Strona 4 z 7

Re: Awaria DSG

: 30.05.2019, 09:01
autor: olek1305
Ok, jak chwilę nad tym się zastanowić to ma to sens, dzięki.

Re: Awaria DSG

: 30.05.2019, 09:14
autor: Jacekpolok
Jerzy - stosujac autohold niestety jest jak przypuszczasz. Mam jedno miejsce parking gdzie jest duzr wzniesienie. Tam musze wrzucac N, zaciagnac reczny a dopiero potem P. Inaczej niestety blokuje skrzynie.

Re: Awaria DSG

: 30.05.2019, 10:17
autor: k1coR
Z autoholdem jest ok, zero strzałów ale na wzniesieniu najpierw N, później ręczny, później P, tak koledzy pisali. Największym problem w automacie jest wymiana opon, bo przy tym nie unikniesz jeb...w skrzyni przy zapinaniu z P na R lub D przy zjeździe z podnośnika.

Re: Awaria DSG

: 30.05.2019, 10:18
autor: Jacekpolok
K1cor - kombinacja ale da sie. Zostawiasz na podnośniku na N na czas wymiany i opuszczenia

Re: Awaria DSG

: 30.05.2019, 10:34
autor: k1coR
Jacekpolok ok kombinacja niezła, rozważałem pójście w tą stronę bo strasznie mnie boli jak skrzynia dostaje po dupie ale jest jeden problem, wtedy na czas wymiany musi zostać na włączonym silniku :)

Re: Awaria DSG

: 30.05.2019, 10:36
autor: Salvatore
Wymieniaj tam gdzie mają podnośniki podnoszące całe auto - na takich zawsze każą zostawiać na N bez ręcznego :)

Podsumowując, czyli poprawna sekwencja jest taka?
1) wrzucić N,
2) zaciągnąć ręczny,
3) puścić nożny,
4) wrzucić P,
5) zgasić.

Re: Awaria DSG

: 30.05.2019, 11:34
autor: Jerzy
Salvatore pisze:
30.05.2019, 10:36
Wymieniaj tam gdzie mają podnośniki podnoszące całe auto - na takich zawsze każą zostawiać na N bez ręcznego :)

Podsumowując, czyli poprawna sekwencja jest taka?
1) wrzucić N,
2) zaciągnąć ręczny,
3) puścić nożny,
4) wrzucić P,
5) zgasić.
No tak. Ale ja dla pewności zamieniam 2 z 3, ale wtedy i tak muszę jeszcze raz wcisnąć hamulec bo inaczej nie wrzucę na P.

Re: Awaria DSG

: 30.05.2019, 12:29
autor: k1coR
Salvatore pisze:
30.05.2019, 10:36
Wymieniaj tam gdzie mają podnośniki podnoszące całe auto - na takich zawsze każą zostawiać na N bez ręcznego :)

Podsumowując, czyli poprawna sekwencja jest taka?
1) wrzucić N,
2) zaciągnąć ręczny,
3) puścić nożny,
4) wrzucić P,
5) zgasić.
Zawsze wymieniam tam gdzie podnośnik podnosi całe auto, gadałem z gościem mówi żeby wrzucać na P i ręczny, ASO mówi, że robią tak samo. Tj. mówię nie ma znaczenia jak jedzie do góry i tak musisz zgasić silnik, na N nie zgasisz auta. Chyba że wymieniają Ci gumy przy odpalonym aucie, co jest raczej nie możliwe. Nawet N, ręczny, poluzowanie śrub, później P i do góry + zdjęcie kół, nic nie da, bo problem się pojawia jak założymy zmienione gumy i dokręcamy koła na dole.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sekwencja jest ok ale jak puścimy nożny to nie wrzucimy P z N , bo przechodzimy przez R -> każde przejście przez R wymaga wciśnięcia guzika na skrzyni i pedału hamulca, więc jeszcze raz hamulec najpierw i P.

Re: Awaria DSG

: 30.05.2019, 13:06
autor: Elninjo
mmmjanas pisze:
30.05.2019, 05:49
Bardzo dziękuję za wszystkie opinie i uwagi.
Stojąc na postoju i trzymając hamulec nożny auto stoi w miejscu i bawiąc się przytym w przerzucanie przekładni raz na P później na R czy na D i z powrotem na P słychać właśnie takie donośne kliknięcia. To właśnie mnie niepokoi. Nie jest też to za każdym razem, ale tak w 80% przypadków. Popróbuję jeszcze z Autoholdem, może będzie trochę ciszej.
W tym czy będzie głośne przełączanie największe znaczenie ma zatrzymanie samochodu przy parkowaniu a nie ruszanie później...
Jeżeli "źle" się zatrzymasz to potem "źle" będzie działać DSG...

Re: Awaria DSG

: 30.05.2019, 14:39
autor: trake
Nigdy nie kombinowałem panowie z hamulcem postojowym by rzucić mu P - trzymam go na roboczym hamulcu , rzucam P i .. to wszystko, żadnych szarpnięć żadnych odbić i stuków nie odnotowuje.. może póki co - ale raczej skrzynia nie sprawia wrażenia jakby ten sposób był dla niej problematyczny..