie ogarniam jak można jeździć na rezerwie. To ewidetnie proszenie się o kłopoty. Jeszcze w dieslu co ma duży zasięg i jest wrażliwy na syf z dołu baku. :shy:

Po co ludzie czekacie aż do rezerwy? Nie potrafię tego ogarnąć. Przez ostatnie 2 lata może 1 raz zapaliła mi się rezerwa a tak nie schodzę poniżej ćwiartki.

Nawet jak nie ma mojej ulubionej stacji czy paliwo drogie to zaleję za te 100zł i mam spokój bo nie wiadomo jak się zacznie następny dzień. :rolleyes:
Ostatnio zmieniony 04.12.2018, 20:03 przez Dorth, łącznie zmieniany 1 raz.

AdamBeg
Member
Posty: 150
Rejestracja: 05.11.2018, 20:24

Re: Przekłamująca rezerwa 240 TDI

Post autor: AdamBeg » 04.12.2018, 19:56

Dorth pisze:
04.12.2018, 18:53
Rada jest prosta. Nie jeździć na rezerwie. Zawsze lać do pełna i jak jest poniżej baku tankować. :rolleyes:

Nie ogarniam jak można jeździć na rezerwie. To ewidetnie proszenie się o kłopoty. Jeszcze w dieslu co ma duży zasięg i jest wrażliwy na syf z dołu baku. :shy:

Po co ludzie czekacie aż do rezerwy? Nie potrafię tego ogarnąć. Przez ostatnie 2 lata może 1 raz zapaliła mi się rezerwa a tak nie schodzę poniżej ćwiartki.

Nawet jak nie ma mojej ulubionej stacji czy paliwo drogie to zaleję za te 100zł i mam spokój bo nie wiadomo jak się zacznie następny dzień. :rolleyes:
mam podobanie. Jak tylko zasięg spada poniżej 150km/100km tankuje nawet za 50/100 zł na jakiekolwiek stacji. Pierwszy w życiu samochód nauczył mnie tego.
Co do syfu na dnie to nie ważne, gdzie tankujesz czy 95/98 premium,super, druper syf zawsze będzie.

Awatar użytkownika
Artek
Junior Member
Posty: 14
Rejestracja: 22.10.2018, 14:08

Re: Przekłamująca rezerwa 240 TDI

Post autor: Artek » 04.12.2018, 22:09

O. A ja mam zupelnie odwrotnie. Całe życie jezdziłem dieslami na rezerwie i to jest pierwsze auto, które dało mi 15km na zatankowanie. Serio.
Po co więc jest rezerwa?

Dziekuje za info o tym dpf. Szkoda, ze nie informuje jakos, ze akurat przepala. Takie rozwiazanie widzialem w cytrynie, wlaczala sie niebieska lampka. Niestety nie zawsze slysze podczas jazdy. Czasami muzyka zaglusza, albo zwyczajnie sie nie wsluchuje.

mike_pl
Member
Posty: 79
Rejestracja: 29.08.2018, 20:00

Re: Przekłamująca rezerwa 240 TDI

Post autor: mike_pl » 04.12.2018, 22:30

Co prawda mam tsi 190 ale z ta rezerwą słyszałem żeby nie dopuszczać do jej krytycznej granicy. Kiedyś jeździłem dieslem i nigdy nie dopuściłem zeby zejść poniżej jej połowy. Wiadomo ze diesle czuły na syf w paliwie i różnie może być, filtr tez może czegoś nie wyłapać. Tak samo robię przy tsi, jeżeli jestem blisko rezerwy, mam czas i stacje „za rogiem” to tankuje ale nie dopuszczam do krytycznej wartości ze nie wiem czy podjade pod górkę

MaciekFLEX
Member
Posty: 206
Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Przekłamująca rezerwa 240 TDI

Post autor: MaciekFLEX » 05.12.2018, 00:12

Dorth pisze:
04.12.2018, 18:53
Rada jest prosta. Nie jeździć na rezerwie. Zawsze lać do pełna i jak jest poniżej połowy baku tankować. :rolleyes:

Nie ogarniam jak można jeździć na rezerwie. To ewidetnie proszenie się o kłopoty. Jeszcze w dieslu co ma duży zasięg i jest wrażliwy na syf z dołu baku. :shy:

Po co ludzie czekacie aż do rezerwy? Nie potrafię tego ogarnąć. Przez ostatnie 2 lata może 1 raz zapaliła mi się rezerwa a tak nie schodzę poniżej ćwiartki.

Nawet jak nie ma mojej ulubionej stacji czy paliwo drogie to zaleję za te 100zł i mam spokój bo nie wiadomo jak się zacznie następny dzień. :rolleyes:
Jezdziles kiedys zawodowo w trasy gdzie liczy sie czas?!? Pewnie nie wiesz, ze często ciężko zaplanować dojazd z punktu A do B, bo wypadek, wahadło, kombajn i inne pierdoły. Zgadzam sie, żeby nie jeździć na maxa na rezerwie ale czesto jak pokazuje zasieg 100 km a masz do przejechania 40 to nie tracisz 10 minut na tankowanie. Jeszcze zawsze jak sie spieszę to stoi konwser hot- dogów i zastanawia sie nad dodatkami. Ogarniasz juz jak mozna jezdzic na rezerwie i nie tankowac na ulubionej stacji za 100 zl? Ja nie rozumiem jak mozna tankowac jak zejdzie 50% paliwa...widocznie masz duzo czasu i nawet troche zazdroszcze. Poza tym kolega nie prosił o komentarz czy dopuszczasz do rezerwy tylko CZY REZERWA PRZEKŁAMUJE W DIESLU...
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION

Awatar użytkownika
Jerzy
Senior Member
Posty: 337
Rejestracja: 14.08.2018, 21:35
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Przekłamująca rezerwa 240 TDI

Post autor: Jerzy » 05.12.2018, 04:30

Może nie przekłamuje, ale oblicza pewnie rezerwę na podstawie ostatniego średniego spalania. Stąd jak rano odpaliłeś to wyliczył, że masz jeszcze na 35 km. A jak się zaczął proces wypalania DPF-a to wyszło 1 km. Nawet wartości jakie pokazuje ile mogę zatankować , nie pokrywają się z rzeczywistością. Komp pokazuje że ilość 40 litrów, a rzeczywistość ponad 50. No cóż, jak by to ująć to jest tylko Volkswagen. W salonie też mi powiedział sprzedawca, aby dać mu szansę, " nawet grzaną kierę trzeba załączać guzikiem schowanym gdzieś za lewarkiem DSG"
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: Przekłamująca rezerwa 240 TDI

Post autor: Salvatore » 05.12.2018, 09:24

Potwierdzam, rezerwa jest bardzo mała i bardzo irytuje to, że jak się zaświeci to trzeba panicznie szukać stacji. Mam silnik TSI 190. W poprzednim aucie nie miałem tego problemu, tam na rezerwie spokojnie jezdziłem dwa dni do pracy :)

Awatar użytkownika
Blazio1946
Posting Freak
Posty: 1095
Rejestracja: 14.09.2017, 15:53

Re: Przekłamująca rezerwa 240 TDI

Post autor: Blazio1946 » 05.12.2018, 11:24

Bez przesady, też mam TSi 190 i nie panikuje jak się rezerwa włączy. Zazwyczaj pokazuje ok 70km zasięgu z czego 40 mogę spokojnie po mieście pojeździć , za miastem (nie autostrada) więcej.

ODPOWIEDZ