Start/Stop dzilanie-awaryjnosc

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: Start/Stop dzilanie-awaryjnosc

Post autor: Salvatore » 26.03.2019, 23:56

W sumie to jest ciekawe. Czasem zdarza mi się tak, że jest pisk i rozpaczliwa walka o trakcję, ale zdarza się też tak, że mam ochotę wysiąść i popchnąć :D Wszystko w trybie Drive, przez 99,9% czasu tak jeżdżę.
Może jakoś da się nad tym zapanować :D

Elninjo
Member
Posty: 241
Rejestracja: 13.12.2018, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Start/Stop dzilanie-awaryjnosc

Post autor: Elninjo » 27.03.2019, 13:07

Od 3 lat walczę z tym w grupie VW. Skoda Superb III 2.0 TDI, 4x4, 190 KM, miała tak, że wchodząc w zakręt 90 stopni w mieście na światłach włączała 4 bieg SIC!!!, potem póki zmieniła bieg, póki pokona lag to mija dobrych kilka sekund, nie mówiąc o sytuacjach gdzie Start/Stop wyłączał silnik...
W Arteonie jest lepiej ale też ma momenty przytkania...

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

Re: Start/Stop dzilanie-awaryjnosc

Post autor: k1coR » 28.03.2019, 15:38

Panowie wiecie, że reakcja na gaz jest uwarunkowane uczeniem się auta naszych zachowań przez pierwsze kilometry oraz jak się jeździło na dotarciu. Więc jak jedziesz jak dziadek przez całą drogę a nagle chcesz ruszyć z buta...to tylko S zadziała w miarę szybko, z D zamuli zawsze, chyba że rozgrzany silnik i napierd...non stop wówczas reakcja na gaz jest znacznie szybsza, tj.mówie jak jedziesz wcześniej oraz na dotarciu, tak auto reaguje na gaz, u siebie czuję nawet różnice w pozycji pedału gazu w różnych Artkach przy tym samym silniku. Jeździłem raczej katowanym demem (czyli zimny silnik i but) przy delikatnym obchodzeniu z gazem nie podobało mu się to i szarpał, dopiero przy pełnym bucie jechał "dobrze" czyli tak jak go ktoś "nauczył" od początku :)

Elninjo
Member
Posty: 241
Rejestracja: 13.12.2018, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Start/Stop dzilanie-awaryjnosc

Post autor: Elninjo » 28.03.2019, 16:25

Zgoda, to się nazywa adaptacja pod użytkownika... Robiłem dwa razy reset do pierwotnych ustawień by od nowa się nauczył i... to samo...

Pietras
Member
Posty: 120
Rejestracja: 28.11.2018, 21:03

Re: Start/Stop dzilanie-awaryjnosc

Post autor: Pietras » 28.03.2019, 16:58

k1coR pisze:
28.03.2019, 15:38
Panowie wiecie, że reakcja na gaz jest uwarunkowane uczeniem się auta naszych zachowań przez pierwsze kilometry oraz jak się jeździło na dotarciu. Więc jak jedziesz jak dziadek przez całą drogę a nagle chcesz ruszyć z buta...to tylko S zadziała w miarę szybko, z D zamuli zawsze, chyba że rozgrzany silnik i napierd...non stop wówczas reakcja na gaz jest znacznie szybsza, tj.mówie jak jedziesz wcześniej oraz na dotarciu, tak auto reaguje na gaz, u siebie czuję nawet różnice w pozycji pedału gazu w różnych Artkach przy tym samym silniku. Jeździłem raczej katowanym demem (czyli zimny silnik i but) przy delikatnym obchodzeniu z gazem nie podobało mu się to i szarpał, dopiero przy pełnym bucie jechał "dobrze" czyli tak jak go ktoś "nauczył" od początku :)
Nie wiem jak jest w TSI, ale to co piszesz w TDI nie istnieje. A czy silnik rozgrzany czy nie jaki to ma wpływ na „reakcje” na wciśnięty gaz. Jak już auto „zrozumie” ze dostało sygnał, ze ma jechać to jedzie jak należy, ale w porównaniu do poprzednich automatów to tutaj widać jakby bił się z myślami :)

Różnicy między S, a D oprócz obrotów nie zauważyłem.

Macevp
Member
Posty: 119
Rejestracja: 28.02.2019, 21:15

Re: Start/Stop dzilanie-awaryjnosc

Post autor: Macevp » 29.03.2019, 08:34

Powiem tak. Pierwsze co robię po uruchomieniu pojazdu to wyłączam na tunelu przyciskiem S&S. Niestety w Arteonie to jest nieporozumienie. I tak jak koledzy piszą: wyłącza system przy zatrzymywaniu -nawet kiedy auto dojeżdża i się "turla", jest uciążliwe i ryzykowne na dużych skrzyżowaniach/rondach czy wyjeździe z bocznych ulic. System ten używam wyłącznie w dużych korkach. Kiedy wiem, że samochód będzie stał. Aczkolwiek reakcja często jest opóźniona i wygląda tak jakbym "przyspał" i nie zauważył że samochody przede mną ruszyły.
Dla porównania: w mercedesie GLA jest to trochę bardziej dopracowane (aczkolwiek do ideału to brakuje).
I tutaj w mojej ocenie na takie sytuacje idealna jest hybryda.

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

Re: Start/Stop dzilanie-awaryjnosc

Post autor: k1coR » 29.03.2019, 12:32

Pietras pisze:
28.03.2019, 16:58
k1coR pisze:
28.03.2019, 15:38
Panowie wiecie, że reakcja na gaz jest uwarunkowane uczeniem się auta naszych zachowań przez pierwsze kilometry oraz jak się jeździło na dotarciu. Więc jak jedziesz jak dziadek przez całą drogę a nagle chcesz ruszyć z buta...to tylko S zadziała w miarę szybko, z D zamuli zawsze, chyba że rozgrzany silnik i napierd...non stop wówczas reakcja na gaz jest znacznie szybsza, tj.mówie jak jedziesz wcześniej oraz na dotarciu, tak auto reaguje na gaz, u siebie czuję nawet różnice w pozycji pedału gazu w różnych Artkach przy tym samym silniku. Jeździłem raczej katowanym demem (czyli zimny silnik i but) przy delikatnym obchodzeniu z gazem nie podobało mu się to i szarpał, dopiero przy pełnym bucie jechał "dobrze" czyli tak jak go ktoś "nauczył" od początku :)
Nie wiem jak jest w TSI, ale to co piszesz w TDI nie istnieje. A czy silnik rozgrzany czy nie jaki to ma wpływ na „reakcje” na wciśnięty gaz. Jak już auto „zrozumie” ze dostało sygnał, ze ma jechać to jedzie jak należy, ale w porównaniu do poprzednich automatów to tutaj widać jakby bił się z myślami :)

Różnicy między S, a D oprócz obrotów nie zauważyłem.
To czy silnik jest rozgrzany, u mnie ma bardzo duży wpływ na wciskanie gazu i oczywiście nie chodzi o to, że nasze auto jest inteligentne i myśli za nas, po prostu nie jestem walnięty żeby go katować na zimnym :) I uwierz mi inaczej reaguje na gaz jak go rozgrzeje i zaczynam cisnąć dynamicznie, a inaczej jak jeżdżę delikatnie i naglę potrzebuje szybko się zebrać. Nie wiem jak to możliwe, że nie czujesz różnicy między S a D, u mnie jest odczuwalna i to bardzo (ruszanie od 0, wyprzedzanie, itp.) Chyba że mam ponad 100km/h i wrzuci mi 3 na 6k rpm...żadko ale się zdaża

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: Start/Stop dzilanie-awaryjnosc

Post autor: Salvatore » 29.03.2019, 12:39

Wg mnie różnica między S a D jest kolosalna, na S to zupełnie inny samochód :D Staje sie narowisty :D Lag DSG jest dużo mniejszy (ale niestety nadal jest) i szybciej redukuje (ale przy tym trochę szarpie).
Mam TSI 190, być może na TDI jest inaczej, ale jak jeżdziłem chwilę Superbem to różnica też była olbrzymia, tam na D w ogóle nie dało się jeździć :D A wtedy prywatnie jeździłem TDI w manualu, więc to nie to, że byłem przyzwyczajony do benzyny :D

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: Start/Stop dzilanie-awaryjnosc

Post autor: Rkarcz » 29.03.2019, 12:49

U mnie na S przy chęci przyspieszenia od 80 i wciśnięcia pedału gazu do końca mam nie tyle laga co samochód zdejmuje paliwo z wtrysków i mogę wyrżnąć zębami w kierownicę bo mam jak hamowanie. Dlatego wolę tryb ręczny który przy odcięciu wrzuca kolejny bieg a przy kicku wrzuca poprzedni lub -2. Używam przy włączeniu się do ruchu rozbiegówką, czy di wyprzedzenia kilku TIRów. S to dla mnie nieporozumienie. Jeździłem równie młodą A5 190 KM kumpla i jest dokładnie to samo. Taka widać cecha VAGa.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

Mike1980
Junior Member
Posty: 39
Rejestracja: 22.03.2019, 07:24

Re: Start/Stop dzilanie-awaryjnosc

Post autor: Mike1980 » 29.03.2019, 13:07

Mając porównanie z TSI-180KM B8 a aktualnym TDI-190KM-Arteon to faktycznie w TSI zawsze jak chciałem wyprzedzać to przełożenie na S było koniecznie inaczej straszny lag, na S było ok, lecz faktycznie szarpał trzymał nieprzyjemnie wysokie obroty przy spokojnej jeździe.
W TDI może delikatnie lepiej ciągnie, lecz to może spowodowane w B8 obcięciem momentu do 250NM vs 400 w Arteonie.

ODPOWIEDZ