Awaria DSG

Elninjo
Member
Posty: 241
Rejestracja: 13.12.2018, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria DSG

Post autor: Elninjo » 29.05.2019, 12:06

Generalnie chodzi o to by koledze pomóc zweryfikować czy to awaria czy coś innego... Po weryfikacji sposobu używania DSG kolega musi sam ocenić...

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Awaria DSG

Post autor: Jacekpolok » 29.05.2019, 13:05

Racja

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: Awaria DSG

Post autor: Salvatore » 29.05.2019, 15:16

Jacekpolok pisze:
29.05.2019, 11:35
Nie rozumiem po co na plaskim i malym wzniesieniu kombinowac i utrudniac zycie. To jest dyskomfort ppdobny do: czekam ma postoju az silnim osiągnie temperature, nie zaciagam recznego w zimie, nie domykam szyb na mrozie itd. Parkuje, daje P trzymajac nogą hamulec, gasze. Na b duzych wzniesieniach kombinuje z N pptem reczny, potem puszczam nozny i dopiero P - ale to duuuuze górki.
Ja zawsze trzymając hamulec wrzucam P, potem ręczny, potem gaszę i nie zauważyłem niczego co tu opisujecie.
Wg instrukcji zdaje się powinno się najpierw zaciągnąć ręczny a później na P, ale to chyba nie ma znaczenia dopóki trzymam hamulec tak czy inaczej.

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Awaria DSG

Post autor: Jacekpolok » 29.05.2019, 16:24

Salvatore jest roznica. Jezeli juz sie meczysz z zaciskaniem ręcznego manualnie to sens jest jak najpoerw reczny a potem P

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: Awaria DSG

Post autor: Salvatore » 29.05.2019, 18:02

Jaka jest różnica jeśli cały czas, aż do zaciągnięcia ręcznego, trzymam nogą?
Pytam, bo chciałbym wiedzieć jeśli mam popracować nad zmianą nawyku ;)

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Awaria DSG

Post autor: Jacekpolok » 29.05.2019, 19:35

Zebym odpowedzial - musze zapytac- korzystasz z autohold?

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: Awaria DSG

Post autor: Salvatore » 29.05.2019, 20:01

Nie korzystam, lubię pełzanie.

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Awaria DSG

Post autor: Jacekpolok » 29.05.2019, 20:20

Ok. To znaczy ze bez hamulca noznego- reczny jest zwolniony do czasu wlaczenia P. Jezeli jest wieksze wzniesienie - trzymajac hamulec zaciagasz reczny, puszczasz hamulec i dajesz P. Tutaj chodzi o bezwladnosc pojazdu w momencie gdy trzymasz nożny- zacisniete sa klocki przod i tyl. Zrob test na duzym wzniesieniu- zatrzymaj pojazd i trzymajac nozny wrzuc N a nastepnie zaciqgnij reczny. Po zwolnieniu noznego- samochod troche sie stoczy. Ten maly ruch pojazdu przeniesie obciazenia na skrzynie biegow jezeli wlaczylbys wczesniej P i powoduje efekt tzw zblokowania przy kolejnej zmianie z P na dowolnie inny bieg.

mmmjanas
Member
Posty: 118
Rejestracja: 30.11.2018, 09:44

Re: Awaria DSG

Post autor: mmmjanas » 30.05.2019, 05:49

Bardzo dziękuję za wszystkie opinie i uwagi.
Stojąc na postoju i trzymając hamulec nożny auto stoi w miejscu i bawiąc się przytym w przerzucanie przekładni raz na P później na R czy na D i z powrotem na P słychać właśnie takie donośne kliknięcia. To właśnie mnie niepokoi. Nie jest też to za każdym razem, ale tak w 80% przypadków. Popróbuję jeszcze z Autoholdem, może będzie trochę ciszej.

Awatar użytkownika
Jerzy
Senior Member
Posty: 337
Rejestracja: 14.08.2018, 21:35
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Awaria DSG

Post autor: Jerzy » 30.05.2019, 07:25

olek1305 pisze:
29.05.2019, 10:01
Jerzy a po co lekko puszczasz hamulec nożny?
Kiedyś w ZF-ie bawarki właśnie podczas przestawiania strzelało mi po przerzucaniu z P na D, po odpaleniu. I zacząłem kombinować jak to odciążyć skrzynię. Po zakończeniu jazdy przerzucam na N i wtedy puszczam lekko hamulec nożny aby samochód bezwładnie się lekko poruszył bez obciążenia. Wtedy zaciągam ręczny aby cały napór poszedł na hamulec i wtedy P. Skrzynia nie ma żadnego obciążenia na blokadzie. Od tego czasu zero strzałów i tak już z każdym automatem.

Można też taka jak mówi kolega : Jacekpolok , stosować AutoHold, ale nie wiem jak wtedy mocno zapięta jest skrzynia w stosunku co do blokady parkingowej P
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps

ODPOWIEDZ