Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Awatar użytkownika
ksibart
Senior Member
Posty: 376
Rejestracja: 01.10.2017, 22:51
Lokalizacja: Kraków

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: ksibart » 26.10.2017, 15:24

ksibart pisze: Orientujecie się może czy silnik z 2.0 TSI 190km to ten sam model co z 2.0 TSI 280km tylko z inną turbiną/mapą?
up :)

Serax
Member
Posty: 56
Rejestracja: 16.07.2017, 15:41

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Serax » 26.10.2017, 16:59

[quote="kriss555" pid='1072' dateline='1509014988']
Ta skrzynia to nie dq 500,500Nm to ja szybko zabije...w opisach podaja 370-380Nm. Wiadomo ze sie nie rozpadnie przez 10-20tys km( no chyba ze ktos bedzie caly czas korzystal z LC) ale pozniej moze zaczac szarpac i sprzegla moga pojsc. Generalnie malo tego jeszcze jezdzi z chipami/boxami zeby ocenic
[/quote]

Zamiast czytać co jest napisane na wikipedii czy jakiejś stronie typu auto świat, posłuchaj mnie albo zadzwoń do bardziej znanego tunera typu ECU perfomance, Sportmile, Tomaracing czy PP-perfomance. Tunerzy na całym świecie katują te skrzynie potężnymi mocami i nie mają problemów z użytkowaniem na codzień. Wątpię, żebyś ty albo kolega zakładający temat myślał o mocy rzędu ponad 400 koni i 500 NM, także spokojnie można zdrowego wirusa wgrać bez obawy, że skrzynia pójdzie w pył. Nie mów, że mało jeździ bo w samej Polsce znajdziesz ponad kilkanaście aut, które są pomodzone.
PS. launch control zabije każdą skrzynie dsg, czy samochód jest seryjny czy modyfikowany, parę/parenaście razy wystartujesz i albo popalisz sprzęgła albo stanie się coś gorszego.
Ostatnio zmieniony 26.10.2017, 17:03 przez Serax, łącznie zmieniany 1 raz.

kriss555
Senior Member
Posty: 688
Rejestracja: 12.07.2017, 21:43

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: kriss555 » 26.10.2017, 19:22

O czym Ty mowisz kolego, mialem kilka samochodow po chipie i mam tez znajomych tunerow. Wiadomo ze kazdemu powiedza ze skrzyni nie wyczynowy program nie ruszy skrzyni bo takto by kasy nie zarabiali. Widzialem padniete dq 200( bo to syf), dq 250 znacznie lepsze ale tez sie zuzywaja po chipach jak ostro jezdzisz. Siedmibiegowy stronic audi slabiutko wypada nawet w serii...
Mowisz ze jezdzi kilkanascie samochodow po modyfikacjach, nie badz smieszny to jest nic, na tyle samochodow to sie nic nie da powiedziec. Pomodyfikowanych dq 250 i dq 501 jezdza tysiace...i tu mozna cos mowic
A silnik mozna skatowac i na 500 koni i gwarantuje ze skrzynie trafi szlag na dluzsza mete, tam nie chodzi o trwalosc tylko o pokaz mozliwosci...i nikt ci prawdy nie powie prawdy po ilu im skrzynia padla. Kolega ma zrobione audi rs6 na ponad 700km i mimo ze jest tam nalrawde mocny tiptronic to juz skrzynia byla w naprawie a samochod ma 30tys km od nowosci przejechane. Tylko on ma to gdzies, bo ten samochod ma jako zabawke a jezdzi na codzien innymi...a na naprawy go stac...
Ostatnio zmieniony 26.10.2017, 19:24 przez kriss555, łącznie zmieniany 1 raz.
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion

Serax
Member
Posty: 56
Rejestracja: 16.07.2017, 15:41

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Serax » 26.10.2017, 20:04

Jak widać ile ludzi tyle zdań, ja dla osób zastanawiających sie nad modem, polecam odezwać się do wyżej wymienionych firm. Owe firmy nie maja czasu na zrobienie bubla bo na twoje miejsce nie przyjedzie jakis volkswagen a pojawi się 911 albo gtr czekające w kolejce i zostawi worek kasy w cenie volkswagena, więc nie mów mi, że zarabiają na „gadaniu”, kolejki biorą się z kosmosu, a ich wiedza jest zerowa. Ludzie jezdżą pomodzonymi autami z dq381 na codzień w trasy i osiągają duże przebiegi w skali roku ale ty wiesz lepiej od nich co się dzieje z ich samochodem. Znasz powiedzenie jest ryzyko jest zabawa? Możesz jeździć serią to masz pewność, że do 100k dsg bez usterki wytrzyma, ba inne podzespoły tez wytrzymają, godzisz sie na modzenie to godzisz się z myslą o ewentualnych usterkach i skróconej żywotności. Nie wiem czego oczekujesz, że dsg pomodzone przejeździ 200k bez żadnego „ale”? te skrzynie potrafią się wysypać przed 100k. Jeszcze raz powtórze dq381 jest wytrzymała, do 500NM uciągnie bez problemu i wytrzyma w jeździe na codzień, aczkolwiek jak ktoś planuje od świateł do świateł używac Launch control to od razu niech zaopatrzy się w nowe sprzęgła, taka jest cena zabawy.
PS powiedzą prawdę kiedy skrzynia padła, bo to nie jest żadna tajemnica
Ostatnio zmieniony 26.10.2017, 20:07 przez Serax, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: k1coR » 27.10.2017, 09:25

Mokre DSG 7 biegowe wytrzyma bez problemu 150-200tyś. bez boxa czy zmiany softu przy rozsądnym traktowaniu.

d7d
Member
Posty: 162
Rejestracja: 23.04.2017, 18:45

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: d7d » 27.10.2017, 12:41

Ciekawe na jaki moment jest projektowana skrzynia DSG DQ381. Zwykle księgowi rządzą wiec czy w tym przypadku jest inaczej ?
Skąd bierze się wiedza o możliwości przeniesienia momentu np. 500 Nm ?
Czyżby VW projektował z takim zapasem?

Serax
Member
Posty: 56
Rejestracja: 16.07.2017, 15:41

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Serax » 27.10.2017, 13:34

k1coR pisze: Mokre DSG 7 biegowe wytrzyma bez problemu 150-200tyś. bez boxa czy zmiany softu przy rozsądnym traktowaniu.
Pojęcie rozsądne traktowanie jest rozległe, jednemu wytrzyma jak podałes, drugiemu coś rozpadnie się szybciej. Wymiana oleju według VW po 60k km to wedlug osób naprawiających te skrzynie czy tunerów jest „tragedią”, każdy mówi o 30k km, max 40k, to samo tyczy się silnika. Zmiana oleju z castrolu na cos co nie jest „wodą” np Millers, Liquimolly czy Motul i wymiana w polowie przebiegu podanego przez producenta. Silnik zacznie mniej zżerać olej, temperatura oleju też spadnie.
d7d pisze: Ciekawe na jaki moment jest projektowana skrzynia DSG DQ381. Zwykle księgowi rządzą wiec czy w tym przypadku jest inaczej ?
Skąd bierze się wiedza o możliwości przeniesienia momentu np. 500 Nm ?
Czyżby VW projektował z takim zapasem?
Podniesienie mocy osłabi wytrzymałość podzespołów, np sprzegła, producent wyliczy na X km, a ty to skrócisz, analogicznie szybciej zaczniesz zużywać opony, ale z jazdą nie będziesz miał problemów. Dsg jest na tyle specyficzne, że wystarczy obejrzeć pare filmików na youtube na temat jej użytkowania, np zanim wrzuci się D zatrzymać się do 0, tak samo przy R. Nie dawać gazu do końca i redukować biegu, nie hamować i wrzucać wyższego biegu. Jak wspomnialem launch control wykończy sprzęgła w trybie ekspresowym ale sprawi tobie uśmiech na twarzy. Wszystko jest na zasadzie coś za coś, dajesz w palnik a potem dajesz z portfela na naprawę. Co do wiedzy to bierze się na zasadzie prób i błedów przez osoby podkręcające takie auta, szukają gdzie jest maximum wytrzymałości a potem ustalają granicę rozsądku dostępną dla Kowalskiego.
Ostatnio zmieniony 27.10.2017, 13:48 przez Serax, łącznie zmieniany 1 raz.

d7d
Member
Posty: 162
Rejestracja: 23.04.2017, 18:45

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: d7d » 27.10.2017, 15:28

Serax pisze: ... Co do wiedzy to bierze się na zasadzie prób i błedów przez osoby podkręcające takie auta, szukają gdzie jest maximum wytrzymałości a potem ustalają granicę rozsądku dostępną dla Kowalskiego.
To właśnie mnie ciekawi: w jaki sposób fachowcy znajdują maksimum wytrzymałości.
Przecież nie mają profesjonalnych stanowisk do testowania takiej skrzyni. To jest testowane na klientach.
Ile takich "testów" wykonują? 10 ? 20 rocznie ?
Ostatnio zmieniony 27.10.2017, 15:37 przez d7d, łącznie zmieniany 1 raz.

Serax
Member
Posty: 56
Rejestracja: 16.07.2017, 15:41

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Serax » 27.10.2017, 15:41

d7d pisze:
Serax pisze:
Ciekawe na jaki moment jest projektowana skrzynia DSG DQ381. Zwykle księgowi rządzą wiec czy w tym przypadku jest inaczej ?
Skąd bierze się wiedza o możliwości przeniesienia momentu np. 500 Nm ?
Czyżby VW projektował z takim zapasem?
... Co do wiedzy to bierze się na zasadzie prób i błedów przez osoby podkręcające takie auta, szukają gdzie jest maximum wytrzymałości a potem ustalają granicę rozsądku dostępną dla Kowalskiego.
To właśnie mnie ciekawi: w jaki sposób fachowcy znajdują maksimum wytrzymałości.
Przecież nie mają profesjonalnych stanowisk do testowania takiej skrzyni. To jest testowane na klientach.
Ile takich "testów" wykonują? 10 ? 20 rocznie ?
Tworzą swoje firmowe auta, które mają obrywać po głowie. Takie pp-perfomance ma c63 w204 edition 507 podkręcone na 575 i robi za vana do wożenia części, ale to taki news poza tematem. Bardzo często przyjeżdza klient i za przeproszeniem ma to w d*upie, chce więcej mocy i tyle w temacie, jak cos padnie to naprawimy, jak nie padnie to super ekstra. Poza tym większe firmy tuningowe współpracują z całym światem, min dostawcami części, np chcesz wzmocnić dsg to odzywają się do firmy, która sie w tym specjalizuje i wie co ma jakie możliwości i co trzeba wymienić. Myślisz skąd takie Nissany gtr osiągają moce pod 1000km, gdzie skrzynia była do wymiany po 20 tyś w przypadku SERYJNEGO auta? Owe firmy znają się na tym i swoje informacje przekazują dla tunerów, którzy potem się z Kowalskim dogadują co możemy zrobić a co robimy na Kowalskiego ryzyko. Poza tym bardzo często otrzymujesz gwarancję od tunera, że w przypadku usterki on to naprawi(oczywiście mowię o tych bardziej znanych firmach).
Ostatnio zmieniony 27.10.2017, 15:43 przez Serax, łącznie zmieniany 1 raz.

merci_94
Member
Posty: 104
Rejestracja: 21.12.2017, 16:50
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: merci_94 » 21.12.2017, 17:03

Po nowym roku odbieram 280ke i będę zakładał Box SpeedBustera, także od razu podziele się wrażeniami :D
Od razu wjeżdża Dolot VWR600 i środkowy tłumik :D
Arteon R-Line 2.0 TSI(280) 350 4x4
0-100 4.5s RL
100-200 11.4s RL
Speed-Buster
VWR600

ODPOWIEDZ