Przesiadka z TDi na TSi
Re: Przesiadka z TDi na TSi
Czekaj 3,5-5l różnicy tak ? Czyli co benzyna średnie spalanie: 10l/100km, a diesel średnia 5l/100km, nie ma bata...TSI 190km w trasie potrafi spalić 6,6l przy całkiem normalnej jeździe, bez jakiś zamuł i bez idiotycznego trybu Eco, średnia długoterminowa jest w granicach 9,8l/100km przy czym 70% miasto , 30% trasa. Po mieście wciąga 10l/100km, a ze świateł jestem prawie zawsze pierwszy.
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Przesiadka z TDi na TSi
Tak. Różnica w spalaniu przy tym samym trybie jazdy to 3,5 do 5l wiecej w tsi. Minimum w tdi 3,9l gdzie tsi pokazuje 6.2l - to oczywiscie nie jest jazda.
Realnie ta sama trasa rano 12km, korki, krakow, temp 5- 8'C : tdi 8,8 gdzie tsi 12,8. Przy bardzo dynamicznej jezdzie tdi 12,5 a tsi 17,8.
Nalezy przyjac spalanie 3,5 wiecej w tsi w trybie mieszanym dla tsi. To jest bardzo dobry wynik jak na tsi gdzie kultura pracy silnika przemawia na plus dla tsi.
Bylem zwolennikiem wylacznie tdi z uwagi na oszczędność. Teraz wylacznie przebieg roczny pow 30k dyskryminuje zakup - oczywiscie w kierunku tdi. Dla przebiegów 20- 30k do tego glownie miasto - wybieram tsi. Ps. Zrobue jeszcze 2x trase krakow rzeszow autostrada z prędkością 90- 100 i jazdą super eco- spodziewam sie tdi 3.6 oraz 5,0 tsi.
Realnie ta sama trasa rano 12km, korki, krakow, temp 5- 8'C : tdi 8,8 gdzie tsi 12,8. Przy bardzo dynamicznej jezdzie tdi 12,5 a tsi 17,8.
Nalezy przyjac spalanie 3,5 wiecej w tsi w trybie mieszanym dla tsi. To jest bardzo dobry wynik jak na tsi gdzie kultura pracy silnika przemawia na plus dla tsi.
Bylem zwolennikiem wylacznie tdi z uwagi na oszczędność. Teraz wylacznie przebieg roczny pow 30k dyskryminuje zakup - oczywiscie w kierunku tdi. Dla przebiegów 20- 30k do tego glownie miasto - wybieram tsi. Ps. Zrobue jeszcze 2x trase krakow rzeszow autostrada z prędkością 90- 100 i jazdą super eco- spodziewam sie tdi 3.6 oraz 5,0 tsi.
Re: Przesiadka z TDi na TSi
Najważniejszy argument dla TDI w danej chwili to fakt, że jest dostępny czego nie można powiedzieć o TSI. Mowa o 190KM bo dostępne 150KM w TSi to porażka.
Zauważyliście, że w katulanych konfiguratorach TDI 2,0 190 KM ma przyśpieszenie 0-100 - 8,0s
Zauważyliście, że w katulanych konfiguratorach TDI 2,0 190 KM ma przyśpieszenie 0-100 - 8,0s
Re: Przesiadka z TDi na TSi
Jeśli mowa o spalaniu TSI 272 PS. Ostatnio wracałem z Pyrzowic z lotniska. Najpierw S1 później A4 w kierunku Rzeszowa.
W sumie 180km. Spalanie wyszło 8.5/100. Bez tempomatu, w trybie comfort, z prędkością 125-135 km/h (licznikowa). Pusta droga. Brak wyprzedzania, brak gwałtownych zmian, brak dynamicznych przyspieszeń. Przy odbiorze samochodu u dealara zrestartowałem komputer pokładowy. Długodystansowe aktualnie pokazuje 10.7 l/100km. Mocy nie wykorzystuje i dzisiaj pewnie bym wybrał 2.0 TSI 190ps gdyby był dostępny.
EDIT.tak jak kolega napisał - również w mojej ocenie granica jest 25-30k rocznie. Powyżej w ciemno diesel...poniżej benzyna
W sumie 180km. Spalanie wyszło 8.5/100. Bez tempomatu, w trybie comfort, z prędkością 125-135 km/h (licznikowa). Pusta droga. Brak wyprzedzania, brak gwałtownych zmian, brak dynamicznych przyspieszeń. Przy odbiorze samochodu u dealara zrestartowałem komputer pokładowy. Długodystansowe aktualnie pokazuje 10.7 l/100km. Mocy nie wykorzystuje i dzisiaj pewnie bym wybrał 2.0 TSI 190ps gdyby był dostępny.
EDIT.tak jak kolega napisał - również w mojej ocenie granica jest 25-30k rocznie. Powyżej w ciemno diesel...poniżej benzyna