Strona 1 z 2
Średnica zawracania
: 25.01.2019, 00:34
autor: mychu
Cześć,
przesiadłem się do Arteona z Passata B7 Variant i mam pewien problem ze skrętnością Auta. Wydaje się mało skrętne w porównaniu do Paska.
Niby katalogi pokazują tylko(?) pół metra różnicy w średnicy zawracania: Arteon (11,9m) a Passat B7 Variant (11,4 m) ale w Passeratti kierownicą zakręcę 1 i 3/4 obrotu a w Artku tylko 1 i 1/2 obrotu. Ewidentnie brakuje te 1/4 obrotu kierą żeby było super.
U Was też tak jest że kierownica obraca się tylko 1 i 1/2 obrotu? Czy to coś nie teges u mnie? Koła mam 18"
Re: Średnica zawracania
: 25.01.2019, 00:40
autor: lkocurek
Niewiem jak z obrotami bo nie zwracalemuwagi, ale
Mam poorownanie na parkingu, poprzednio insignia potrafiłem zakręcić na jednej nawrotce na raz, a arteonem się nie da, brakuje trochę, wiec jest "mniej skrętny"
Re: Średnica zawracania
: 25.01.2019, 09:15
autor: Kusza85
Panowie to jest auto typu gran turismo do pokonywania km, a nie Toyota Aygo do miasta więc nie wymyślajcie i nie ma sensu porównywać go z Passatem itp.
Re: Średnica zawracania
: 25.01.2019, 09:25
autor: mychu
Kusza85 pisze: ↑25.01.2019, 09:15
Panowie to jest auto typu gran turismo do pokonywania km, a nie Toyota Aygo do miasta więc nie wymyślajcie i nie ma sensu porównywać go z Passatem itp.
A co ma piernik do wiatraka? A Passat jest niby do czego?
Mojej żony Yaris jest jeszcze gorzej skrętny niż Arteon, nie mówiąc o Passacie.
Re: Średnica zawracania
: 25.01.2019, 09:43
autor: Kusza85
mychu pisze: ↑25.01.2019, 09:25
Kusza85 pisze: ↑25.01.2019, 09:15
Panowie to jest auto typu gran turismo do pokonywania km, a nie Toyota Aygo do miasta więc nie wymyślajcie i nie ma sensu porównywać go z Passatem itp.
A co ma piernik do wiatraka? A Passat jest niby do czego?
Mojej żony Yaris jest jeszcze gorzej skrętny niż Arteon, nie mówiąc o Passacie.
pokaż mi gdzie pisze lub jakiś test że Paserati jest autem typu gran turismo, wszystkie auta tego typu mają większy promień zawracania od standardowych sedanów
Re: Średnica zawracania
: 25.01.2019, 10:09
autor: mychu
Kusza85 pisze: ↑25.01.2019, 09:43
mychu pisze: ↑25.01.2019, 09:25
Kusza85 pisze: ↑25.01.2019, 09:15
Panowie to jest auto typu gran turismo do pokonywania km, a nie Toyota Aygo do miasta więc nie wymyślajcie i nie ma sensu porównywać go z Passatem itp.
A co ma piernik do wiatraka? A Passat jest niby do czego?
Mojej żony Yaris jest jeszcze gorzej skrętny niż Arteon, nie mówiąc o Passacie.
pokaż mi gdzie pisze lub jakiś test że Paserati jest autem typu gran turismo, wszystkie auta tego typu mają większy promień zawracania od standardowych sedanów
Przeczytaj pierwszy post. Pytałem czy u innych osób w Arteonach kierownica kręci się też na max 1,5 obrotu. Tego dotyczy ten wątek
Re: Średnica zawracania
: 25.01.2019, 10:18
autor: Kusza85
"przesiadłem się do Arteona z Passata B7 Variant i mam pewien problem ze skrętnością Auta. Wydaje się mało skrętne w porównaniu do Paska."
jeżeli różnica w promieniu zawracania jest inna to oczywiście, że obrót kierownicy też będzie inny, u mnie jest tak samo jak i w każdym Arteonie
Re: Średnica zawracania
: 25.01.2019, 11:23
autor: k1coR
Arteon jest większy od Passata i szerszy więc trudno się dziwić.
Re: Średnica zawracania
: 25.01.2019, 11:26
autor: Rkarcz
Ważny jest rozstaw osi. Jak jest większy to nie wiem jak mają się przeguby wygiąć żeby zawrócić na miejszym promieniu niż krótsze samochody..
Re: Średnica zawracania
: 25.01.2019, 12:22
autor: Salvatore
mychu pisze: ↑25.01.2019, 10:09
Przeczytaj pierwszy post. Pytałem czy u innych osób w Arteonach kierownica kręci się też na max 1,5 obrotu. Tego dotyczy ten wątek
Tak. To jest tzw. progresywny układ kierowniczy.
Tak, Arteon jest slabo skrętny, przez co trudniej się parkuje. Ale nie oczekiwałem super zwrotności od auta tego rozmiaru.