Takie głośne włączanie biegu "D" najczęściej występuje gdy samochód stoi na pochyłym terenie...
Zwróćcie na to uwagę bo może to nie awaria tylko należy inaczej parkować...
Awaria DSG
Re: Awaria DSG
U mnie od nowości występuje stuk na P, nie za każdym razem ale jest wku, mam zamiar zajechać do serwisu ale za czem ciężko. Przebieg 3800km 2.0 TDI 4Motion
Re: Awaria DSG
Tak jak kolega pisze.
Ja użytkuję automaty od niepamiętnych czasów. Zawsze, ale to zawsze używam hamulca ręcznego - analog i elektryk. Nigdy nie zdarzyło mi się aby np. zimą hamulec przymarzł. Ale zawsze przed postojem najpierw robię N, puszczam lekko hamulec nożny," zaciągam" ręczno-elektryczny i wtedy daję P. Nie ważne czy stoję na górce, płaskim czy garażu.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Awaria DSG
A ja zawsze wrzucam P i hamulec (autohold )sam sie zaciaga. Zawsze korzystam z autohold. Tylko na powaznych wzniesieniach zaciagam reczny zanim puszcze hamulec noga. Zmiana za kazdym razem na N to duzy dyskomfort.
Re: Awaria DSG
Może i dyskomfort. Ale przestawiając, zawsze masz po drodze N.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Awaria DSG
Mstrzele,
mam go od 6 miesięcy. Silnik 1,5 Tsi (jedyna benzyna do kupienia pod koniec 2018) i wydaje mi się, że na początku tego nie było (chociaz mogłem nie zwrócić na to uwagi).
Fakt natomiast jest taki, że te słyszalne (oczywiście tylko na postoju) przerzucanie pozycji w skrzyni (pomiędzy Parkingiem a pozycją D lub R) trochę jest irytujące. Spróbuję tak robić jak napisał Jerzy (z hamulcem postojowym i włączaniem N przed Parkingiem i zobaczę czy to coś pomoże.
mam go od 6 miesięcy. Silnik 1,5 Tsi (jedyna benzyna do kupienia pod koniec 2018) i wydaje mi się, że na początku tego nie było (chociaz mogłem nie zwrócić na to uwagi).
Fakt natomiast jest taki, że te słyszalne (oczywiście tylko na postoju) przerzucanie pozycji w skrzyni (pomiędzy Parkingiem a pozycją D lub R) trochę jest irytujące. Spróbuję tak robić jak napisał Jerzy (z hamulcem postojowym i włączaniem N przed Parkingiem i zobaczę czy to coś pomoże.
Re: Awaria DSG
Zwróć uwagę na to żeby po włączeniu P podczas zatrzymania samochodu trzymać hamulec do czasu włączenia hamulca ręcznego...
Po włączeniu P skrzynia nie jest zamknięta na sztywno i jeżeli samochód się przesunie i zacznie "napierać" na granicę blokady włączenie biegu później będzie skutkowało "strzałem" i dziwnym dźwiękiem ze skrzyni...
Po włączeniu P skrzynia nie jest zamknięta na sztywno i jeżeli samochód się przesunie i zacznie "napierać" na granicę blokady włączenie biegu później będzie skutkowało "strzałem" i dziwnym dźwiękiem ze skrzyni...
Re: Awaria DSG
Wszędzie oprócz własnego garażu (mam idealnie płasko) włączam hamulec postojowy zanim puszczę nożny i nie kojarzę strzałów ze skrzyni.
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Awaria DSG
Nie rozumiem po co na plaskim i malym wzniesieniu kombinowac i utrudniac zycie. To jest dyskomfort ppdobny do: czekam ma postoju az silnim osiągnie temperature, nie zaciagam recznego w zimie, nie domykam szyb na mrozie itd. Parkuje, daje P trzymajac nogą hamulec, gasze. Na b duzych wzniesieniach kombinuje z N pptem reczny, potem puszczam nozny i dopiero P - ale to duuuuze górki.