Strona 1 z 1

Sprawy żywotności silnika musicie to zobaczyć

: 08.02.2019, 19:11
autor: Jaro
Witam wszystkich musicie zobaczyć ten filmik jak producenci robią nas w ciulika w sprawach olejowych jak skracają naszą żywotność silnika oto link https://youtu.be/nhxYLPvTQOo

Re: Sprawy żywotności silnika musicie to zobaczyć

: 08.02.2019, 19:16
autor: Jaro
Dopiero a może aż mam 12 tyś przejechane kupiłem olej i jutro jadę wymienić i sprawdzę wystarczy filtr a wszysko bedzie jasne jeżeli już ktoś z was to sprawdzał to piszcie sprawę trzeba nagłaśniać Pozdro

Re: Sprawy żywotności silnika musicie to zobaczyć

: 08.02.2019, 21:15
autor: marcel232
A to żadna tajemnica. Ja zawsze zmieniam olej po pierwszych 2-3k km (góra!)
Nawet zwykła kosiarka do trawy z silnikiem B&S nakazuje zmiane oleju po pierwszych 10h pracy (o ile się nie mylę).
Mam też quada (CAN-AM, 650cc, V-Twin, 62KM za ponad 50 koła) i tam musiałem pierwszy serwis olejowy (gwarancyjny) zrobić po 150km (lub po 10 motogodzinach). Wszystko zależy od tego czy auto/kosiarkę/quada planujemy mieć dla siebie na parę ładnych lat.
Mi nawet kosiarka do trawy oleju nie bierze (zmieniany co sezon) a ma co robic (2000m2 trawnika).
Tak zawsze było i będzie - 'Jak dbasz tak masz'.

Re: Sprawy żywotności silnika musicie to zobaczyć

: 08.02.2019, 21:33
autor: Jaro
Teraz to kazdy kto nie miał wiedzy bedzie tego pilnował

Re: Sprawy żywotności silnika musicie to zobaczyć

: 08.02.2019, 22:06
autor: Xfelgi_pl
Ja wymieniłem przy 10 tys. Jakiś czas temu pokazałem ten filmik mojemu klientowi/znajomemu który jest odpowiedzialny za serwisowanie floty około 200 aut dostawczych, obecnie są to głównie Ople Vivaro 1.6 120 km. Rocznie każde auto robi około 250 do 300 tys km. Olej wymieniają co 50 000 tys km. Silnik wytrzymuje około 500 600 tys, poprzednie wersje Vivaro z silnikiem 2.0 120km kręcił pod 800 tys, również przy wymianach oleju co 50 tys.

Re: Sprawy żywotności silnika musicie to zobaczyć

: 08.02.2019, 23:24
autor: jni
Poczytajcie sobie komentarze pod filmem, jest sporo rozsądnych argumentów podważających metodykę i wnioski z tego "testu".

Poza budzącymi grozę sugestiami youtuber nie pokazał ani nie udowodnił, że te opiłki mogły rzeczywiście trafić na elementy smarowane i faktycznie narobić jakichś szkód. Zobaczyliśmy je w misce i w filtrze, co równie dobrze dowodzi tego, że filtr spełnia swoją rolę. Gdyby tak nie było, to myślę, że nawet przejechanie 1-2-3 tysięcy z takimi kawałkami żelastwa za filtrem pewnie spowodowałoby bardzo szybkie uszkodzenie wrażliwych elementów silnika i nie przejechałby on bezawaryjnie przez gwarancję.

Youtuber zasłania się gwarancją na samochód i wobec tego brakiem możliwości rozebrania silnika, a może wystarczyłoby wykręcić świecę, wsadzić endoskop i obejrzeć gładzie cylindrów szukając rys od tych opiłków. Oczywiście należałoby je porównać z samochodem, w którym wymieniono olej po "dotarciu" i pokazać różnice.

Dodatkowo to był tylko jeden samochód, być może właściciel go katował, może ten silnik jest nieudany albo ten konkretny egzemplarz miał jakąś wadę - ponownie za mała próba, żeby wyciągać dalekoidące wnioski.

To czego pan youtuber również nie zrobił, to nie wysłał tego oleju do laboratorium do analizy pod kątem jego właściwości fizykochemicznych, a możliwe, że okazałoby się, że ten olej po 22kkm jest do bani nie przez opiłki, a przez utratę parametrów - główny powód wątpliwości i braku zaufania do Long Life, także mojego. Tu jest przykład takiej analizy zużytego oleju:

http://oil-club.pl/viewtopic.php?f=33&t=27

Podsumowując dla mnie ten film jest na poziomie tabloidów, ma szokować, ale nie jest to rzetelne i dogłębne zbadanie tematu.

Re: Sprawy żywotności silnika musicie to zobaczyć

: 09.02.2019, 12:50
autor: Jaro
Tego nie wie nikt 😊

Re: Sprawy żywotności silnika musicie to zobaczyć

: 11.02.2019, 08:35
autor: trake
Reasumując - film nagrał w dobrej wierze i intencji, a to czy ktoś zaoszczędzi na wymianie oleju tudzież skróci serwis olejowy - wedle uznania i do żadnej praktyki owy Youtuber nie namawia. W artku wymieniłem olej po 2,000 km - taka zapobiegliwość a może i nadgorliwość. Jeśli niepotrzebnie - to trudno. A osobiście w starszych autkach, zmianę oleju preferowałem co max 10.000 km. Wedle uznania - każdy panem swego pojazdu ;)

Re: Sprawy żywotności silnika musicie to zobaczyć

: 11.02.2019, 10:34
autor: Jerzy
Są kierowcy i kierowcy. Ja stosuję interwały max 15 000 km, lub raz na rok. A szczególnie jak samochód jeździ więcej po mieście. Nigdy nie żałowałem żadnemu pojazdowi dobrej i świeżej oliwy. Czy to źle? nie wiem są różne szkoły i oleje, a szczególnie teraz kiedy wszystkie silniki są uturbione. Kiedyś kupiłem samochód po kilku interwałach serwisowych co 30 000, to pod pokrywą zaworową było masło. To jest tak jak z oliwą w automatycznej skrzyni. Serwis mówi że się nie zmienia, a producent skrzyni, zależy jakiej, nakazuje w określonym czasie lub km.

Sprawy zywotnosci silnika musicie to zobaczyc

: 17.02.2019, 10:23
autor: Marvintrine
Odgrzewam. Czy zna ktos numer tego wygluszenia pod maske? Czy jest to jeden standard dla wszystkich 1P czy tez moze sa rozne wersje zaleznie np. od silnika czy tez roku modelowego?